שלום,
למה הכוונה כשאומרים שמשלמים קודם את הקרן ורק אחר כך את הריבית?
האם זה אומר שהתשלום שאני משלם לחודש יורד עם הזמן?
יאיר
11-11-2005 11:53:00
רמי טוטאי
תגובה
התשלום החודשי מורכב מתשלום ע"ח קרן וגם מתשלום ע"ח ריבית .
החישוב נעשה בהתאם "ללוח שפיצר " האומר בגדול כי תשלום ע"ח ריבית בשלבים הראשונים של תשלום ההלוואה יהיה גבוה יותר מתשלום ע"ח ריבית ,רק בשנים האחרונות של ההלוואה המגמה מתהפכת ,יותר קרן מאשר ריבית .
ישנה הלוואה שמחושבת על בסיס "קרן שווה " שבו התשלום ע"ח קרן משולם באופן קבוע חודש בחודשו על אותו סכום בדויק צמוד מדד (תשלום ע"ח קרן גבוה יותר משפיצר ) ותשלום ע"ח ריבית נמוך יותר .
בהצלחה.
החישוב נעשה בהתאם "ללוח שפיצר " האומר בגדול כי תשלום ע"ח ריבית בשלבים הראשונים של תשלום ההלוואה יהיה גבוה יותר מתשלום ע"ח ריבית ,רק בשנים האחרונות של ההלוואה המגמה מתהפכת ,יותר קרן מאשר ריבית .
ישנה הלוואה שמחושבת על בסיס "קרן שווה " שבו התשלום ע"ח קרן משולם באופן קבוע חודש בחודשו על אותו סכום בדויק צמוד מדד (תשלום ע"ח קרן גבוה יותר משפיצר ) ותשלום ע"ח ריבית נמוך יותר .
בהצלחה.
