לפני שנה רכשתי דירת גן בבניין בן 15 שנה בראשון. בבניין יש 4 קומות בכל קומה 2 דירות.
לכל דירה דוד חשמל שמחובר למערכת סולארית על הגג שבנויה בצורה שלכל צד בבניין יש מערכת נפרדת. אין לי מושג מדוע אבל הדירה שלי מחוברת לעוד מערכת סולארית נפרדת שעל הגג (סה"כ 3 מערכות אבל המערכת שלי היא נפרדת והיא מיני מערכת). מיום הקמת הבניין המערכת שלי אינה פועלת כראוי. בכל הזמן הזה המערכות האחרות פועלות מצויין והדיירים נהנהים ממים חמים בחודשי הקיץ. הדיירת הקודמת לא פנתה לקבלן בתקופת האחריות וכיום אני פניתי לועד הבית בדרישה לתקן את הליקוי. לטענת הועד והדיירים הם לא צריכים להשתתף בהוצאה מכיוון שזה ליקוי מהקמת הבניין. עם זאת ראוי להדגיש כי הדיירים בבניין ידעו שהדיירת אינה מקבלת מים חמים ועדיין גבו ממנה תשלומים בגין טיפולים של המערכות שלהם. חשוב לציין כי כל המערכות נכללות ברכוש המשותף.
אבקש חוו"ד להמשך טיפול.
מוציא תשריט ותקנון בית משותף ובודק מה כתוב ומסומן שם.
אם גבו תשלומים על אחזקה משותפת זו הוכחה מספיקה , לי לפחות, שהכל משותף והועד צריך לפעול.
מה זאת אומרת לא פועלת כראוי? מה אומר איש מקצוע?
איך הועד יכול להיאחז בטענה שזה ליקוי מבניית הבית, נו, אז מה? לא צריך לתקן?
אז, ככה:
1. אינני מכיר את הבניין שלך בראשל"צ – אבל אינני בטוח שאתה צודק בעובדה שלכל צד של דירות יש מערכת סולארית נפרדת!….
2. גם לי, לא ברור מדוע לדברייך, הקבלן הקים מערכת נפרדת ונוספת רק לדירתך – וגם, אינני בטוח שאתה צודק בהבנתך – שדירתך מחוברת למערכת סולארית נפרדת.
3. אבל, בכל מקרה. השאלה הנשאלת היא: האם אכן, המערכת המיני-סולארית היא נפרדת ומספקת מים אך ורק לדירתך – שאז במצב שכזה, לדעתי, היא אינה "משותפת"….
4. כמובן, שאין שום קשר בין התירוץ שהליקוי הינו מיום הקמת הבניין – ולתשובת הנציגות שאינם צריכים להשתתף…
5.ברור וכמובן, שלקבלן כבר אין שום קשר לתיקון ואחזקת מערכות משותפות בבניין!.
6. בנוסף!, דבר חשוב מאד: אין שום קשר בין העובדה שהנציגות גבתה מהדיירת הקודמת "דמי אחזקה" עבור הטיפולים השוטפים, במערכות "המשותפות" – לבין העובדה שלא קיבלה מים חמים… – מכיוון, וכמובן, זהו החוק.
בברכה,
גיל
