אנחנו גרים בבית משותף בן 5 קומות ובו 18 דיירים. הבית בן 25 שנה. לדעת רבים מן הדיירים נדרש שיפוץ כללי לבניין. עד היום לא נערך בו שיפוץ. השיפוץ אמור לכלול את כל ההיבטים שנדרשים לגבי בניין בגיל הזה.
שאלותי:
באיזה רוב, באסיפת הדיירים, יש לקבל את ההחלטה בדבר השיפוץ ?
האם לעלות השיפוץ, או לדבר מה אחר, יש חשיבות לצורך הקבלה החוקית של ההחלטה ?
שאלותי:
באיזה רוב, באסיפת הדיירים, יש לקבל את ההחלטה בדבר השיפוץ ?
האם לעלות השיפוץ, או לדבר מה אחר, יש חשיבות לצורך הקבלה החוקית של ההחלטה ?
15-01-2010 19:12:00
דורון טרייביש
הוב הקובע
הרוב הקובע לקבלת החלטה שכזו הוא 75% מבעלי הדירות ולא הדיירים בכדי לעביר החלטה כזו רצוי מאוד לדעת את העלויות לפני שמדברים על שיפוץ ולא לאחר כי הסכום יכול להיות גורם קובע בהחלטה
17-01-2010 16:04:00
יעקב ורדי
האם בכל מקרה 75%
האם בכל מקרה 75%. אם השיפוץ בא לשמירה על הקיים מה אז ? יועץ משפטי כתב לי בפורום האגודה שאז 51%. מכיוון שמדובר בסכום של מעל 10,000 שח לדייר תשובה מדוייקת חשובה מאד.
תודה
תודה
17-01-2010 16:30:00
דורון טרייביש
אין לי מושג מה אמר לך העורך דין אבל
למיטב ידיעת החוק מחייב 2/3 דיירים שזה אומר 66.6% מינימום המהדרין אומרים 75% ותמיד האחוזים הם של בעלי הנכס ולא הדיירים.
18-01-2010 13:11:00
חגי שושני
ייעוץ בפורום אינו "עצה" משפטית
יעוץ בפורום מטרתו לכוון את הפונים.
ייעוץ בפורום אינו תחליף לייעוץ פרטני של בעל מקצוע, הן בתחום הטכנולוגי של השיפוץ הדרוש והן (ובמיוחד) בתחום המשפטי של חיוב בעלי הדירות לתשלום.
למען הסר ספק, היועץ המשפטי בפורום של האגודה גם הוא מכוון בלבד.
ייעוץ בפורום אינו תחליף לייעוץ פרטני של בעל מקצוע, הן בתחום הטכנולוגי של השיפוץ הדרוש והן (ובמיוחד) בתחום המשפטי של חיוב בעלי הדירות לתשלום.
למען הסר ספק, היועץ המשפטי בפורום של האגודה גם הוא מכוון בלבד.
למקרה שלכם:
אם היה מצב ברור בו כל בעלי הדירות בבית מעוניינים בשיפוץ וגם יש להם כסף לשיפוץ, לא היית פונה כלל.
אם במקרה שלכם רק כמחצית (10-11 מתוך 18) מבעלי הדירות מעוניינים בשיפוץ – כדאי להתחיל משכנוע האחרים עד לפחות 15 בעלי דירות מתוך 18.
במקביל, ובהתאם לעצתו הטובה של דורון בתשובתו הראשונה – קחו יועץ שיקום שיאבחן מה דרוש לבניין ויכין תכנית שיקום מדורגת, הן מבחינת הדחיפות, הן מבחינת העלויות והן מבחינת לוח הזמנים והמטרד לדיירים בעת השיקום.
ועצה אחרונה – אל תתחילו במקטע שיקום לפני שגייסתם את כל הסכום הדרוש למקטע זה.
בהצלחה
