רמי שלום ,
אנחנו מתכוננים לקחת משכנתא של 180000$ , זהו הבית האחרון שלנו ! לאחר סיבוב בנקים התמקדתי בשתי הצעות . ההגבלה שלי לבנקים הייתה החזר חודשי נמוך עד 4200 ש"ח עם אפשרות של הכנסת כסף או החזר לאחר 15-20 שנה .
הצעה 1 : דיסקונט – מתחלפת כל 18 שנה ב 5.2%
הצעה 2 : לאומי -חצי במשתנה כל 10 ל30 שנה ב 4.79% ( ע+0.1) וחצי בבולט פריים-0.8 ל10 שנים . או לחילופין חלוקת החצי השני לשני חלקים שווים ,לבולט פריים-0.8 10 שנים + קבועה (5%)30שנה .
אנחנו מתכוננים לקחת משכנתא של 180000$ , זהו הבית האחרון שלנו ! לאחר סיבוב בנקים התמקדתי בשתי הצעות . ההגבלה שלי לבנקים הייתה החזר חודשי נמוך עד 4200 ש"ח עם אפשרות של הכנסת כסף או החזר לאחר 15-20 שנה .
הצעה 1 : דיסקונט – מתחלפת כל 18 שנה ב 5.2%
הצעה 2 : לאומי -חצי במשתנה כל 10 ל30 שנה ב 4.79% ( ע+0.1) וחצי בבולט פריים-0.8 ל10 שנים . או לחילופין חלוקת החצי השני לשני חלקים שווים ,לבולט פריים-0.8 10 שנים + קבועה (5%)30שנה .
בהצעה השניה ההחזר נמוך יותר אבל ריסקי יותר לטעמי .
מה דעתך ?
גיא
14-02-2006 01:04:00
רמי טוטאי
תגובה
למה שלא תקח ריבית מתחלפת בלאומי בריבית 4.79% ,אך את כול ההלוואה ולא בחלוקת פריים ומתחלפת .
מדוע הפיצול ? מי ביקש ? אתה או הבנק ?
מדוע הפיצול ? מי ביקש ? אתה או הבנק ?
14-02-2006 12:34:00
גיא פלד
תשובה …
הסיבה לפיצול היא שאם לוקחים הכל בריבית משתנה כל 10 שנים ל 30 שנה ההחזר החודשי קופץ ל 4400 בערך ,
אם מפצלים לתוכנית- צמוד פריים (בולט ) ומשתנה כמו שציינתי ההחזר יורד ל4000 בערך . הבדל משמעותי עבורי בתקופה הקרובה.
מה אתה אומר ?
אם מפצלים לתוכנית- צמוד פריים (בולט ) ומשתנה כמו שציינתי ההחזר יורד ל4000 בערך . הבדל משמעותי עבורי בתקופה הקרובה.
מה אתה אומר ?
ץ\תודה
גיא
14-02-2006 20:44:00
רמי טוטאי
תגובה
השאלה אם תוכל כבר עכשיו לדעת (לא בהנחה מסוימת )כי ביכולתך להחזיר את הלוואת הבולט בעתיד ובהנחה שריבית הפריים תעלה ,מה תעשה ? יהיה מימון להחזר ההלוואה ,הרי הלוואה זו לא מסתיימת גם במועד הסופי שלה (הלוואת בולט ) ,תצטרך לארגן סכום זה אם לא גבוה יותר במיידי.
לשיקולך .
לשיקולך .
15-02-2006 11:50:00
גיא פלד
תשובה ושאלה..
אני יכול כבר עכשיו לדעת שיהיה לי סכום מסוים להחזיר לאחר 10 שנים ( לא את כל הסכום אבל לפחות חצי ) , אתה צודק בזה שהלוואת הבולט לא מסתיימת אבל כשיגיע יומה אכניס כסף , או לפני , ואקח הלוואה חדשה לעוד 20 שנה ( בדיוק כמו מסלול קבוע ל 30 שנה רק ששילמתי הרבה פחות …)
זה שריבית הפריים תעלה זה ברור , אבל זה שהמדד יעלה ברור באותה מידה . אז למה לבחור באחד ולא בשני ?
שוב השיקול הוא החזר נמוך כרגע ואפשרות להכנסת כסף עוד 15 שנים לערך . אז מקסימום אקח משכנתא לאחר 10 שנים לעוד 5 או 7 שנים , לא כלכלי ?
זה שריבית הפריים תעלה זה ברור , אבל זה שהמדד יעלה ברור באותה מידה . אז למה לבחור באחד ולא בשני ?
שוב השיקול הוא החזר נמוך כרגע ואפשרות להכנסת כסף עוד 15 שנים לערך . אז מקסימום אקח משכנתא לאחר 10 שנים לעוד 5 או 7 שנים , לא כלכלי ?
תודה
גיא
15-02-2006 21:52:00
רמי טוטאי
תגובה
1.אתה לא יכול להשוות עליית מדד בריבית הפריים ,זה שני דברים שונים לחלוטין ההתייחסות צריכה להיות ריבית קבועה (לא משתנה ) או ריבית פריים (ריבית משתנה ) .
אם אתה חושב שמסלול הפריים מתאים לך אין עם זה שום בעיה ,אך החשיבה שלך צריכה להיות ,מה הסיבה שאני לוקח פריים ,האם ישנה חשיבה הגיונית מאחורי זה או לחלופין מדוע קבועה ? אין סוף לעניין לכן עליך לתכנן את צעדך בקפידה ובהסתמכות על כך שיהיה באפשרותך סילוק מיידי במועד סיום ההלוואה .
דבר נוסף ,מי מבטיח שתקבל בעתיד ריבית כמו היום ,סביר להניח שהריבית תעלה ,אז למה לתכנן מסלול שאין מאחוריו הסבר הגיוני .
להאריך תקופה בעתיד ? מי מבטיח לך מה יהיה מחר ,שווי נכס ,ריבית ,החלטות הבנקים לא לאשר הלוואות ,מצבך הפיננסי ?……..
חשוב היטב .
בהצלחה.
אם אתה חושב שמסלול הפריים מתאים לך אין עם זה שום בעיה ,אך החשיבה שלך צריכה להיות ,מה הסיבה שאני לוקח פריים ,האם ישנה חשיבה הגיונית מאחורי זה או לחלופין מדוע קבועה ? אין סוף לעניין לכן עליך לתכנן את צעדך בקפידה ובהסתמכות על כך שיהיה באפשרותך סילוק מיידי במועד סיום ההלוואה .
דבר נוסף ,מי מבטיח שתקבל בעתיד ריבית כמו היום ,סביר להניח שהריבית תעלה ,אז למה לתכנן מסלול שאין מאחוריו הסבר הגיוני .
להאריך תקופה בעתיד ? מי מבטיח לך מה יהיה מחר ,שווי נכס ,ריבית ,החלטות הבנקים לא לאשר הלוואות ,מצבך הפיננסי ?……..
חשוב היטב .
בהצלחה.
