לעו"ד עפר שלום
במקרה של הגשת תביעת נזיקין נגד דיירי בית משותף וועד הבית, ובית המשפט קבע שהאחריות כולה או רובה נופלת על הוועד בגין רשלנות . מי משלם בפועל את חלק הוועד ? חברי הוועד או הדיירים ?
תודה על תשובתך
במקרה של הגשת תביעת נזיקין נגד דיירי בית משותף וועד הבית, ובית המשפט קבע שהאחריות כולה או רובה נופלת על הוועד בגין רשלנות . מי משלם בפועל את חלק הוועד ? חברי הוועד או הדיירים ?
תודה על תשובתך
28-08-2014 01:11:00
גיל ק
טוב לדעת שנציגות הבית המשותף="ועד הבית"
הינה יישות משפטית?!…
28-08-2014 01:34:00
דנית אמסלם
בהחלט חושבת שכן
אם הועד רשאי לייצג את כלל התושבים בתביעות וכדומה, אז הוא גם יישות משפטית. לגבי השאלה המקורית – זה כבר עניין אחר. מעניין מי באמת אחאי לשלם, לי אין מושג…
28-08-2014 02:38:00
דני קריו
אם בפסק הדין נקבע שהנציגות צריכה לשלם
אזי הנציגות צריכה לשלם (לא מהכיס הפרטי של חבריה,אלא מהקופה המשותפת).אם בפסק הדין נקבע שפלוני צריך לשלם,אזי פלוני צריך לשלם.הנציגות היא אכן ישות משפטית נפרדת מחבריה.
28-08-2014 03:00:00
גיל ק
אז מה ההבדל קריו, בין "תשלום מ-הקופה המשותפת"
לבין השתתפות=גבייה נוספת/מיוחדת, של כל אחד מבעלי הדירות בתשלום פסק הדין?
28-08-2014 13:14:00
דני קריו
אין הבדל(בהנחה שיחס התשלומים נשמר)
למעט בנטל הנשיאה בתשלום בין שוכרים לבעלי הדירות שלהם.
