שלום רב
השנה בנינו תוספת בניה של 20 מטר בקומה ראשונה הבנין בן 3 קומות .הדייר שמעלנו בקומה שנייה פלש לא מזמן לגג .פרץ חלון ופתח דלת ומשתמש בגג כמרפסת ללא שום רשיון בניה .פנינו אליו שירד מהגג או לחלופין ישלם לנו את שליש מעלות כל הבניה שזה אומר יסודות ותיקרה .אני פונה אליך לדעת מה עליי לעשות וכיצד לפעול ומה החוק אומר בעניין האם הוא צריך לשלם חלק מעליות הבניה .והאם הוא צריך להוציא רשיון בעיריה לגבי פריצת הפתח ושימוש בגג כמרפסת אשמח לקבל תשובה
יום טוב ותודה רבה .
השנה בנינו תוספת בניה של 20 מטר בקומה ראשונה הבנין בן 3 קומות .הדייר שמעלנו בקומה שנייה פלש לא מזמן לגג .פרץ חלון ופתח דלת ומשתמש בגג כמרפסת ללא שום רשיון בניה .פנינו אליו שירד מהגג או לחלופין ישלם לנו את שליש מעלות כל הבניה שזה אומר יסודות ותיקרה .אני פונה אליך לדעת מה עליי לעשות וכיצד לפעול ומה החוק אומר בעניין האם הוא צריך לשלם חלק מעליות הבניה .והאם הוא צריך להוציא רשיון בעיריה לגבי פריצת הפתח ושימוש בגג כמרפסת אשמח לקבל תשובה
יום טוב ותודה רבה .
18-11-2013 13:37:00
זמי זילברמן
נראה כעניין פרטי אבל…
השאלות הן- האם אתה הוצאת התר בנייה? האם התוספת שבנית היא על רכוש משותף? אם כן, האם היתה אסיפת דיירים שהתירה לך לבנות על חצר משותפת?אם כן, האם היה הסכם בכתב לגבי הבניה ורישום תוספת הבנייה על שמך?
זה יכול להיות עניין לבית המשותף רק אם בנית על הרכוש המשותף ובהסכם (אם היה) לא היה אזכור להעברת השטח על שמך.
זה יכול להיות עניין לבית המשותף רק אם בנית על הרכוש המשותף ובהסכם (אם היה) לא היה אזכור להעברת השטח על שמך.
19-11-2013 10:03:00
ראובן דניאל
סיכסוך לגבי תשלום בעניין בניה בבית משותף
שלום רב .כל הבניה נעשתה עם האישורים המתאימים מטעם עירית ירושלים ובהסכמת הדיירים בבנין .כולל חתימה על טופס הסכמה .בבנין נבנו עי השכנים תוספות דומות בדיוק והכל מופיע באישורי טאבה . השאלה שלי היא האם השכן שנימצא מעלי ומשתמש בגג כמרפסת האם הוא מבחינת החוק צריך לשלם לי ואם כן כמה הוא אמור לפי החוק לשלם ולהשתתף בהוצאות .הגיוני שאם הוא היה רוצה לבנות מרפסת היה עולה לו כסף .אני מבקש להתמקד בשאלה אם הוא משתמש בגג שניבנה בהיתר גם בהסכמתו האם הוא צריך להשתתף בהוצאות הבניה ואם כן איך מחשבים זאת .
תודה רבה .
תודה רבה .
