בעקבות רכישת דירה חדשה והתחייבות בחוזה לעוד חודש 60 אחוז מערך הדירה החדשה, אני צריך הלוואת גישור.
הרכישה היא בשקלים "דירה יד ראשונה" מקבלן, ומכירה יד שניה של דירה קודמת בדולרים.
שאלותי.
א.האם כדאי לקחת הלוואת גישור דולרית או אחרת.
ב. אם כן דולרית. באילו תנאים מקבלים כיום הלוואת גישור דולרית בבנקים. (כמה ריבית? האם זה תמיד צמוד לליבור? וכו´).
ג. בבנק לאומי אמרו לי ליבור + 2.5 אחוז.
בבנק ירושלים אמרו לי דולר + 4.6 אחוז, ואיני יודע אם הכוונה בנוסף לליבור.
האם זה נשמע סביר?
ד. מהם ההכנסות שצריך להוכיח בבנקים עבור הלוואת גישור?
כל ידע יעזור, תודה מראש על תשובתך המפורטת.
הפורום מאוד מעניין, תודה.
18-03-2006 23:30:00
רמי טוטאי
תגובה
1.הבטח את כספך בערכים דולרים וקח הלוואת גישור דולרית .
2.זה אכן משתנה בהתאם לליבור בתוספת מרווח מסויים כל
3 חודשים או חצי שנה בהתאם לבנק המבצע .
בבנק לאומי סביר בבנק ירושלים לא הגיוני .
3.הכנסות ,בהתאם לנהלי הבנק המבצע ,בדרך כלל לא
יותר מ35% מהכנסתכם .
2.זה אכן משתנה בהתאם לליבור בתוספת מרווח מסויים כל
3 חודשים או חצי שנה בהתאם לבנק המבצע .
בבנק לאומי סביר בבנק ירושלים לא הגיוני .
3.הכנסות ,בהתאם לנהלי הבנק המבצע ,בדרך כלל לא
יותר מ35% מהכנסתכם .
