איך לקבל פיצויים משמעותיים בגין ליקויי בנייה

בזכות התפתחויות בתחום הנדל"ן, בעלי דירות פרטיות וגם ועדי בתים, אשר נכנסו לבניין או לבית חדש מקבלן ב-7 השנים האחרונות (כולל תמ"א), יכולים לממש את זכויותיהם מול הקבלן ולקבל פיצויים משמעותיים בגין ליקויי בנייה, ירידות ערך ואיחורים במסירה, גם בנכס הפרטי וגם ברכוש המשותף של הבניין – וכל זה, בלי להוציא כסף מהכיס

כמעט כל רוכשי הדירות החדשות מכירים את הסיטואציה: הם שילמו ממיטב כספם, המתינו במשך כמה שנים להשלמת הבנייה ולכניסה לביתם החדש – אולם עם קבלת המפתח, ההתרגשות התחלפה בכעס ובעגמת נפש, בשל ליקויי בנייה משמעותיים שהתגלו בתוך הדירה ואף ברכוש המשותף/הציבורי בבניין.

הבעיות בדירה יכולות להיות מסוגים שונים: בעיות איטום שגורמות לרטיבויות, התקלפויות ועובש; בעיות אקוסטיקה; ליקויים במערכות החשמל או האינסטלציה; ליקויים בריצוף; אי-התאמות בין מה שהובטח במפרט לבין מה שנמסר בפועל, ועוד.

הבעיות ברכוש הציבורי גם הן משמעותיות: רטיבויות בחדרי המדרגות, בלובי ובחניון התת-קרקעי; תקלות חוזרות ונשנות במעליות; בעיות חמורות בחיפויי האבן, שמתחילות בסדקים ומגיעות עד כדי נפילת אריחים (ליקוי שאפילו יכול לסכן חיים); חניות אורחים או מועדוני דיירים שהובטחו על הנייר, והתפוגגו או הצטמצמו באופן מסתורי; ועוד.

ולכל אלו נוספות לעיתים בעיות אחרות, כמו איחורים במסירת הנכס, ירידות ערך (כתוצאה מליקויים שונים שאינם ברי-תיקון), ועוד.

ומה קורה אחר כך? ובכן, גם את זה מכירים כמעט כל הרוכשים: הם פנו לקבלן כדי שיתקן את הליקויים (בעניין הליקויים ברכוש המשותף/הציבורי, מי שפונה לקבלן הם חברי ועד הבית, בשם כל הדיירים), או שיפצה אותם בגין הליקויים שלא ניתנים לתיקון – אבל קיבלו בתגובה מענה מזלזל או משיכת זמן, במקרה הטוב. במקרה הרע, הם פשוט זכו להתעלמות.

עד לא מזמן, זה היה השלב שבו הרוכשים גם נתקעו: בלי יכולת כלכלית משמעותית, בלי ידע והבנה, ועם קשיים משמעותיים להתאגד – מאבקם מול הקבלן/יזם היה חסר סיכוי לכתחילה. לא הייתה להם שום יכולת לעמוד על זכויותיהם. כתוצאה מכך, הם נאלצו לוותר על פיצויים משמעותיים שהגיעו להם – בשווי עשרות ומאות אלפי שקלים. לעיתים, במקרים של ליקויים חמורים ברכוש המשותף/ציבורי, אפילו למעלה מכך.

זה לא רק עניין של פיצויים. רוכשי הדירות פשוט לא היו יכולים להנות עד הסוף מהשימוש בנכס שלהם, שעבורו שילמו הון רב. במקום זאת, הם נאלצו להתפשר על איכות חיים ירודה, בכל יום.

אבל העניין הוא, שהיום – אין לכך עוד סיבה. כבר היום, בכל רחבי הארץ, יש רוכשי דירות רבים שסרט ליקויי הבנייה שלהם הסתיים עם סוף טוב – בזכות קבוצת ג'סטיס מבית מיטב.

 

הפתרון המהפכני של ג'סטיס: לא פוצית? לא שילמת!

בזכות פתרון חדשני שהגתה קבוצת ג'סטיס מבית מיטב, קבלת פיצוי משמעותי מקבלנים/יזמים בגין ליקויי בנייה, אי-התאמות, ירידות ערך, איחורים במסירה ועוד – גם בדירות הפרטיות וגם ברכוש המשותף/ציבורי – הפך למהלך פשוט.

ככל שג'סטיס מחליטה שמדובר במקרה מוצדק וראוי, עם ליקויים משמעותיים – ג'סטיס תסייע לרוכשי הדירות ותצוות את אנשי המקצוע הטובים ביותר בכל התחומים (מהנדסים, מומחי איטום, מומחי מערכות, מומחי מעליות, מומחי אקוסטיקה, מומחים בתחום האבן והחיפוי החיצוני, שמאים ועוד), כדי שיאתרו את כל הליקויים והבעיות ויכתבו חוות דעת מסודרות, ולא פחות חשוב מכך – תישא בעצמה בכל העלויות הנדרשות.

בנוסף, ג'סטיס תכסה בעצמה את העלות של ייצוג משפטי איכותי (בדרך כלל מדובר במקדמות שכר טרחה, שכן גם עורכי הדין המייצגים בתחום עובדים על בסיס הצלחה) ושל אגרות בית המשפט – ובכך תעמיד את רוכשי הדירות ואת ועד הבית בעמדה שווה, ואפילו טובה יותר, מול הקבלן/היזם.

במילים אחרות, בזכות ג'סטיס – רוכשי הדירות, כולל ועד הבית, יוכלו לקבל, לראשונה, את כל זכויותיהם. את כל זה עושה ג'סטיס על בסיס הצלחה בלבד ("לא פוצית – לא שילמת"): רק אם וכאשר ההליך מול הקבלן/יזם יסתיים בהצלחה, עם פיצויים, ג'סטיס תקבל דמי הצלחה, מתוך סכום הפיצוי שהתקבל אצל הדיירים בפועל. מכיוון שכך, ג'סטיס תעשה הכל כדי לוודא שרוכשי הדירות וגם ועד הבית יקבלן מהקבלן/יזם את הפיצוי הגבוה ביותר.

בנוסף, אלו שיימצאו מתאימים לקבלת שירות מג'סטיס, יוכלו לקבל במקרים מסוים גם הקדמה של חלק מהפיצוי העתידי הצפוי, כדי שיוכלו להשתמש בו לצורך תיקון ליקויים דחופים, באופן מיידי.

עד היום סייעה ג'סטיס לרוכשי דירות ו-ועדי בתים רבים, בכל רחבי הארץ (לרבות בפרויקטים של "מחיר למשתכן") לקבל מקבלנים/יזמים פיצויים מצטברים בגובה מאות מיליוני שקלים. ג'סטיס מסייעת לבניינים בודדים וגם לקומפלקסים הכוללים מספר רב של בניינים ומאות יחידות דיור. בדרך כלל, ככל שהפרויקט גדול חדש יותר, כך כמות הליקויים רבה יותר, המקרה מורכב יותר, והצורך בג'סטיס – גבוה יותר. רק בשנה האחרונה סייעה ג'סטיס לועדי בתים ולדיירים מנהריה ועד אילת, דרך נתיבות, אופקים, אשקלון, יבנה, באר יעקב, רמת גן, תל אביב, ירושלים, חיפה, עכו, נוף הגליל, רמלה, ראשון לציון, לוד, ועוד.

 

נציג ועד בית מפרויקט "מחיר למשתכן" ביבנה: "הפתרון של ג'סטיס הפך את הקערה על פיה"

אחד מאותם דיירים בפרויקט שג'סטיס סייעה לו לקבל פיצוי משמעותי מהקבלן הוא יחיאל, בן 39, נשוי ואב לשלושה, שרכש דירה לראשונה בחייו במסגרת פרויקט "מחיר למשתכן" ביבנה.

יחיאל משמש כאחד מנציגי הועד בבניין חדש בן 12 קומות. "כבר חשבתי שנצטרך להתמודד לבד עם כל הליקויים ברכוש המשותף", הוא אומר.  "החוויה מול הקבלן הייתה קשה מאוד. נכנסנו לבניין בחורף של לפני שנתיים, ומהרגע הראשון הבניין היה מלא בעיות. החניון התת-קרקעי הוצף ממש ברגע שהתחיל לרדת גשם, המעליות כל הזמן נתקעו, בלאגן שלם. כמה חודשים אחר כך, אריחים מחיפוי האבן החיצוני התחילו להתנתק מכמה נקודות שונות וליפול לרחוב".

יחיאל פנה לקבלן בשם הועד כדי שיטפל בבעיות, אבל נתקל בהתעלמות. "פעם אחת הקבלן שלח איזה פועל, שהגיע עם שפכטל וכאילו 'תיקן' כמה דברים, זה היה ממש לעג לרש. הבנו שאנחנו חייבים לטפל בבעיות באופן מיידי, כי חלקן ממש היוו סכנת חיים. הבעיה הייתה שלא יכולנו לממן שום תיקון מקופת הועד, שהייתה ריקה. לא הכרנו אנשי מקצוע טובים בשום תחום. לא ידענו אפילו לאיזה עורך דין לפנות, ואיך נממן הליך משפטי. היינו אובדי עצות".

יחיאל נזכר שהועד ניסה לאסוף סכום מסוים מכל דייר, "אבל היה מדובר בכ-4,000 ש"ח לדירה, וזה היה בלתי-אפשרי. כולם נאבקו תחת החזרי המשכנתא שהולכים ומתייקרים, ותחת יוקר המחיה בכלל, ונאבקים כדי לסגור את החודש. מאבק מול הקבלן זה לא משהו שיכולנו בכלל לעמוד בו. ואז שמענו על הפתרון המדהים של ג'סטיס, שהפך את הקערה על פיה".

יחיאל מספר שכאשר פנה לג'סטיס בתור נציג הועד, הוא התבקש לשלוח אליה את דו"ח הבדק שנעשה לרכוש הציבורי בבניין זמן קצר אחרי הכניסה. בהתאם לבדיקת ג'סטיס, הדו"ח גילה ליקויים הנדסיים בהיקף של כ-850,000 ש"ח, שמעולם לא תוקנו, אבל גם לא התייחס בכלל לליקויים החמורים בחיפוי האבן החיצוני.

"הבנתי שיש פה סיפור משמעותי", אומר יחיאל. "אמרתי לג'סטיס שישלחו אלינו מישהו בהקדם האפשרי, שהם חייבים לעזור לנו. תיאמנו סיור שטח עם נציגים מצוות המומחים של ג'סטיס, ואחרי שהם הגיעו ועשו את הבדיקות שלהם, הם החליטו ללוות אותנו ולהיכנס לתמונה".

 

איך זה בדיוק עבד?

"קודם כל, בג'סטיס הסבירו לנו איך נראה להם מצב הבניין. הם המליצו לבדוק לעומק את כל הליקויים, כולל סיפור חיפוי האבן, כי אריחים לא אמורים להתנתק מהבניין בכלל, ובטח לא בבניין בן כמה חודשים. הבנו שיש מצב שמגיע לנו פיצוי מאוד משמעותי. 

"ג'סטיס לקחו על עצמם לבצע בדיקות מקיפות, בדרך להגשת תביעה נגד הקבלן, ולכסות בעצמם את כל העלויות של ההליך, כולל אגרה שצריך לשלם לבית משפט, וכולל כל הוצאה נוספת. הרעיון הוא שג'סטיס משקיעה כסף בהליך על בסיס הצלחה, זאת אומרת שרק אם וכאשר נקבל פיצויים במסגרת התביעה, חלק מהפיצוי ילך בתמורה לג'סטיס, וכל יתר הכסף יגיע לקופת הועד, כדי שנוכל לתקן את מה שצריך, כמו שצריך. ג'סטיס אפילו הבטיחו שבסוף ההליך בעזרת השם הם יקשרו בינינו לבין אנשי מקצוע כדי שנבחר את מי שמתאים לנו לפרויקט השיפוץ, ושייתן לנו אחריות חדשה ל-7 שנים. בקיצור, פתאום נעשה לנו סדר, נרגענו".

 

ואיפה אתם עומדים עכשיו?

"לקחנו עורך דין מנוסה כדי שייצג אותנו בכל התהליך. ג'סטיס כיסתה גם את המקדמה שהוא ביקש, ויתר שכר הטרחה שלו יהיה באחוזים, מתוך הפיצוי. עם הגב של ג'סטיס, והייצוג של עורך הדין שלקחנו, הגשנו תביעה לבית משפט על יותר מ-2 מיליון שקל. עכשיו התיק נמצא בשלב מתקדם, ובקרוב אני מאמין שהוא יסתיים בפשרה עם הקבלן, שישלם לנו פיצוי מכובד.

"חוץ מהפיצוי הכספי, אנחנו אמורים לקבל בחזרה מהקבלן את כל ההוצאות של התביעה, שג'סטיס כיסתה עבורנו, ולקבל מהקבלן גם החזר על שכר הטרחה שנשלם בסוף לעורך הדין. כמעט כל סכום הפיצוי אמור להישאר אצלנו בכיס, ואני מאמין שנוכל לתקן את כל הבעיות המשמעותיות, ויש סיכוי טוב שאפילו יישאר לנו קצת עודף בקופה. 

"זה לא נגמר שם, אגב. יש לנו בבניין בערך 50 דירות, ויותר מחצי מבעלי הדירות, ואני בתוכם, החלטנו להגיש גם תביעה פרטית על הליקויים שיש לנו בתוך הדירות עצמן. גם בתביעות האלה ג'סטיס עזרה, באותו אופן. בסה"כ אנחנו מאוד מאוד מרוצים מהתהליך, ומהעובדה שמצאנו גוף רציני וחזק שבזכותו אין לי ספק שנקבל את מה שמגיע לנו. שילמנו לקבלן מחיר מלא כדי לקבל בניין מעולה ודירות מעולות, ולא קיבלנו. הפיצוי הכספי שאנחנו אמורים לקבל – יעשה צדק".

 

כמעט 100% מהדירות והבניינים בישראל – סובלים מליקויי בנייה

"הפתרון של ג'סטיס מבית מיטב מאפשר לכל מי שרכשו דירה חדשה מקבלן ונמצאו אצלם ליקויים, לממש את זכויותיהם במלואן", מספר עו"ד אסף גרינוולד, מנכ"ל קבוצת ג'סטיס. "מבחינה סטטיסטית, כמעט 100% מהדירות ומהבניינים שנבנים בישראל – סובלים מליקויי בנייה. לעיתים קרובות מדובר בליקויים מאוד משמעותיים, שיכולים להגיע לכמה מיליוני שקלים.

"הקבלנים מצידם מזלזלים, אומרים שיבואו לתקן ולא מגיעים, לא עונים למיילים ושיחות, מגיעים לתיקונים חלקיים בלבד, אומרים 'נסתדר בינינו' על איחורים במסירה אבל לא באמת מציעים פיצוי ראוי, לעיתים מאיימים על לקוחות, ואף מבקשים מהם להיכנס לדירה לפני קבלת טופס 4. זו חוויה קשה ומתסכלת לרוכשי דירות, שמרגישים חסרי אונים מול התנהלות הקבלן, וכמובן גם לועדי הבתים, שעכשיו צריכים גם איכשהו לאחד את כל הדיירים בבניין ולגייס את המשאבים הנדרשים.

"הפתרון הייחודי של ג'סטיס גורם לכך שיש אלינו המון פניות. אנחנו מבצעים סינון של הפניות לפי כמה פרמטרים, ובפועל מאשרים בערך 50% מהמקרים", מוסיף גרינוולד. "בתקופות מסוימות יש רשימות המתנה, אבל אנחנו מגיעים לכולם ועוזרים למי שאנחנו סבורים שיש לנו ערך מוסף משמעותי עבורו. מי שמצאנו מתאים לשירות שלנו, יודע שהוא קודם כל נמצא בידיים טובות, כשהמומחים הטובים ביותר נמצאים בצד שלו, עם גב כלכלי מאוד חזק – ובמילים אחרות, יכול להתמודד עם הקבלן כמו שצריך, ובסוף גם לקבל את הפיצוי הגבוה ביותר האפשרי".

 

איך פונים אליכם לבדיקת התאמה?

"אם רכשתם דירה מקבלן (כולל תמ"א) ב-7 השנים האחרונות – בין אם אתם בעלי דירה או בית, ובין אם אתם חברי ועד, תוכלו לפנות לג'סטיס ולבדוק את התאמתכם. הפנייה היא ללא תשלום, כמובן. במידה ותמצאו מתאימים, ג'סטיס תעמוד לצדכם – עד לקבלת הפיצוי המיוחל. והכל, בלי שצטרכו להוציא בדרך אפילו שקל אחד".

לפנייה לג'סטיס מבית מיטב, לחצו לשליחת הודעת ווצאפ 

או השאירו פרטים בטופס – ונציג יחזור אליכם כדי לבדוק את התאמתכם לשירות הייחודי של ג'סטיס.

שירות אישי לוועדי בתים - איתור בעלי מקצוע

המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות.
מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ 

    כתבות נוספות:

    1
    איך לקבל פיצויים משמעותיים בגין ליקויי בנייה
    בזכות התפתחויות בתחום הנדל"ן, בעלי דירות פרטיות וגם ועדי בתים, אשר נכנסו לבניין או לבית
    A woman is holding a magnifying glass over a wooden house. Real estate appraiser. Assessment of the condition of the house. Property valuation / appraisal. Search for housing and apartments.
    מה בודקים בבדק בית לבניין?
    בין אם מעוניינים לרכוש או למכור נכס בבניין מגורים משותף, חובה להזמין חברת בדק בית
    שיפוץ דירות
    גריעת שטח משותף
    האם מוכר דירה - קבלן או יזם - חייב לפרט בחוזה מכירת הדירה באם יש
    המפקח על רישום המקרקעין‎
    גרים בבית משותף? 5 דברים שאתה חייב לדעת על המפקח על רישום המקרקעין‎
    המפקח על רישום המקרקעין הוא שופט בית משפט השלום, שמונה על ידי שר המשפטים לטפל
    reno
    ביקורת מבנים
    ביקורת מבנים וליקויי בנייה מה זה ביקורת מבנים או בדק בית. למה חשוב לבצע את
    bulding
    ליקויי בנייה - הזהו איזון שיפוטי?
    יש לי עצה לבית המשפט הדן בתיקי ליקויי בניה: רגע לפני שנכתב בפסק הדין כי
    law
    ליקויי בנייה - גישור בתביעות ליקויי בנייה
    מאמר זה דן בצורה מקיפה, יסודית ומפורטת בנושא הליך הגישור בתביעות ליקויי בנייה כולל הסבר
    home-2
    ליקויי בנייה - זכות רוכש דירה לפיצויים למרות מכירתה
    מאמר זה דן בצורה מקיפה, יסודית ומפורטת בנושא זכותו של מוכר דירה לקבל פיצויים בגין

    שירות אישי לוועדי בתים!
    איתור בעלי מקצוע

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ:

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לניהול ועד בית אשר יהפוך את ניהול הבית המשותף לחוויה מהנה ופשוטה ויחסוך לך זמן רב ועלויות בתחזוקת הבניין!

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לשיפוץ בניינים אשר יחסוך לך אלפי שקלים בשיפוץ בניין המגורים!

      קטגוריות עסקים

      אדריכלות
      איטום גגות
      אינטרקום
      אינסטלציה
      ארונות מתכת
      בדק בית
      ביטוח ועד בית
      בישום בניין
      גביית ועד בית
      גגות סולאריים לייצור חשמל
      גז
      גינון ועיצוב גינות
      גנרטורים
      דלתות כניסה לבניין
      דפיברילטור
      הדברה
      הנדימן
      הרחקת יונים
      התחדשות עירונית
      חברות ניהול בתים משותפים
      חברות ניקיון בתים משותפים
      חיטוי מאגרי מים
      חשמל
      כיבוי אש
      מיגון תא מעלית
      מימון תביעות משפטיות
      מכולות אוטומטיות
      מנעולן
      מעליות
      מערכות אזעקה / מצלמות
      מערכות סולאריות
      משאבות מים
      סימוני חניות
      עורכי דין / נוטוריונים
      עיצוב לובי וחדר מדרגות
      עמדות טעינה חשמליות
      פוליש
      פיקוח ובניה
      צביעת חדרי מדרגות
      קבלני שיפוצים לבתים משותפים
      קונסטרוקטור
      שיפוץ מבנים
      שיפוצים בסנפלינג
      שערים ומחסומים
      תיבות דואר

      וועדי בתים ודיירים

      הצטרפו עכשיו לקבוצת הפייסבוק הגדולה בישראל הנותנת מענה לבעיות הדיור בבית המשותף!!!

      להצטרפות לחצו על התמונה או על הכפתור ושלחו בקשת הצטרפות בדף הקבוצה

      דילוג לתוכן