שלום רמי,
לפני כחצי שנה התעניינתי בקניית דירה ספציפית, אולם החלטתי לחכות כי חשבתי לבוא עם יותר מזומן וכך לשלם פחות סכומי ריבית לבנק. התכנון היה לחכות עוד שנתיים כדי להשיג עוד 30K מזומן. עתה העניין הוא יותר אקטואלי ושאלתי היא – האם אל אף עליית הריבית לאחרונה ובהתחשב בכך שהדולר גבוה (4.7), כדאי לי עדיין לקחת משכנתא היום ולא לחכות, שמא התנאים ימשיכו להרע ? או שבעצם הריבית והדולד במצב כזה שצופים ירידה שלהם בחזרה, ולא עליה ? אני שואל כיוון שעלי להחליט אם לעשות את הצעד עכשיו או לחכות את השנתיים.
הדירה מוערכת ב 120K ובידי כיום 50K. אם אחכה שנתיים אוכל לבוא עם 80K ולקחת רק 40K מהבנק.
תודה מראש על עצתך.
26-02-2006 18:20:00
רמי טוטאי
חכה שנתיים .
27-02-2006 15:26:00
Shay CH
תודה ועוד שאלה…
אני עושה חשבון שגם אם הריבית תעלה אפילו ב 3 אחוזים בשנתיים האלו, עדיין סכום תשלומי הריבית וההצמדה לבנק של סכום של 40K יהיה פחות מהסכום שישולם בריבית המוצעת היום – על 70K… מה גם שהדולר כרגע גבוה ועשיו לרדת מתי שהו בחזרה, האם החשבון שלי נכון ?
01-03-2006 18:30:00
רמי טוטאי
תגובה
יש אמת בדבריך ,אך ישנם שיקולים נוספים שנוטים דווקא לחכות ולא לבצע את הרכישה כעת .
בהצלחה.
בהצלחה.
02-03-2006 18:24:00
Shay CH
האם תוכל לומר בקצרה מה השיקולים ?
כדי שאוכל להבין טוב יותר ?
תודה מראש, זה עכשיו או עוד שנתיים.
02-03-2006 19:01:00
רמי טוטאי
תגובה
לדעתי ,עוד שנתיים .
אך כמובן ההחלטה בידך .מומלץ לקחת משכנתא כשיש בידך 50% מעלות הנכס ,דהיינו 50% הון עצמי ו50% משכנתא .
כמו כן כל תשלומי המשכנתא לאורך כל התקופה מכפילים את סכום המשכנתא שלקחת .
ישנם עוד סיבות אך זה מצריך ייעוץ מקצועי אישי .
בהצלחה .
אך כמובן ההחלטה בידך .מומלץ לקחת משכנתא כשיש בידך 50% מעלות הנכס ,דהיינו 50% הון עצמי ו50% משכנתא .
כמו כן כל תשלומי המשכנתא לאורך כל התקופה מכפילים את סכום המשכנתא שלקחת .
ישנם עוד סיבות אך זה מצריך ייעוץ מקצועי אישי .
בהצלחה .
