שלום רב,
כנושא בתואר "וועד בית" נדרשתי טלפונית להתייצב בתחילת החודש הבא לבירור בפני היועץ המשפטי של האגודה לתרבות הדיור במקום מגוריי, לבירור עם שכן שיש לו תלונות על ניהול וועד הבית. אין לי את פירוט התלונות. נתבקשתי להביא עמי כל ניירת ומסמכים שיש בידי. הדבר תמוה בעיניי. האם יש לי זכות לדעת עוד לפני הפגישה את התלונות המפורשות על מנת שאוכל להתכונן לתשובות? האם אני יכול להתנות את בואי רק אם אקבל מראש ובכתב את הנושאים המדוייקים אותם רוצים לברר אתי?
תודה מראש על התשובה
כנושא בתואר "וועד בית" נדרשתי טלפונית להתייצב בתחילת החודש הבא לבירור בפני היועץ המשפטי של האגודה לתרבות הדיור במקום מגוריי, לבירור עם שכן שיש לו תלונות על ניהול וועד הבית. אין לי את פירוט התלונות. נתבקשתי להביא עמי כל ניירת ומסמכים שיש בידי. הדבר תמוה בעיניי. האם יש לי זכות לדעת עוד לפני הפגישה את התלונות המפורשות על מנת שאוכל להתכונן לתשובות? האם אני יכול להתנות את בואי רק אם אקבל מראש ובכתב את הנושאים המדוייקים אותם רוצים לברר אתי?
תודה מראש על התשובה
19-01-2014 01:34:00
זמי זילברמן
תרבות הדיור
אני הייתי הולך בשקיפות מלאה, אם אין לך מה להסתיר. זו חובתך לתת מידע זה לכל דייר ומאחר ומעורב בעניין עורך דין כדאי לגשת ולראות מה הבעיה. לא להשאיר את החומר אצל איש מלבדך, מי שירצה לצלם רק דרכך ועל חשבונו.
עדכן את שאר חברי הועד.
לא לבוא זו סיבה לחשוד שמשהו לא תקין.
אתה יכלו הסכים לבוא ובינתיים , עד לפגישה לבקש לראות את הטענות שתוכל להתכונן. אם לא יעבירו לך את הטענות זה רק לטובתך בהמשך.
לא הייתי נכנס לויכוחים בישיבה הזו אלא שומע, רושם הערות ואם אתה חושב שלא יכול לתת תשובה במקום-אמור זאת. את התשובות תמסור רק לדייר ולא ליועץ של האגודה אלא אם הוא מייצג רשמית את אחד הדיירים (מסופקני)
עדכן את שאר חברי הועד.
לא לבוא זו סיבה לחשוד שמשהו לא תקין.
אתה יכלו הסכים לבוא ובינתיים , עד לפגישה לבקש לראות את הטענות שתוכל להתכונן. אם לא יעבירו לך את הטענות זה רק לטובתך בהמשך.
לא הייתי נכנס לויכוחים בישיבה הזו אלא שומע, רושם הערות ואם אתה חושב שלא יכול לתת תשובה במקום-אמור זאת. את התשובות תמסור רק לדייר ולא ליועץ של האגודה אלא אם הוא מייצג רשמית את אחד הדיירים (מסופקני)
19-01-2014 12:14:00
רון שטיין
תשובה
אין לאגודה לתרבות הדיור כל סמכות חוקית לחייב אותך להגיע או בכלל לדבר איתם. (אגב, האם הבניין שלכם חבר באגודה?)
צריך הסכמה של שני הצדדים להעזר בהם לליבון מחלוקות.
צריך הסכמה של שני הצדדים להעזר בהם לליבון מחלוקות.
היות וכך אתה יכול להתנות תנאים בנוגע להסכמתך להגיע והדרישות שאתה מעלה הן סבירות לחלוטין, אני לא הייתי מסכים להגיע בלי לקבל קודם את כל הטענות ומתנה את הגעתי בכך שלא יעלו שם הפתעות שלא נמסרו מראש.
19-01-2014 15:40:00
נחמיה פלוטקין
בשולי דבריו של רונשטיין
1. חשוב להדגיש, שהאגודה לתרבות הדיור, היא כשמה; אגודה!
ולא מעבר לכך.
אין לה כל סמכות חוקית, היא אינה תחליף לבית משפט ואינה יכולה לכוף אף אחד לעשות שום דבר.
היועץ המשפטי שלה יכול לכל היותר לערוך בוררות בינכם. בוררות מצריכה כמובן הסכמת שני הצדדים, כפי שרון ענה לך.
ראי על כך באתר של האגודה.
[בשל האמור כאן, הדרישה של הא.ת.ד. שתבואי ותיתיצבי אצלם היא חוצפה של ממש וחריגה מסמכות שכלל אין להם].
ולא מעבר לכך.
אין לה כל סמכות חוקית, היא אינה תחליף לבית משפט ואינה יכולה לכוף אף אחד לעשות שום דבר.
היועץ המשפטי שלה יכול לכל היותר לערוך בוררות בינכם. בוררות מצריכה כמובן הסכמת שני הצדדים, כפי שרון ענה לך.
ראי על כך באתר של האגודה.
[בשל האמור כאן, הדרישה של הא.ת.ד. שתבואי ותיתיצבי אצלם היא חוצפה של ממש וחריגה מסמכות שכלל אין להם].
2. כפי שנאמר לך, דירשי קודם לקבל לידייך, בכתב(!) את כל הטענות שיש נגד התנהלות וועד הבית ואז תשקלי כיצד להגיב.
3. תוכלי להעלות את הטענות עם המסמכים לכאן לקבלת קוים מנחים לתגובה.
הפורום אינו תחליף לייעוץ משפטי אך נותן קריאת כיוון באשר לתגובה הראויה והאפשרית.
19-01-2014 22:30:00
שושי שושי
זמיר רק להבהיר ולדייק, זה שמעורב עורך דין עדיין
אינו אומר שבסמכותו להכריח משהו להגיע לאגודה ובכלל.
גם אם אין לי מה להסתיר הייתי עונה לאגודה לתרבות הדיור שבמידה והדייר רוצה לראות את הספרים ושזו זכותו יש לתאם איתך ואיתך בלבד בזמן ובמקום שמתאימים לשניכם ומבלי בכלל שעורך הדין של האגודה יהיה נוכח.
לי מניסיון רע עם האגודה הייתי צריכה להוכיח להם שהם טועים והבאתי להם קישורים מהחוק וכל מה שנשאר להם לעשות זה להתנצל ולבקש ממני שאמשיך להיות (כנציגת הדיירים) חברה באגודה.
גם אם אין לי מה להסתיר הייתי עונה לאגודה לתרבות הדיור שבמידה והדייר רוצה לראות את הספרים ושזו זכותו יש לתאם איתך ואיתך בלבד בזמן ובמקום שמתאימים לשניכם ומבלי בכלל שעורך הדין של האגודה יהיה נוכח.
לי מניסיון רע עם האגודה הייתי צריכה להוכיח להם שהם טועים והבאתי להם קישורים מהחוק וכל מה שנשאר להם לעשות זה להתנצל ולבקש ממני שאמשיך להיות (כנציגת הדיירים) חברה באגודה.
19-01-2014 23:15:00
תקוה גולדשטיין
אכן תשובות מעניינות ושונות קבלתי
אנחנו חברים באגודה לתרבות הדיור. אני חבר ועד בלעדי כעשר שנים. עוסק המון בשיפור ושידרוג המבנה בן 30 שנה.
ומוכרח להודות שלא תמיד בהצלחה מירבית
8 דירות. עד לפני כשנה קבלתי גיבוי מלא מכל הדיירים לנהל את הרכוש המשותף כראות עיניי, גם אם החלטתי לגבות יותר כסף מהדיירים עבור שפוץ מסויים, כמו למשל: איטום גג.
מכספי מסי הוועד אני משלם על: עבודת נקיון וביטוח לאומי, חשמל, חומרי נקוי ואביזרים קטנים (ממטרה, נורות חשמל…)
גינון, ביטוח צד ג´, חברות באגודה לתרבות הדיור, סיוד הגג ,
שרברבות במקרה של סתימה …..
כאשר מדובר בהוצאה גבוהה אני משתדל לגבות מהדיירים ומקופת הוועד בצורה שווה,כלומר, קופת הוועד משלמת כמו כל דייר אחר. אני סובר כי בקופת וועד צריך שיהיה בזכות סכום של כ- 2000 ₪ כאשר אני כבר יודע כי אם עובד הנקיון יתפטר/יפוטר לאחר X שנות עבודה, זהו למעשה סכום הפיצוי שיצטרך לקבל נכון לעכשיו.
עד השנה האחרונה קבלתי גיבוי מאל מהדיירים ורוב תודות על העבודה ההתנדבותית הקשה והמסורה. מלבד דייר חדש
שחולק על כל פעולה שלי כמעט.זאת אדע כשאגיע למפגש עם העו"ד של האגודה. מצפוני נקי מאד. יש לי רישומים על כל הכנסה והוצאה וגם את רוב הקבלות על ההוצאות השונות.
סיפקתי המון מידע. אשמח להתייחסויות ויותר מזה – כל כותב שיזדהה בתחום עיסוקו כי חשוב לי לדעת אם אני מקבל תגובה
ממשפטן, או "אחד שיודע" או "בעל נסיון" וכו´…
תודה רבהההההה
ומוכרח להודות שלא תמיד בהצלחה מירבית
8 דירות. עד לפני כשנה קבלתי גיבוי מלא מכל הדיירים לנהל את הרכוש המשותף כראות עיניי, גם אם החלטתי לגבות יותר כסף מהדיירים עבור שפוץ מסויים, כמו למשל: איטום גג.
מכספי מסי הוועד אני משלם על: עבודת נקיון וביטוח לאומי, חשמל, חומרי נקוי ואביזרים קטנים (ממטרה, נורות חשמל…)
גינון, ביטוח צד ג´, חברות באגודה לתרבות הדיור, סיוד הגג ,
שרברבות במקרה של סתימה …..
כאשר מדובר בהוצאה גבוהה אני משתדל לגבות מהדיירים ומקופת הוועד בצורה שווה,כלומר, קופת הוועד משלמת כמו כל דייר אחר. אני סובר כי בקופת וועד צריך שיהיה בזכות סכום של כ- 2000 ₪ כאשר אני כבר יודע כי אם עובד הנקיון יתפטר/יפוטר לאחר X שנות עבודה, זהו למעשה סכום הפיצוי שיצטרך לקבל נכון לעכשיו.
עד השנה האחרונה קבלתי גיבוי מאל מהדיירים ורוב תודות על העבודה ההתנדבותית הקשה והמסורה. מלבד דייר חדש
שחולק על כל פעולה שלי כמעט.זאת אדע כשאגיע למפגש עם העו"ד של האגודה. מצפוני נקי מאד. יש לי רישומים על כל הכנסה והוצאה וגם את רוב הקבלות על ההוצאות השונות.
סיפקתי המון מידע. אשמח להתייחסויות ויותר מזה – כל כותב שיזדהה בתחום עיסוקו כי חשוב לי לדעת אם אני מקבל תגובה
ממשפטן, או "אחד שיודע" או "בעל נסיון" וכו´…
תודה רבהההההה
20-01-2014 09:23:00
נחמיה פלוטקין
האם כינסת אסיפה שנתית לאחרונה?
20-01-2014 12:09:00
תקוה גולדשטיין
גבי אסיפה שנתית
האסיפה השנתית האחרונה התקיימה באמצע שנת 2012.
מאזן לשנת 2012 נמסר לכל דירה. לא היו בירורים.
לפני כשבועיים סיימתי לסכם ,הפעם תחת תוכנת מיחשוב שייצרתי, את ההוצאות וההכנסות וחשבתי לכנס אסיפה. אבל לאור העובדה שאני מוזמן בעוד כשבועיים לבירור באגודה, אני חושב כי כדאי לדחות את האסיפה לאחר הבירור. מה דעתך?
אגב, כל פעולה ברכוש המשותף נעשית כל הזמן בשקיפות מלאה, אני מתייעץ ומספר לדיירים על כל מהלך … בחלק מהמקרים מצלם קבלות ושם בתיבות הדואר.. ובכלל מדבר עם כולם (סה"כ) 8 דירות, ומזמין אלי לעיין במסמכים הקשורים לפעילות הבנין. איש לא בא. כולל הדייר "המציק" שהוזמן אלי מספר פעמים כדי לשמוע את "בעיותיו".
שתי שאלות: האם לקיים את האסיפה לפני הדיון באגודה?
האם להכניס לתיבות הדואר את המאזן לשנת 2013 לפני אסיפת הדיירים, ולפני הדיון באגודה?
תודה תודה
מאזן לשנת 2012 נמסר לכל דירה. לא היו בירורים.
לפני כשבועיים סיימתי לסכם ,הפעם תחת תוכנת מיחשוב שייצרתי, את ההוצאות וההכנסות וחשבתי לכנס אסיפה. אבל לאור העובדה שאני מוזמן בעוד כשבועיים לבירור באגודה, אני חושב כי כדאי לדחות את האסיפה לאחר הבירור. מה דעתך?
אגב, כל פעולה ברכוש המשותף נעשית כל הזמן בשקיפות מלאה, אני מתייעץ ומספר לדיירים על כל מהלך … בחלק מהמקרים מצלם קבלות ושם בתיבות הדואר.. ובכלל מדבר עם כולם (סה"כ) 8 דירות, ומזמין אלי לעיין במסמכים הקשורים לפעילות הבנין. איש לא בא. כולל הדייר "המציק" שהוזמן אלי מספר פעמים כדי לשמוע את "בעיותיו".
שתי שאלות: האם לקיים את האסיפה לפני הדיון באגודה?
האם להכניס לתיבות הדואר את המאזן לשנת 2013 לפני אסיפת הדיירים, ולפני הדיון באגודה?
תודה תודה
20-01-2014 22:42:00
נחמיה פלוטקין
אני מציע לך בכל זאת
לדרוש לקבל בכתב מראש את הטענות של הדייר לפני שאתה מגיע לפגישה.
זה שכל בעלי הדירות שותקים כי נח להם שמשהו עובד בשבילם, עדיין לא הופך את כל ההתנהלות לתקינה. אינני יודע מה בליבו של בעל דירה זה, אך אני סבור שכדאי לדעת מראש מה טענותיו ולהיות מוכן, גם אם אתה עובד בשקיפות וגם אם אתה עובד ביושר.
זה שכל בעלי הדירות שותקים כי נח להם שמשהו עובד בשבילם, עדיין לא הופך את כל ההתנהלות לתקינה. אינני יודע מה בליבו של בעל דירה זה, אך אני סבור שכדאי לדעת מראש מה טענותיו ולהיות מוכן, גם אם אתה עובד בשקיפות וגם אם אתה עובד ביושר.
[אל תשכח שכאן אנו מקבלים רק את התיאור שלך ולא את שלו.]
