שלום, אנו לוקחים 300000 ש"ח.
האם סביר לקחת שני שליש מן הלוואה ב p-0.9, גרייס (רק החזרי ריבית), ושליש ב- 4.2 קבועה צמודה לפי קרן שווה ל 5 שנים ?
האם סביר לקחת שני שליש מן הלוואה ב p-0.9, גרייס (רק החזרי ריבית), ושליש ב- 4.2 קבועה צמודה לפי קרן שווה ל 5 שנים ?
מתכוונים להחזיר תוך שנתיים מקסימום (אולי חלק לפני) את חלק הגרייס, ולהישאר עם הקבועה לחמש שנים.
(יש לציין, שבחרנו בגרייס על מנת להקטין את התשלום החודשי – הקרן הרי לא גדלה במקרה זה ונשארת קבועה)
הגיוני? מסוכן? משתלם?
תודה
24-07-2006 21:43:00
רוני פלישינסקי
לקיחת משכנתה
אני לוקח משכנתה 300000שח המסלולים שהוצאו לי: p-1% ל-20 שנה או- 7%קבועלא צמוד 200000 שח+100000 שח p-0.8% אני עובד עצות נא עזרו לי ביעוץ
25-07-2006 13:27:00
רמי טוטאי
תשובה
אם אתה לא מתכוונן להחזיר הלוואה צמודת מדד ב5 שנים הקרובות אז מדוע לקחת בקרן שווה ,הרי המטרה שלך היא להקטין תשלומים ולא להגדיל אותם .
לכן ,מבלי לערוך לך פרופיל פיננסי אוכל לומר שהעדיפות בצמוד מדד ל5 שנים לפי לוח שפיצר (ולא קרן שווה ) והגרייס פריים יכול להשאר בתנאי שהינך יודע בוודאות מה יהיה התשלום לסילוק ההלוואה בסוף תקופה או בסילוק לאחר שנתיים כפי שציינת .(לכל בנק יש שיטות משלו בשיטת החישוב להלוואות מסוג זה ,גרייס ,גרייס חלקי ,בוליט ,בלון וכו……..) .
לכן ,מבלי לערוך לך פרופיל פיננסי אוכל לומר שהעדיפות בצמוד מדד ל5 שנים לפי לוח שפיצר (ולא קרן שווה ) והגרייס פריים יכול להשאר בתנאי שהינך יודע בוודאות מה יהיה התשלום לסילוק ההלוואה בסוף תקופה או בסילוק לאחר שנתיים כפי שציינת .(לכל בנק יש שיטות משלו בשיטת החישוב להלוואות מסוג זה ,גרייס ,גרייס חלקי ,בוליט ,בלון וכו……..) .
בברכה
רמי טוטאי יועץ פיננסי
054/4210455
