שלום
אנחנו עומדים לקחת משכנתא של כ – 675,000 ל – 25 שנים
חלקה הגדול בריבית קבועה וחלקה בפריים/משתנה
– חשוב לנו החזר חודשי פחות או יותר קבוע
– ב- 10 השנים הראשונות כנראה לא נוכל לפרוע כלום
התלבטות:
– יחס מומלץ בין קבועה לבין משתנה/פריים (איך להחליט מה עדיף?)
– שמענו לגבי פריים שהחזרים חודשיים משתוללים. מה צפי השינוי בהחזר מחודש לחודש?
– שוקלים בנוסף הלוואת גישור ע"ח קרן השתלמות. היכן ריביות אטרקטיביות יותר – בנקים או קרנות?
תודה
אנחנו עומדים לקחת משכנתא של כ – 675,000 ל – 25 שנים
חלקה הגדול בריבית קבועה וחלקה בפריים/משתנה
– חשוב לנו החזר חודשי פחות או יותר קבוע
– ב- 10 השנים הראשונות כנראה לא נוכל לפרוע כלום
התלבטות:
– יחס מומלץ בין קבועה לבין משתנה/פריים (איך להחליט מה עדיף?)
– שמענו לגבי פריים שהחזרים חודשיים משתוללים. מה צפי השינוי בהחזר מחודש לחודש?
– שוקלים בנוסף הלוואת גישור ע"ח קרן השתלמות. היכן ריביות אטרקטיביות יותר – בנקים או קרנות?
תודה
11-04-2006 14:02:00
רמי טוטאי
תגובה
מכיוון שחשוב לכם החזר חודשי פחות או יותר קבוע ומבלי לבחון את הפרופיל הפיננסי שלכם ,המלצתי במקרה שלכם לקחת 90% קבועה ו10% פריים (וזאת רק לשם קבלת תנאי ריבית טובים יותר ).
צפי בפריים -עלייה הדרגתית עד סוף השנה (וזאת בהסתמך על הודעותיו של הנגיד ועלייה בריבית המונטרית בארה"ב ).
הלוואת גישור מומלצת היכן שנותנים לך את הריבית הכי אטרקטבית ,לדעתי שיעבוד הקרן ולקיחת הלוואה דרכם עדיפה ממשכנתא .
מקווה שעניתי על שאלותיך .
צפי בפריים -עלייה הדרגתית עד סוף השנה (וזאת בהסתמך על הודעותיו של הנגיד ועלייה בריבית המונטרית בארה"ב ).
הלוואת גישור מומלצת היכן שנותנים לך את הריבית הכי אטרקטבית ,לדעתי שיעבוד הקרן ולקיחת הלוואה דרכם עדיפה ממשכנתא .
מקווה שעניתי על שאלותיך .
