שלום.
אני שוקל לקחת 1/2 מהמשכנתא בריבית קבועה, וחצי בהלוואה צמודה לין.
הריבית על הין ל-15 שנה היא 2.6%.
לפי לוח סילוקין שבניתי, ובהנחה שהמדד הוא 3% לשנה, משכנתא כזו הצמודה לין היא כדאית, כל עוד הין לא עולה ביותר מ- 35%.
אשמח לקבל דעות נוספות.
נ.ב – שמתי לב שאנשים רבים מתעלמים מהמדד בנוגע להלוואות בריבית קבועה (והבנקים עצמם גם נוטים להעלים פרט ´שוליש זה בלוחות הסילוקין שהם מראים ללקוחות).
להערכתי, בהלוואה ל-15 שנים המדד הוא יותר משמעותי מהריבית (בהנחה שהריבית היא בסביבות 4.5).
לאחרונה הכלכלה התייצבה, אבל אך לפני שנים ספורות האינפלציה השתוללה.
אשמח לדעות נוספות גם לגבי נושא זה.
06-12-2005 12:36:00
ירון רוזנבאום
רמי? מישהו?
07-12-2005 01:39:00
רמי טוטאי
תגובה
אוקיי ,אתה מבסס את תחזיתך על הנחות מסוימות ,כך בחשבון שלא חובה שהם יתקיימו ,אני מקווה שאתה מבין זאת .
אשמח לקבלת תגובות נוספות של גולשים .
בהצלחה.
אשמח לקבלת תגובות נוספות של גולשים .
בהצלחה.
