לאחרונה גילינו שהבעלים של הקומה המסחרית מכר את הממ"ק לבעל חנות, "הצמיד" אותו לחנות, וכיום משמש הממ"ק כמחסן של אדם שלישי שהוא אינו קשור בשום צורה לבניין.
לא שאכפת לי שמישהו עושה רווחים על משהו שלא מוגדר כמחסן, מה שכן אכפת לי ש"מחר" יהיה צורך להשתמש בממ"ק הזה, והוא יהיה תפוס ויבואו אלי (ועד הבית) בטענות וכו´.
עצה מישהו?
זה גם נגד הוראותיו המחייבות של פיקוד העורף.
צריך לבדוק איך הבניין רשום (האם בית משותף רגיל? בית משותף מורכב? אם הוא מורכב אז לך אין אחריות למה שקורה באגף אחר) , האם הממ"ק רשום בצורה כלשהי?
צריך נסח טאבו מרוכז של הבניין (אפשר באינטרנט) וגם תקנון מוסכם ורצוי גם תשריט (את אלה אפשר להוציא בטאבו).
הבניין לא רשום עדיין, והמקלט לא נמצא בכלל בנסח שהוצאתי מהאינטרנט.
בהיתר הבניה מצוין שבקומת הכניסה יש מקלט, ומחסנים יש רק בקומה 1-.
האם ה"מקלט בקומת הכניסה" שכתוב בהיתר הוא הממ"ק המדובר?
האם הממ"ק הזה אמור בשעת חרום לשרת גם את הדירות, או שלדירות יש ממ"ד (או מרחב מוגן קומתי)?
ומההיבט הקנייני- צריך לבדוק בחוזי הקנייה (שלך ושל השכנים) האם הממ"ק הזה מפורט כככזה שהקבלן יכול להוציאו מהרכוש המשותף ולהצמיד אותו לתת חלקה מסוימת , ולחילופין האם בחוזים יש בכלל התיחסות לממ"ק?
אגב, מה זה אומר "בעל הקומה המסחרית"? מה בדיוק שייך לו, כל החנויות? כל השטח הציבורי באזור המסחרי?
"רכוש משותף" – כל חלקי הבית המשותף חוץ מן החלקים הרשומים כדירות, ולרבות הקרקע, הגגות, הקירות החיצוניים, המסד, חדרי המדרגות, מעליות, מקלטים, וכן מיתקני הסקה או מים וכיוצא באלה המיועדים לשמש את כל בעלי הדירות או מרביתם אפילו הם בתחומי דירה מסויימת.
וסעחף 55 ג אומר:
(ג) בעלי הדירות רשאים לקבוע בתקנון, כמשמעותו בסימן ג´ לפרק זה (להלן – התקנון), שחלק מסויים של הרכוש המשותף יהיה צמוד לדירה פלונית, ובלבד שלא יקבעו זאת ביחס לחדרי-מדרגות, מעלית, מקלטים ומיתקנים המיועדים לשמש את כל בעלי הדירות; הוצמד חלק מסויים מהרכוש המשותף לדירה פלונית, לא יחולו עליו הוראות פרק זה בנוגע לרכוש המשותף, ודינו לכל דבר כדין הדירה שאליה הוצמד.
אחרי שתוציא תוכל לראות התייחסות לכל שטח, קשה לתת עצות בלי לראות מסמכים אלו.
ככלל הקודם לי צדק- שטח משותף- לא ניתן להעביר רכוש משותף או להצמידו בלי הסכמה של כל הדיירים. בודאי שאם זה מקלט גם פיקוד העורף צד לעניין.
