שלום רב,
בבניין שבו אני חלק מהועד יש בעל דירות כ 50% הינם ברשותו
רציתי לדעת מה קורה בעניין הצבעת וועד,
כי במידה ורוצים לעביר החלטה מסויימת והוא מתנגד ומספיק עוד דייר אחד שמתנגד
כבר יש להם רוב.
מה החוק אומר בעניין.
אודה לתשובה
גיא
15-06-2014 18:18:00
עפר שחל
ת
אתה מתכוון להצבעה באסיפה ולא בוועד. אכן באסיפת דיירים יש לו קולות לפי מספר היחידות שבבעלותו (אלא אם נקבע אחרת בתקנון מוסכם).
בעצם במצב זה אסיפה היא כמעט "מיותרת" כי על פיו ישק דבר. יש לו כמעט רוב אוטומטי.
התייחסתי למצב מעניין זה בסיפרי "המדריך השלם לבית המשותף". אציין כאן בקצרה שלעיתים מצב של רוב אוטומטי מאפשר קבלת סעד משפטי מאת המפקח או בית משפט, לפי המקרה, כהגנה, בדומה לעושק המיעוט. הכל תלוי בנסיבות המקרה המסוימות.
בעצם במצב זה אסיפה היא כמעט "מיותרת" כי על פיו ישק דבר. יש לו כמעט רוב אוטומטי.
התייחסתי למצב מעניין זה בסיפרי "המדריך השלם לבית המשותף". אציין כאן בקצרה שלעיתים מצב של רוב אוטומטי מאפשר קבלת סעד משפטי מאת המפקח או בית משפט, לפי המקרה, כהגנה, בדומה לעושק המיעוט. הכל תלוי בנסיבות המקרה המסוימות.
