אנחנו זוג צעיר שעומדים לקחת משכנתא בגובה 400000. ההכנסה החודשים היא 20000 נטו (לפחות…).
אנחנו לוקחים גם הלוואה של 120,000 ש"ח ל 10 שנים בתנאים מצוייינים (החזר של בערך 1200 לחודש).
נושא חשוב נוסף הוא שהדירה בבניה ותהיה מוכנה עוד שנה וחצי ובינתיים אנחנו צריכים לשלם שכר דירה (700$).
כרגע אנחנו מתלבטים לגבי שני נושאים:
תקופת המשכנתא – שהוא למעשה נקבע מגובה ההחזר החודשי. מה סכום ההחזר החודשי המקובל? שמענו על חוק של שליש מהמשכורת, אבל נראה לנו שהחזר של6500 הוא גבוה מאוד (מה קורה אם אחד מאיתנו לא עובד זמנית? ילדים?). מה סביר?
בחירת המסלול – כרגע אנחנו נוטים לשלב בין לקחת רבע (100 אלף)בריבית פריים (הציעו לנו פריים – 0.5), ושלושת רבעי (300 אלף) בריבית קבועה של 4.2 ל 10 שנים ו4.4 ל 15 שנה. התנאים הם של בן של עובד בנק.
ראשית, האם הריבית באמת אטרקטיבית? שנית, האם להגדיל את המשקל של ריבית הפריים? או שבכלל עדיף ללכת על מסלול אחר?
שאלה נוספת – האם יש יתרון לסגור בתנאים של עובד בנק (למרות שאנחנו יכולים לקבל תנאים קצת נותר טובים בריבית הפריים לא כעובד בנק) בהקשר של מיחזור משכנתא? אני יודעת שאתה בטח לא בקיא בפרטים וכל מקרה לגופו, אבל אולי יש לך בכל זאת טיפים בנושא…
נשמח לקבל טיפים…..
תודה!
אנחנו לוקחים גם הלוואה של 120,000 ש"ח ל 10 שנים בתנאים מצוייינים (החזר של בערך 1200 לחודש).
נושא חשוב נוסף הוא שהדירה בבניה ותהיה מוכנה עוד שנה וחצי ובינתיים אנחנו צריכים לשלם שכר דירה (700$).
כרגע אנחנו מתלבטים לגבי שני נושאים:
תקופת המשכנתא – שהוא למעשה נקבע מגובה ההחזר החודשי. מה סכום ההחזר החודשי המקובל? שמענו על חוק של שליש מהמשכורת, אבל נראה לנו שהחזר של6500 הוא גבוה מאוד (מה קורה אם אחד מאיתנו לא עובד זמנית? ילדים?). מה סביר?
בחירת המסלול – כרגע אנחנו נוטים לשלב בין לקחת רבע (100 אלף)בריבית פריים (הציעו לנו פריים – 0.5), ושלושת רבעי (300 אלף) בריבית קבועה של 4.2 ל 10 שנים ו4.4 ל 15 שנה. התנאים הם של בן של עובד בנק.
ראשית, האם הריבית באמת אטרקטיבית? שנית, האם להגדיל את המשקל של ריבית הפריים? או שבכלל עדיף ללכת על מסלול אחר?
שאלה נוספת – האם יש יתרון לסגור בתנאים של עובד בנק (למרות שאנחנו יכולים לקבל תנאים קצת נותר טובים בריבית הפריים לא כעובד בנק) בהקשר של מיחזור משכנתא? אני יודעת שאתה בטח לא בקיא בפרטים וכל מקרה לגופו, אבל אולי יש לך בכל זאת טיפים בנושא…
נשמח לקבל טיפים…..
תודה!
