מה הוא הסכום המקסימלי אותו ניתן לדרוש מדייר לשלם על תיקון/שיפור בחלק המשותף בבניין וזאת מבלי לבקש את הסכמתו מראש?
לגופו של עניין – עשינו יציקה של מדרגה לשיפור הכניסה לבניין בעלות של 20 ש´ לדייר ואחד הדיירים מסרב לשלם בטענה שלא נשאל להסכמתו מראש. האם ניתן לחייבו לשלם?
בתודה,
כמה דיירים בבניין? חבל שהגבייה הרגילה לא מצליחה לכסות את המדרגה. ואז גם השאר לא היו צריכים לשלם.
האם הדייר מאוד עני?
או ביטוח צד ג´?
אולי תרצו להקים ועד בית…
זה טרטור, אבל מכשיר פעולה טוב.
דעתי הלא-מקצועית, שעל פי השכל הפשוט של פעילת-ועד-בית:
נראה לי שאתם יכולים לגבות 20 ש"ח עבור המדרגה!!
הרי נימוקיי שכאמור נובעים אך ורק מהנסיון בוועד הבית:
זה סכום קטן, התועלת מהתיקון בוודאי גדולה. ייתכן גם שאתם מחוייבים בתיקון כדי למנוע תאונה.
אין לכם ועד, אין אסיפת דיירים, והגיוני שאתם פועלים כמו שאתם פועלים, כלומר מי שנמצא במקום, מנהל את העניינים על פי מיטב הרצון והשכל.
ייתכן גם שיש דחיפות בתיקון. כלומר אי אפשר לחכות עד שיוקם ועד ותעבור החלטה מסודרת על 20 ש"ח.
לא שמענו שאותו בעל דירה חושב שהתיקון לא נחוץ.
בקיצור, כתשובה בלתי מקצועית, בלתי עו"דית, לדעתי תגבו את ה-20 ש"ח…
בהצלחה! הלוואי שתקימו ועד בית.
|m@|
האם זה שיפור או תיקון הקיים. [השתמשתם במילה שיפור].
2. יש לבדוק גם את נחיצותה.
3. ובכלל, אם אין וועד בית, האם אתם בכלל מנהלים אסיפות דיירים שהוא טוען כך.
בקיצר, חסר לנו קצת רקע בשביל שיהיה "בשר" לחשוב עליו.
דעתי האישית היא שאם אכן היה צורך בכך והוא סתם מתעקש לא לשלם על חשבון שכניו, הייתי הולך בדווקא לתביעה.
צריך להבין שא"א לקבל הסכמה על כל סכום. לדרוש לכונן אסיפה על סכום כזה זה לא סביר. מדובר בזוטות ממש.
עם זאת, וכפי שאמרו לכם כבר, כל ניהול הבניין לוקה בחסר ובכך יש לטפל. אם הייתם מתנהלים באופן כללי בדרך הנכונה, לא הייתה צצה הבעיה.
נראה לי שיהיה קשה להשיג שיתוף פעולה של הדיירים לגבייה קבועה ונצטרך לעשות זאת כל פעם שיש קלקול או חוב.
" שהדיירים הקבועים בבניין לא גבו ועד בית והזניחו את החלק המשותף".
הטעות היא שמי שהזניח את הבניין ופגע בנכס שלו זה אתה!!
אני מקווה שתצליח להבין זאת.
בכל אופן, בהתנהלות מעין זו, אני לא מצוא לנכון לומר שום דבר נוסף. כשיש בלאגן והזנחה אז כולם משלמים את המחיר, כל אחד יעשה מה שהוא רוצה וכולם מפסידים. לנסות עכשיו לתת עצה למצב כזה כשבכלל לא מוכנים לתקן את המצב – זה מגוחך.
סיימתי לדון בנושא.
