לגבי התקנת סורג- אני בספק.
כי היום זה סורג ,מחר זה אזעקה ומחרתיים זה שומר.
בכלל, בקטע של מניעת התפרצויות ושמירה על הרכוש הפרטי- לדעתי אי אפשר לחייב את הדיירים, וכל אחד צריך לדאוג לעצמו.
אם אין הבדל, אז למה לא לדרוש מהועד לעשות גדר גבוהה מסביב לחצר כדי להגן גם על הדירות שלמטה?
שמוסמכת להורות לועד הבית לעשות את כל הדרוש בעניין
החלפת הדלת והתקנת הסורג.
שמירת הרכוש המשותף הוא אחד התפקידים החשובים
של ועד הבית, וזה מתבטא בדלת כניסה לבניין, במערכת אינטרקום,
בשער כניסה חשמלי וגם בסורגים – אם הם דרושים.
מדוע חייב ועד הבית להתקין שער חשמלי ?
הדבר נדון בפסק הדין – שבקישור הבא: –
ובסעיף 5 לפסק הדין הזה, קובעת המפקחת כי השער החשמלי
נועד לשמירה על הרכוש המשותף, ולכן יש הצדקה להתקנתו
ואין הוא בבחינת "שיפור" אלא חלק מהתחזוקה הרגילה של
הרכוש המשותף.
אותו הדין נכון לגבי התקנת סורג בחלון.
לכן, יש הצדקה שאסיפת הדיירים תחליט על החלפת הדלת
כמו גם לגבי התקנת הסורג בחלון – כמבוקש.
בהצלחה.
…………………………………………………………………………………………………………………………
איך השער יכול לשמור על הרכוש המשותף? לא יודע, אבל ניחא.
במקרה שלנו השואל מדבר על התפרצויות לדירות, ולכן ברור שהסורג לא נועד לשמור על הרכוש המשותף.
חוץ מזה- ידוע לך שפס"ד כזה הוא לא תקדימי.
2. המנקה מגיע לבניין רק פעם בשבוע. ומי אחראי לניקוי הצרכים הללו של הכלבים, המופיעים בכל יום?
תודה
אז כמובן שהבעיה ביסודה היא חינוכית, ויש לחנך את הכלבים
להתנהג על פי החוק. (וגם זה באחריותו של 2pac).
אם את רוצה ללכת רק לפי הקבוע בחוק, אז קיים בשבילך חוק שקרוי: "חוק למניעת מפגעים סביבתיים (תביעות אזרחיות), תשנ"ב – 1992 " ונמצא בקישור הבא:
וכמו כן על פי סעיף 44(א) ו-63 לפקודת הנזיקין, שבקישור הבא: –
הנזיקין
ניתן לתבוע את בעלי הכלב שמטריד אותכם חזור והטרד.
אין ספק שנושא זה הוא בתחום אחריותו הבלעדית של ועד הבית.
לצערי, אין אפשרות לערב את הרשות המקומית, כי זה נעשה
בתוך השטח המשותף שלכם, ולא בשטח עירוני (שם הכלבים
לא יעזו לעשות את זה).
טרם שמעתי שמישהו אכן נקט בדרך החוקית הזו, ואשמח לשמוע
כיצד הגיבו הכלבים הללו לצעדים המשפטיים המוצעים על ידי.
בהצלחה.
……………………………………………………………………………………………………………………………..
אז ככה: דיברתי על בעלי כלבים, לא על הכלבים עצמם, שהם כשלעצמם חמודים ומתוקים ואפילו "יפי נפש".
רציתי לדעת איך בניין יכול למנוע את כניסתם של אותם בעלי כלבים שאינם דיירי הבניין.
רציתי לדעת האם הוועד יכול/צריך להתקין בכניסה לחצר הבניין שלט האוסר על בעלי כלבים שאינם דיירי הבניין להיכנס לחצר הבניין עם כלביהם, ואולי קיימים אמצעים נוספים.
תודה והמשך פורים שמח!
של כל בעלי הדירות, צריך להעלות את הנושא באסיפת הדיירים
ולהחליט על הדרך הנאותה לטפל בבעיה.
אין ספק שניתן להגיע לפתרון לא אלים נגד הכלבים, השאלה היא
אם שלט יכול להביא לפתרון, בהתחשב ברמתם האינטלקטואלית של בעלי הכלבים באזורכם.
(כלומר, האם הם בכלל יודעים לקרוא. ואם כן, האם הם גם מבינים מה הכוונה).
אמצעים נוספים דווקא שמעתי שאכן קיימים, רשות שמורות הטבע למשל
משתמשת בהפרשות של אריות מגני-חיות כדי להבריח שועלים נגועים בכלבת.
חוש הריח של הכלב יאותת לו בצורה ברורה שכאן לא מומלץ לו לבקר,
ובטח שלא לעשות את צרכיו כאן. לדעתי, שווה לנסות.
בהצלחה.
………………………………………………………………………………
