שלום רב,
אנחנו בית שהוקם כקבוצת רכישה שותפת. הבית הוא מחובר כולל 25 דירים ובעל שתי כניסות (עם כתובות שונות).
מלכתחילה החלטנו שיהיה ועד אחד לשתי הכניסות עם נציג לכל כניסה.
לא גובש תקנון לבנין.
השאלות שלי הן כדלקמן:
1. האם ועד הבית יכול על דעת עצמו להחליט על תשלומים מהדיירים מעבר לתשלומים השוטפים שהוחלטו באסיפה? אם לא, כיצד צריך להחליט על תשלומים אלו?
2. מה סמכויות הועד בכל הנוגע להוצאות שאינן בגדר תחזוקה שוטפת, כגון ניקיון מיוחד של הבית (כ – 7,000 ש"ח), תיקונים, השקעות כמו סנן מים משותף וכד´
3. האם בסמכות ועד הבית לחייב דיירים מכניסה מסויימת תשלום נוסף שונה מהכניסה השנייה בשל תיקון בכניסה שלהם?
4. האם בסמכות הועד לדחות תיקון מסויים המסכן את בטיחותם של דיירים עקב רצון לחסוך כסף?
בברכה
24-02-2016 12:43:00
זמי זילברמן
חוק המקרקעין
הסמכויות של הועד נובעות רק מהחלטות אסיפת דיירים. החוק עצמו קובע סמכויות מוקנות לועד הנבחר לתחזוקה רגילה שאינה מצריכה החלטת אסיפה.
ובודאי שלא הוצאות חריגות למשל או החלטות לגבי שיפוץ או אי שיפוץ,
ובודאי שלא הוצאות חריגות למשל או החלטות לגבי שיפוץ או אי שיפוץ,