390.000 ש"ח משתנה כל 5 שנים ל- 20 שנה 4.51%
100,000 ש"ח ל- 20 שנה 5.26% לכל מטרה.
לאור העליה בריבית, האם זה טוב?
100,000 ש"ח ל- 20 שנה 5.26% לכל מטרה.
לאור העליה בריבית, האם זה טוב?
30-11-2005 12:45:00
yair b
אני אתן לך תשובה שאני לא בטוח בה
ואם אני טועה רמי יתקן אותי:
390000 שקל בריבית משתנה פעם ב5 שנים ל20 שנה זה מסוכן אלא אם אתה יודע בוודאות שאתה עומד לכסות אותה בטוח של ה5 שנים הראשונות.
ושאלה לרמי: כשהבנקים מציעים ריבית משתנה פעם ב5 שנים זה באמת פעם ב5 שנים שהיא משתנה? או שהיא משתנה כל הזמן באחוז מסוים, ורק פעם ב5 שנים היא משתנה לגמרי?
כי רק לפני חודשיים כשהריבית עלתה ב0.25% בפעם הראשונה וכבר שני זוגות חברים שלנו הספיקו לדווח לנו שהם קיבלו מכתב מהבנק של העלאה ב100 שקל לחודש.
זה נראה מוזר כי איך בדיוק העליה של הריבית נפלה להם בדיוק על נקודת ההשתנות של המשכנתא?
אני מקווה שהשאלה ברורה.
יאיר
01-12-2005 01:37:00
רמי טוטאי
תגובה
הבנק מודיע לפני עליית הריבית ,כחודש לפני העלייה הצפויה ,כך שאין סיכוי שההעלאת הריבית במשק גרמה לעלייה בריבית המשכנתא .
הריבית נקבעת הרי ע"פ הריבית הממוצעת של בנק ישראל בתוספת מרווח מסויים שהבנק קבע עם הלקוח ,והבנק מחויב להודיע ללקוח חודש ימים לפני ההעלאה הצפויה ובכמה .
לגבי המשתנה בראשית הדברים אכן אתה צודק.
בהצלחה .
הריבית נקבעת הרי ע"פ הריבית הממוצעת של בנק ישראל בתוספת מרווח מסויים שהבנק קבע עם הלקוח ,והבנק מחויב להודיע ללקוח חודש ימים לפני ההעלאה הצפויה ובכמה .
לגבי המשתנה בראשית הדברים אכן אתה צודק.
בהצלחה .
