שלום
לפני 4 שנים בחודש אפריל לקחתי הלוואה 180000 בריבית קבועה של 4.6 לתקופה של 15 שנה
סכום ההחזר החודשי הוא 1485
סכום ההלוואה לסילוק הוא 154450
יש ברשותי כיום 100000 ואני מעונין לדעת אם כדאי לי להחזיר חלק מההלוואה ?-ואם כן מה הכי כדאי -להוריד את מספר השנים או ההחזר החודשי?
ברצוני לציין שאני מתכוון בעוד כשנתיים לקחת משכנתא נוספת לצורך קנית דירה להשקעה
שאלתי היא האם אני בשנתיים הקרובות לא "מבזבז" שנתים בתשלומי ריבית ובמקום לסגור את הכסף לשנתיים בריבית יחסית נמוכה שבוודאי לא תשתווה למרכיב הריבית במהלך השנתים הבאות
אשמח לקבל חוות דעת מפורטת ועצה אחרת אם יש
לפני 4 שנים בחודש אפריל לקחתי הלוואה 180000 בריבית קבועה של 4.6 לתקופה של 15 שנה
סכום ההחזר החודשי הוא 1485
סכום ההלוואה לסילוק הוא 154450
יש ברשותי כיום 100000 ואני מעונין לדעת אם כדאי לי להחזיר חלק מההלוואה ?-ואם כן מה הכי כדאי -להוריד את מספר השנים או ההחזר החודשי?
ברצוני לציין שאני מתכוון בעוד כשנתיים לקחת משכנתא נוספת לצורך קנית דירה להשקעה
שאלתי היא האם אני בשנתיים הקרובות לא "מבזבז" שנתים בתשלומי ריבית ובמקום לסגור את הכסף לשנתיים בריבית יחסית נמוכה שבוודאי לא תשתווה למרכיב הריבית במהלך השנתים הבאות
אשמח לקבל חוות דעת מפורטת ועצה אחרת אם יש
28-04-2006 13:01:00
מוטי בר
אפשר לקבל תשובה???
28-04-2006 13:12:00
רמי טוטאי
תשובה
1. כדאי להקטין שנים בעת סילוק ההלוואה כמו כן הכדאיות
בסילוק נובעת מריביות שהינך מסוגל לקבל בכל אפיקי
ההשקעה האחרים .
2.משכנתא זה חוב ויש לסלקה אם יש כדאיות לסגירתה .
לאחר מכן תקנה דירה ותקבל משכנתא בהתאם לריביות
שיהיו נהוגים אז .
בסילוק נובעת מריביות שהינך מסוגל לקבל בכל אפיקי
ההשקעה האחרים .
2.משכנתא זה חוב ויש לסלקה אם יש כדאיות לסגירתה .
לאחר מכן תקנה דירה ותקבל משכנתא בהתאם לריביות
שיהיו נהוגים אז .
כל האמור בפורום הינו דעתי הפרטית ואין לראות בו משום ייעוץ כלשהו .
ניתן ליצור עימי קשר טלפוני לייעוץ פרטני לטלפון 054/4210455 .
