שלום רב
בבניין בו אני גרה נוצרו סדקים ,קילופי טיח,קילופי בטון ומוטות ברזל חלודים בקיר חיצוני דרומי של הבניין בין שתי
דירות שבבניין וכמוכן בשבעה עמודים של הבניין.מכיוון שבחלק הדרומי נפלו חלקי בטון אשר סיכנו את דיירי הבניין אני כנציגת ועד הבית בקשתי חוות דעת של מהנדס לביקורת מבנים מטעם האגודהלתרבות הדיור.המהנדס קבעה כי המשך התפשטות החלודה במוטות הברזל של הקיר וקילופי הבטון ונפילתו מגובה מהווה סיכון בטיחותי חמור מאד ויש לבצע תיקון מיידי.כמוכן המליץ לתקן גם את העמודים מכיוון שלתווך רחוק יותר זה יכול לערער את יציבות הבניין.בסוף הדו"ח המהנדס ציין כי המסמך אינו מהווה חוות דעת מומחה לצורך הגשה לבית משפט או לכל גוף אחר.
ועד הבית לאחר שפנה לחמישה קבלני שפוץקבל הצעה מאד סבירה לתיקון על סך 7000ש"ח כולל מעמ.
בכינוס אסיפת דיירים הבאנו לידיעתם את דו"ח המנהדס ומחיר
התיקון.הדיירים סרבו לאשר את הבצוע למרות חומרתו וציינו כי בדו"ח לא צויינו הסיבות לחלודה והסדקים וגם שהדו"ח אינו רציני כי זה לא קביל בבית משפט.שאלתי לפורום היא האם דו"ח שלא מציין את הסיבות לנפילת החלקים מהבניין ואינו קביל בבית משפט אכן אינו רציני והאם עלינו לקבל חוות דעת נוספת שעלותוכ2000 ש"ח לשם כך?
האם במידה והדיירים מסרבים לשלם עבור התיקון ומשהו יפגע
או לחלופין תהיה חדירת מים לדירה שמעליה נשרו החלקים
האם אותם הדיירים יהיו רשאים לתקן את החלק הפגום מכספם ולקזז את העלות מדמי הועד למרות הסרוב?
האם אני כנציגת ועד יכולה לעבור לסדר היום ולהתעלם מהסכנה?
העניין די מסובך ואודה לחוות דעת מהפורום
בברכה
גורל
בבניין בו אני גרה נוצרו סדקים ,קילופי טיח,קילופי בטון ומוטות ברזל חלודים בקיר חיצוני דרומי של הבניין בין שתי
דירות שבבניין וכמוכן בשבעה עמודים של הבניין.מכיוון שבחלק הדרומי נפלו חלקי בטון אשר סיכנו את דיירי הבניין אני כנציגת ועד הבית בקשתי חוות דעת של מהנדס לביקורת מבנים מטעם האגודהלתרבות הדיור.המהנדס קבעה כי המשך התפשטות החלודה במוטות הברזל של הקיר וקילופי הבטון ונפילתו מגובה מהווה סיכון בטיחותי חמור מאד ויש לבצע תיקון מיידי.כמוכן המליץ לתקן גם את העמודים מכיוון שלתווך רחוק יותר זה יכול לערער את יציבות הבניין.בסוף הדו"ח המהנדס ציין כי המסמך אינו מהווה חוות דעת מומחה לצורך הגשה לבית משפט או לכל גוף אחר.
ועד הבית לאחר שפנה לחמישה קבלני שפוץקבל הצעה מאד סבירה לתיקון על סך 7000ש"ח כולל מעמ.
בכינוס אסיפת דיירים הבאנו לידיעתם את דו"ח המנהדס ומחיר
התיקון.הדיירים סרבו לאשר את הבצוע למרות חומרתו וציינו כי בדו"ח לא צויינו הסיבות לחלודה והסדקים וגם שהדו"ח אינו רציני כי זה לא קביל בבית משפט.שאלתי לפורום היא האם דו"ח שלא מציין את הסיבות לנפילת החלקים מהבניין ואינו קביל בבית משפט אכן אינו רציני והאם עלינו לקבל חוות דעת נוספת שעלותוכ2000 ש"ח לשם כך?
האם במידה והדיירים מסרבים לשלם עבור התיקון ומשהו יפגע
או לחלופין תהיה חדירת מים לדירה שמעליה נשרו החלקים
האם אותם הדיירים יהיו רשאים לתקן את החלק הפגום מכספם ולקזז את העלות מדמי הועד למרות הסרוב?
האם אני כנציגת ועד יכולה לעבור לסדר היום ולהתעלם מהסכנה?
העניין די מסובך ואודה לחוות דעת מהפורום
בברכה
גורל
