שלום,
ברצוננו לקחת משכנתא של כ-150000 ש"ח.
מחצית מהסכום נקבל כהלוואת זכאות בריבית 4%, צמודת מדד.
אנו מעוניינים להגיע להחזר חודשי של כ-2000 ש"ח (כולל הביטוחים).
א. הוצע לנו לפרוס את הלוואת הזכאות ל-20 שנה כך שנוכל לקצר ככל האפשר את ההלוואה שאינה הלוואת זכאות, ולאחר שנסיים להחזיר את ההלוואה שאינה הלוואת זכאות לקצר את התקופה של הלוואת הזכאות. מה דעתך?
ב. אם אכן נעשה זאת, נוכל להחזיר את ההלוואה שאינה הלוואת זכאות תוך כ-5 שנים. מה הריביות צמודות המדד המקובלות כיום לסכום של 75000 ש"ח ל-5 שנים?
ג. באיזה מסלול כדאי לקחת את ההלוואה שאינה הלוואת זכאות: מסלול של ריבית קבועה צמוד מדד או המסלול החדש שמציע בנק אגוד (ריבית של 7% שאינה צמודה לכלום)?
בתודה מראש,
הלה
ברצוננו לקחת משכנתא של כ-150000 ש"ח.
מחצית מהסכום נקבל כהלוואת זכאות בריבית 4%, צמודת מדד.
אנו מעוניינים להגיע להחזר חודשי של כ-2000 ש"ח (כולל הביטוחים).
א. הוצע לנו לפרוס את הלוואת הזכאות ל-20 שנה כך שנוכל לקצר ככל האפשר את ההלוואה שאינה הלוואת זכאות, ולאחר שנסיים להחזיר את ההלוואה שאינה הלוואת זכאות לקצר את התקופה של הלוואת הזכאות. מה דעתך?
ב. אם אכן נעשה זאת, נוכל להחזיר את ההלוואה שאינה הלוואת זכאות תוך כ-5 שנים. מה הריביות צמודות המדד המקובלות כיום לסכום של 75000 ש"ח ל-5 שנים?
ג. באיזה מסלול כדאי לקחת את ההלוואה שאינה הלוואת זכאות: מסלול של ריבית קבועה צמוד מדד או המסלול החדש שמציע בנק אגוד (ריבית של 7% שאינה צמודה לכלום)?
בתודה מראש,
הלה
