שלום רב, שאלתי היא כזו:
לפני כשנה, הדיירים בקומת הפנטאוז בבניין ביקשו לבנות על הגג. שאר דיירי הבניין נתנו הסכמתם לכך, בתנאי שהמדרגות ליחידות הנוספות יצאו מתוך דירות הפנטאוז. בפועל בנו הדיירים בפנטאוז את המדרגות מחוץ לדירותיהם, קרי ברכוש המשותף, בחדר המדרגות.
היחידות הנוספות, 2 במספר, משתתפות בתשלום ועד הבית כמו שאר דיירי הבניין..
כעת ישנה בעיה חמורה ב2 מעליות הבניין, שעלות תיקונן לכל דייר בבניין היא כ-3,000 ש"ח. בעלי היחידות הנוספות מתנגדים להשתתפות מלאה ומוכנים לשלם רק 1,000 ש"ח.
האם ניתן לחייב אותם לשלם את כל הסכום כמו שאר הדיירים בבניין?
לפני כשנה, הדיירים בקומת הפנטאוז בבניין ביקשו לבנות על הגג. שאר דיירי הבניין נתנו הסכמתם לכך, בתנאי שהמדרגות ליחידות הנוספות יצאו מתוך דירות הפנטאוז. בפועל בנו הדיירים בפנטאוז את המדרגות מחוץ לדירותיהם, קרי ברכוש המשותף, בחדר המדרגות.
היחידות הנוספות, 2 במספר, משתתפות בתשלום ועד הבית כמו שאר דיירי הבניין..
כעת ישנה בעיה חמורה ב2 מעליות הבניין, שעלות תיקונן לכל דייר בבניין היא כ-3,000 ש"ח. בעלי היחידות הנוספות מתנגדים להשתתפות מלאה ומוכנים לשלם רק 1,000 ש"ח.
האם ניתן לחייב אותם לשלם את כל הסכום כמו שאר הדיירים בבניין?
10-01-2014 12:11:00
זמי זילברמן
בודאי שכן
אפילו שלא נרשם תיקון לצו הבית המשותף- לפי החוק, לדעתי, כל הבניין מהווה בית משותף וחלות עליו הוראות החוק- כל תשלום לפי שטח יחסי של הדירה כרשום בטאבו. (בתנאי שלא התקבלה החלטה או היה נוהג של שנים לגבייה שונה או אז יש לפעול לפי נוהג זה)
דרך אגב- בדקת טוב בחוזה ההתקשרות על חברת המעליות שאכן התיקון נופל עליכם? זה תרגיל ידוע של חברות מעליות.
דרך אגב- בדקת טוב בחוזה ההתקשרות על חברת המעליות שאכן התיקון נופל עליכם? זה תרגיל ידוע של חברות מעליות.
15-01-2014 19:36:00
בתיה סוויד
בהמשך לשאלתך
מדובר בבניין בן 20 שנה ואמרו לנו, הועד, כי מדובר בתיקון שנובע מבלאי מאחר והמעליות קיימות 20 שנה.
לעניין דמי הועד, דמי הועד החודשיים שנגבו עד היום מהדיירים היו פר דירה ולא פר מטראז, כל הדיירים שילמו באופן שווה את אותו הסכום, וממה שאני מבינה ממך מאחר ומדובר בנוהג של 20
שנה אז הנוהג גובר. השאלה היא כמה גובים לגבי היחידות הנוספות שנבנו על הגג? גובים מהן דמי ועד כמו כל דירה אחרת בבניין? מתייחסים אליהן כמו לכל דירה אחרת בבניין?
לעניין דמי הועד, דמי הועד החודשיים שנגבו עד היום מהדיירים היו פר דירה ולא פר מטראז, כל הדיירים שילמו באופן שווה את אותו הסכום, וממה שאני מבינה ממך מאחר ומדובר בנוהג של 20
שנה אז הנוהג גובר. השאלה היא כמה גובים לגבי היחידות הנוספות שנבנו על הגג? גובים מהן דמי ועד כמו כל דירה אחרת בבניין? מתייחסים אליהן כמו לכל דירה אחרת בבניין?
15-01-2014 21:11:00
דינה דיין
אם היה נוהג, אז צריך לפעול בעתיד על פי הנוהג?
לא קיים דבר כזה.
נוהג לא מחליף תקנון מוסכם.
גם אם היה נוהג, יכול כל בעל דירה לבטלו בכל עת, ולחזור לשלם לפי החוק – אלא אם כן נחתם תקנון מוסכם על ידי כל בעלי הדירות, שנרשם גם בטאבו.
נוהג לא מחליף תקנון מוסכם.
גם אם היה נוהג, יכול כל בעל דירה לבטלו בכל עת, ולחזור לשלם לפי החוק – אלא אם כן נחתם תקנון מוסכם על ידי כל בעלי הדירות, שנרשם גם בטאבו.
