שלום לכולם.
אני ואשתי רכשנו לא מזמן דירה באזור המרכז, זהו בניין יחסית חדש, בערך בן 13 שנים, לאחר שרכשנו את הדירה נודה לנו שהדיירים בבניין התחילו תהליך של הרחבת המרפסות, בבניין כבר היו קיימות מרפסות וניתן להרחיב אותם עד 12 מ"ר. בבניין יש רוב של יותר מ75% להרחבת המרפסות הקיימות. אנחנו קנינו את הדירה שנמצאת בקומה הראשונה בחזית הבניין, ודווקא שם ובדירה הצמודה אין מרפסות שמש, חשוב לציין שלחלק מהבניינים ברחוב יש מרפסות שמש בקומה הראשונה ולחלק אין אבל אלו אותם בניינים בדיוק וגם של אותו הקבלן, במקרה הזה אפריקה ישראל. דיירי הבניין כבר אספו את כל החתימות הנדרשות בשביל לקבל היתר בנייה להרחבת המרפסות, אבל פסחו על שתי הדירות בקומה הראשונה בגלל שאין להם מרפסות והגישו את כל המסמכים כולל תכנית בנייה של מהנדס ואדריכל. אני והשכן לידי רצינו לנצל את ההזדמנות של הרחבת המרפסות ובעצם להוסיף שתי מרפסות שמש חדשות בקומה הראשונה שמבחינה תכנונית והנדסית יש אפשרות להוסיף שם מרפסות, הבעיה שנתקלנו בהתנגדות הדיירים, העניין הוא שהדיירים שמתנגדים אלו דיירים שבעצמם מרחיבים את המרפסות, השאלה היא, האם הדיירים אשר מרחיבים את המרפסת שלהם יכולים להתנגד לבניית המרפסות? בדקתי בסעיף 71 (ב) (ג) לחוק התכנון והבנייה וראיתי שדיירים אשר קיבלו אישור להרחיב את דירתם אינם יכולים להתנגד להרחבה דומה. השאלה האם זוהי הרחבה דומה? הם מרחיבים את המרפסת שלהם, אנחנו בונים מרפסת חדשה שלא הייתה קיימת. אני ממש אודה על קבלת תשובה וסליחה על הסיפור הארוך!
אני ואשתי רכשנו לא מזמן דירה באזור המרכז, זהו בניין יחסית חדש, בערך בן 13 שנים, לאחר שרכשנו את הדירה נודה לנו שהדיירים בבניין התחילו תהליך של הרחבת המרפסות, בבניין כבר היו קיימות מרפסות וניתן להרחיב אותם עד 12 מ"ר. בבניין יש רוב של יותר מ75% להרחבת המרפסות הקיימות. אנחנו קנינו את הדירה שנמצאת בקומה הראשונה בחזית הבניין, ודווקא שם ובדירה הצמודה אין מרפסות שמש, חשוב לציין שלחלק מהבניינים ברחוב יש מרפסות שמש בקומה הראשונה ולחלק אין אבל אלו אותם בניינים בדיוק וגם של אותו הקבלן, במקרה הזה אפריקה ישראל. דיירי הבניין כבר אספו את כל החתימות הנדרשות בשביל לקבל היתר בנייה להרחבת המרפסות, אבל פסחו על שתי הדירות בקומה הראשונה בגלל שאין להם מרפסות והגישו את כל המסמכים כולל תכנית בנייה של מהנדס ואדריכל. אני והשכן לידי רצינו לנצל את ההזדמנות של הרחבת המרפסות ובעצם להוסיף שתי מרפסות שמש חדשות בקומה הראשונה שמבחינה תכנונית והנדסית יש אפשרות להוסיף שם מרפסות, הבעיה שנתקלנו בהתנגדות הדיירים, העניין הוא שהדיירים שמתנגדים אלו דיירים שבעצמם מרחיבים את המרפסות, השאלה היא, האם הדיירים אשר מרחיבים את המרפסת שלהם יכולים להתנגד לבניית המרפסות? בדקתי בסעיף 71 (ב) (ג) לחוק התכנון והבנייה וראיתי שדיירים אשר קיבלו אישור להרחיב את דירתם אינם יכולים להתנגד להרחבה דומה. השאלה האם זוהי הרחבה דומה? הם מרחיבים את המרפסת שלהם, אנחנו בונים מרפסת חדשה שלא הייתה קיימת. אני ממש אודה על קבלת תשובה וסליחה על הסיפור הארוך!
10-07-2013 02:43:00
עפר שחל
ת
זו הרחבה דומה. הדמיון אינו נמדד רק עפ"י שטח אלא לפי פרמטרים מהותיים כגון מטרת ההרחבה. יש לכם זכות להרחבה בכפוף להיבטי תכנון ומבחינה קניינית מי שהרחיב דינו כאילו הסכים להרחבה שלכם. אם טרם נבנו ההרחבות הרי שניתן לדרוש לעכב ולבצע את ההרחבה שלכם יחד כדי שתקופת הפיגומים והשיפוצים תהיה אחת וזו לרוב גם מדיניות העירייה.
11-07-2013 02:46:00
אייל בוגו
תודה רבה על התשובה, עזרת לי מאוד!
11-07-2013 13:02:00
עפר שחל
בשמחה
