שלום.
אני ובעלי דיירים (שוכרים) חדשים בבניין שבו 4 דירות. כשנכנסנו לבית היתה דיירת ששימשה כנציגת ועד בית, גם היא היתה שוכרת, ולא מזמן היא עברה דירה. יש לציין שאף אחד לא בחר בה, היא פשוט לקחה על עצמה את התפקיד כי אף אחד אחר לא רצה בו. היא השאירה את הכסף והתפקיד לשותפה שלה לדירה, שמעולם לא הסכימה למעשה לקבל על עצמה את התפקיד, וגם היא עוברת דירה בחודש הבא. כרגע נוצר מצב בו אין ועד בית בעצם. (בשלוש מתוך ארבעת הדירות גרים שוכרים, ובדירה הרביעית גר קשיש.)
1. מה עושים אם אין ועד בית? האם מחובתינו להודיע לבעל הבית שלנו על המצב שנוצר?
2. שכן מהבנין הסמוך התלונן על צמחייה שפולשת מהחצר של הבניין שלנו לשלהם וביקש שנגזום. על מי מוטלת כרגע החובה לטפל בזה?
3. על מי החובה לשלם קנסות או לטפל בתקלות?
4. איך בוחרים ועד בית חדש כשאף אחד מבעלי הדירות או מהדיירים לא מוכן לקחת את התפקיד?
תודה!
אני ובעלי דיירים (שוכרים) חדשים בבניין שבו 4 דירות. כשנכנסנו לבית היתה דיירת ששימשה כנציגת ועד בית, גם היא היתה שוכרת, ולא מזמן היא עברה דירה. יש לציין שאף אחד לא בחר בה, היא פשוט לקחה על עצמה את התפקיד כי אף אחד אחר לא רצה בו. היא השאירה את הכסף והתפקיד לשותפה שלה לדירה, שמעולם לא הסכימה למעשה לקבל על עצמה את התפקיד, וגם היא עוברת דירה בחודש הבא. כרגע נוצר מצב בו אין ועד בית בעצם. (בשלוש מתוך ארבעת הדירות גרים שוכרים, ובדירה הרביעית גר קשיש.)
1. מה עושים אם אין ועד בית? האם מחובתינו להודיע לבעל הבית שלנו על המצב שנוצר?
2. שכן מהבנין הסמוך התלונן על צמחייה שפולשת מהחצר של הבניין שלנו לשלהם וביקש שנגזום. על מי מוטלת כרגע החובה לטפל בזה?
3. על מי החובה לשלם קנסות או לטפל בתקלות?
4. איך בוחרים ועד בית חדש כשאף אחד מבעלי הדירות או מהדיירים לא מוכן לקחת את התפקיד?
תודה!
10-08-2010 01:15:00
shoshana gordon
פונים אל המפקח על המקרקעין שימנה חברה
חיצונית לניהול הבניין. (בהנחה שאף דייר אינו מוכן לקחת על עצמו את תפקיד הוועד).
10-08-2010 15:38:00
צוות הפורום
ועד בית לשוכרי דירות
ראשית, לידיעה, החוק לא מתייחס כלל לשוכרי דירות, הוא מכיר רק בבעלי הנכס.
מכאן שהייתי קודם כל פונה לבעל הדירה ו/או מקיים אסיפה כללית ומזמין אליה את כל בעלי הדירות שבבניין ושם (באסיפה הכללית) מגיע לפיתרון.
מכאן שהייתי קודם כל פונה לבעל הדירה ו/או מקיים אסיפה כללית ומזמין אליה את כל בעלי הדירות שבבניין ושם (באסיפה הכללית) מגיע לפיתרון.
14-08-2010 11:55:00
הני פיי
פנייה למפקחת זה לא כ"כ פשוט
זה לא שהיא ממנה חברה חיצונית וזהו.
יש הליך ארוך שעל הפונה בעצמו לבצע ואם אין שיתוף פעולה מצד הדיירים – ההליך לא יתבצע.
עדיין, יהא צורך בנציגות מהדיירים שתעמוד מול החברה המנהלת.
יש הליך ארוך שעל הפונה בעצמו לבצע ואם אין שיתוף פעולה מצד הדיירים – ההליך לא יתבצע.
עדיין, יהא צורך בנציגות מהדיירים שתעמוד מול החברה המנהלת.
15-08-2010 00:47:00
shoshana gordon
גם אם אין שיתןף פעולה מצד הדיירים יש למפקח
הסמכות למנות חברה חיצונית לניהול הבניין. אלא שכאן על המבקש למנות חברה חיצונית להגיש תביעה כנגד כל הדיירים המתנגדים וברור שעליו לנמק בקשתו. במידה והמפקח ימצא לנכון שבקשתו מוצדקת הרי שבסמכותו למנות חברה חיצונית גם אם שאר הדיירים מתנגדים.
