בבניין שלנו יש דייר בקומה הראשונה שבנה הרחבה לפני כ-30 שנה.
כעת הדייר שמעליו רוצה לבנות גם הוא הרחבה. יש לי שתי שאלות בנושא:
1. האם ההרחבה שניבנתה לפני 30 שנה הייתה מחויבת בזמן הבנייה להיבנות בצורה
שתאפשר בנייה מעליה של כל שלושת הדירות מעליה מההיבט ההנדסי של העניין?
האם יש מצב שהתקן, שעל פיו היא ניבנתה אז, לא עומד בתקן העדכני?
2. האם הדייר בקומה השנייה מחוייב לשלם לדייר מהקומה הראשונה ממון מהסיבה
שהדייר מהקומה השנייה למעשה בונה את ההרחבה שלו על הגג של ההרחבה של
הדייר מהקומה הראשונה ומשום העובדה שהדייר בקומה הראשונה הניח יסודות
המאפשרים את הבנייה דה פקטו?
כעת הדייר שמעליו רוצה לבנות גם הוא הרחבה. יש לי שתי שאלות בנושא:
1. האם ההרחבה שניבנתה לפני 30 שנה הייתה מחויבת בזמן הבנייה להיבנות בצורה
שתאפשר בנייה מעליה של כל שלושת הדירות מעליה מההיבט ההנדסי של העניין?
האם יש מצב שהתקן, שעל פיו היא ניבנתה אז, לא עומד בתקן העדכני?
2. האם הדייר בקומה השנייה מחוייב לשלם לדייר מהקומה הראשונה ממון מהסיבה
שהדייר מהקומה השנייה למעשה בונה את ההרחבה שלו על הגג של ההרחבה של
הדייר מהקומה הראשונה ומשום העובדה שהדייר בקומה הראשונה הניח יסודות
המאפשרים את הבנייה דה פקטו?
תודה מראש לכל העוזרים
03-10-2013 16:27:00
דורון טרייביש
תוספת בניה על תוספת קיימת
התשובה ל שאלה מספר 1 זאת יש לברר ברשות המקומית אגף ההנדסה רק להם יש את התשובות מה היה לפני 30שנה ואצלם יש גם את התכניות שלפיהן הוצא ההיתר לבנות את התוספת.
לגבי תשובה מספר 2 היא תלויה מאוד בתשובה מספר 3 מאחר ואם הביסוס של הקומה הראשונה נעשה כך שיכול להחזיק את הקומות מעליו יהיה על המשתמשים בביסוס זה לשלם את הערך היחסי לפי מסר הקומות במבנה בכדי לקבל ממנו את ההסכמה לבנות על המבנה שלו.
בכל מקרה אותו שכן יכול להעמיד תנאים למימוש זכויות הבניה של הדייר. על גג התוספת שלו ללא קבלת תמורה.
לגבי תשובה מספר 2 היא תלויה מאוד בתשובה מספר 3 מאחר ואם הביסוס של הקומה הראשונה נעשה כך שיכול להחזיק את הקומות מעליו יהיה על המשתמשים בביסוס זה לשלם את הערך היחסי לפי מסר הקומות במבנה בכדי לקבל ממנו את ההסכמה לבנות על המבנה שלו.
בכל מקרה אותו שכן יכול להעמיד תנאים למימוש זכויות הבניה של הדייר. על גג התוספת שלו ללא קבלת תמורה.
