שלום,
קניתי בית חדש והכניסה אליו בעוד כשנה,
מחיר הבית הוא 950,000 ש"ח כאשר למרות שהכניסה בעוד שנה ברצוני להקדים תשלום כדי לעצור את מדד הבניה המטורף (הפסדתי כבר כ 20000 שח).
רוב הסכום הוא בהון עצמי כך ש הסכום שחסר לי הוא כ 150000 ש"ח אותם ברצוני להלוות.
השאלה היא
1. האם להלוות אותם עכשיו או לחכות כשנה עד הכניסה?
2. האם בכלל שווה לקחת משכנתא על סכום זה או עדיך להלוות את הכסף?
3. האם לחכות כשנה ובזמן זה לחסוך כסף נוסף וכך לספוג עת עליית המדד אך בסוף התקופה אצטרך הלוואה קטנה יותר?
4. קיבלתי את התנאים הבאים מהבנק:
א. 150000 ש"ח משכנתא, 60000 בריביתקבועה 3.72
90000 בריביתקבועה 4.55
או 90000 בריבית פריים 6.05
כל זאת למשך 5 שנים.
ב. לחכות כשנה ולקחת הללואה מהבנק בריבית פריים פלוס 1-2 אחוז (ללא משכנתא)
שאלתי האחרונה היא מה עדיף א´ או ב´ והאם התנאים טובים.
אשמח לקבל תגובה אובייקטיבית, תודה.
קניתי בית חדש והכניסה אליו בעוד כשנה,
מחיר הבית הוא 950,000 ש"ח כאשר למרות שהכניסה בעוד שנה ברצוני להקדים תשלום כדי לעצור את מדד הבניה המטורף (הפסדתי כבר כ 20000 שח).
רוב הסכום הוא בהון עצמי כך ש הסכום שחסר לי הוא כ 150000 ש"ח אותם ברצוני להלוות.
השאלה היא
1. האם להלוות אותם עכשיו או לחכות כשנה עד הכניסה?
2. האם בכלל שווה לקחת משכנתא על סכום זה או עדיך להלוות את הכסף?
3. האם לחכות כשנה ובזמן זה לחסוך כסף נוסף וכך לספוג עת עליית המדד אך בסוף התקופה אצטרך הלוואה קטנה יותר?
4. קיבלתי את התנאים הבאים מהבנק:
א. 150000 ש"ח משכנתא, 60000 בריביתקבועה 3.72
90000 בריביתקבועה 4.55
או 90000 בריבית פריים 6.05
כל זאת למשך 5 שנים.
ב. לחכות כשנה ולקחת הללואה מהבנק בריבית פריים פלוס 1-2 אחוז (ללא משכנתא)
שאלתי האחרונה היא מה עדיף א´ או ב´ והאם התנאים טובים.
אשמח לקבל תגובה אובייקטיבית, תודה.
25-05-2006 23:13:00
רמי טוטאי
תשובה
1.עקב מדדי הבניה הצפויים בקיץ רצוי לדעתי להקדים תשלומים .
2.אם באפשרותך לקחת סכום זה ממשפחה ,חברים בתשלום ריבית מופחת מהמשכנתא או בכלל ללא ריבית ,ברור שישנה עדיפות לקחת זאת ואם לא אז משכנתא .
3.אם תוכל להשקיע את כספך באפיק השקעה שיניב לך
הצמדה למדד תשומות הבניה אזיי כדאי ,אם למדד יוקר
המחייה לא עשית שום דבר .
4.ריבית קבועה עדיפה מהפריים (לדעתי ).
2.אם באפשרותך לקחת סכום זה ממשפחה ,חברים בתשלום ריבית מופחת מהמשכנתא או בכלל ללא ריבית ,ברור שישנה עדיפות לקחת זאת ואם לא אז משכנתא .
3.אם תוכל להשקיע את כספך באפיק השקעה שיניב לך
הצמדה למדד תשומות הבניה אזיי כדאי ,אם למדד יוקר
המחייה לא עשית שום דבר .
4.ריבית קבועה עדיפה מהפריים (לדעתי ).
בברכה
רמי טוטאי
054/4210455
27-05-2006 19:19:00
שי רומנו
רמי, שאלה נוספת אם אפשר (דחוף)… |p@|
תודה על המענה אך אני חושב ששאלתי יותר מדי שאלות ולכן אמקד את השאלה:
בהנחה שאני משלם כעת בעזרת כל ההון העצמי על הדירה כך שחסרים לי כ 150000 ש"ח.
האם כדאי(כאשר הכניסה לדירה בעוד כשנה):
1. להלוות את הכסף ע"י משכנתא כעת ולהקדים תשלום (בתנאים בשאלתי הראשונה).
2. לא להלוות את 150000 ש"ח החסרים ולספוג את עליית המדד על סכום זה ובזמן זה לחסוך כשנה כאשר באפשרותי לחסוך כ 10,000 ש"ח בחודש ובכך להקטין את סכום ההלוואה ולהלוות את החסר בעוד כשנה.
מה עדיף 1 או 2 , תודה מראש.
בהנחה שאני משלם כעת בעזרת כל ההון העצמי על הדירה כך שחסרים לי כ 150000 ש"ח.
האם כדאי(כאשר הכניסה לדירה בעוד כשנה):
1. להלוות את הכסף ע"י משכנתא כעת ולהקדים תשלום (בתנאים בשאלתי הראשונה).
2. לא להלוות את 150000 ש"ח החסרים ולספוג את עליית המדד על סכום זה ובזמן זה לחסוך כשנה כאשר באפשרותי לחסוך כ 10,000 ש"ח בחודש ובכך להקטין את סכום ההלוואה ולהלוות את החסר בעוד כשנה.
מה עדיף 1 או 2 , תודה מראש.
28-05-2006 02:49:00
שי רומנו
אודה על תשובה בהקדם……..
ראה שאלתי :
תודה על המענה אך אני חושב ששאלתי יותר מדי שאלות ולכן אמקד את השאלה:
בהנחה שאני משלם כעת בעזרת כל ההון העצמי על הדירה כך שחסרים לי כ 150000 ש"ח.
האם כדאי(כאשר הכניסה לדירה בעוד כשנה):
1. להלוות את הכסף ע"י משכנתא כעת ולהקדים תשלום (בתנאים בשאלתי הראשונה).
2. לא להלוות את 150000 ש"ח החסרים ולספוג את עליית המדד על סכום זה ובזמן זה לחסוך כשנה כאשר באפשרותי לחסוך כ 10,000 ש"ח בחודש ובכך להקטין את סכום ההלוואה ולהלוות את החסר בעוד כשנה.
מה עדיף 1 או 2 , תודה מראש.
תודה על המענה אך אני חושב ששאלתי יותר מדי שאלות ולכן אמקד את השאלה:
בהנחה שאני משלם כעת בעזרת כל ההון העצמי על הדירה כך שחסרים לי כ 150000 ש"ח.
האם כדאי(כאשר הכניסה לדירה בעוד כשנה):
1. להלוות את הכסף ע"י משכנתא כעת ולהקדים תשלום (בתנאים בשאלתי הראשונה).
2. לא להלוות את 150000 ש"ח החסרים ולספוג את עליית המדד על סכום זה ובזמן זה לחסוך כשנה כאשר באפשרותי לחסוך כ 10,000 ש"ח בחודש ובכך להקטין את סכום ההלוואה ולהלוות את החסר בעוד כשנה.
מה עדיף 1 או 2 , תודה מראש.
29-05-2006 02:08:00
רמי טוטאי
תשובה
כדאי להמנע ממדדי בניה גבוהים במהלך הקיץ .
על פניו נראה שהצעה מס 1 עדיפה .
על פניו נראה שהצעה מס 1 עדיפה .
בברכה
רמי טוטאי
054/4210455
