הדיון הזה מכיל 2 תגובות, ויש לו 3 משתתפים, והוא עודכן לאחרונה ע״י עו עו"ד עפר שחל לפני 11 חודשים, 4 שבועות.

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)

ועד בית


  • shosh
    משתתף
    shosh

    שלום רב
    אני גרה בבית משותף ,6 דירות ,5 בעלי נכס (2 דירות מושכרות)
    5 מבעלי הדירות גרים בבניין. בעלי הדירה ה 6 מיוצגים ע"י הבן שלהם (שמתייחס להודעות ממני כשבא לו).
    ב 10 השנים האחרונות אני ועד הבית, וזאת מפני ששאר בעלי הדירות מסרבים בעקביות לכהן בתפקיד.
    לאחרונה התעמקתי בנושא ביטוח צד ג' והרחבה לביטוח חבות אישית לחברי ועד הבית, (לא חבות מעבידים).
    בימים אלו תתכנס אספת דיירים בנושא הזה שהוזנח לאורך השנים.
    אם תתקבל החלטה חיובית ,האם תשלומים אלו יילקחו מהכסף שאני אוספת מדי חודש מכלל הדיירים ,כולל השוכרים ,או בנפרד ,רק מבעלי הנכס?
    אם אקבל סירוב של רוב בעלי הנכס לרכוש את הביטוח , אני מתכוונת להתפטר מהתפקיד ,כי אני מסכנת את עצמי.
    איך אני עושה זאת ? בהודעה בע"פ ? במכתב כללי ? במכתב לכול דייר בנפרד ?
    מהו הצעד הנדרש ממני – אם אצטרך – להסיר מעלי את האחריות המשפטית בכול דבר ועיניין הקשור לועד.
    סביר להניח ,שאף אחד אחר לא ייקח את האחריות לניהול ועד. כבר היה מצב כזה בעבר.
    ובמקרה כזה,האם אמשיך להיחשב ועד בית ? איפה זה מעמיד אותי משפטית ?


    zammy
    משתתף
    zammy

    ביטוח זו תחזוקה שוטפת שלא צריך לקבל החלטה באסיפת דיירים לגביה,אם יש כסף בקופה פשוט לבטח.
    מי שאחראי על תשלום הוא בעל הנכס, נכון ששוכרים משלמים אולם זה בהסכמה שבעל פה כאילו הם מעבירים את הכסף בשמו. הוא האחראי ואין מה לפרט מה באחריות השוכר ומה באחריות בעל הדירה, זה החוזה ביניהם שלוועד אין עניין וצד בו ולא רלוונטי.
    אם אין כסף יש לעשות אסיפת דיירים ולקבל החלטה לגבי גבייה מוגדלת.
    למותר לציין כי הדבר חשוב מאד כולל חבות אישית של חברי ועד.
    על הדיירים ךלהבין מה משמעות היעדר ביטוח- מישהו מחליק או נופל במדרגות- תביעה על מיליונים נגד כל הדיירים.
    כנ"ל מנקה אם הוא עובד "שחור", גנן כנ"ל וכל בעל מקצוע שעושה עבודות בבניין ללא קבלה וללא ביטוח.
    אין אפשרות להתפטר מהוועד אלא לכנס אסיפה ולכנס ועד חדש.
    ועד מתפקד ואחראי עד בחירת ועד חדש.
    התפטרות לא פותרת מאחריות.
    אם לא נבחר ועד יש לקבל החלטה , לאחר הצעה לסדר היום לאסיפה בעניין, לבקש מהמפקח על רישום מקרקעין מינוי מנהל חיצוני.

    עו
    עו"ד עפר שחל
    מנהל פורום ראשי
    עועו"ד עפר שחל

    ועד לא מפצל תשלום בין משכיר לשוכר.
    מבחינת הוועד אחראי על התשלום בעל הדירה המשכיר. כל עוד השוכר משלם כנדרש אז אין בעיה. אם יש בעיה, מיד מערבים את בעל הדירה.
    וביטוח זה דבר אלמנטרי. קחי מהקופה ושלמי ביטוח. לא צריך אישור לשם כך.

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)

יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.

בנייה וניהול אתר: Eyeweb שיווק באינטרנט . כל הזכויות שמורות לפורטל בית משותף

שתפו עם חברים!
box_5_1_90ועד בית, קבל במתנה את המדריך לניהול בתים משותפים



close-link