שלום לכולם,
אישתי ואני מעוניינים לרכוש דירה, שמנו לעצמנו מטרה שלא נוציא יותר מ-150K$ על הדירה.
כרגע יש לנו כ-20K$ כך שחשבנו לקחת משכנתא של 130K$
יש לי מספר שאלות:
1. האם כדאי לנצל את מלוא הכסף שיש לנו עכשיו לרכישה או לקחת משכנתא קצת יותר גדולה (הלא רכישת דירה מלווה בהרבה הוצאות- מיסים, היטלים, תשלומים וכו´).
2. איזה סוג משכנתא כדאי לקחת, מצד אחד עדיף קבוע לדעתי, אך הבנתי שריבית קבועה היא ללא תחנות יציאה. ואילו ריבית משתנה יש תחנות יציאה אך להצמיד את זה למה? למדד, לפריים לליבור?
אני ממש חדש בכל הנושא כך שאשמח לתשובות.
אישתי ואני מעוניינים לרכוש דירה, שמנו לעצמנו מטרה שלא נוציא יותר מ-150K$ על הדירה.
כרגע יש לנו כ-20K$ כך שחשבנו לקחת משכנתא של 130K$
יש לי מספר שאלות:
1. האם כדאי לנצל את מלוא הכסף שיש לנו עכשיו לרכישה או לקחת משכנתא קצת יותר גדולה (הלא רכישת דירה מלווה בהרבה הוצאות- מיסים, היטלים, תשלומים וכו´).
2. איזה סוג משכנתא כדאי לקחת, מצד אחד עדיף קבוע לדעתי, אך הבנתי שריבית קבועה היא ללא תחנות יציאה. ואילו ריבית משתנה יש תחנות יציאה אך להצמיד את זה למה? למדד, לפריים לליבור?
אני ממש חדש בכל הנושא כך שאשמח לתשובות.
תודה, אורן.
17-05-2006 19:25:00
רמי טוטאי
תשובה
1.לדעתי ,מבלי לבחון את הפרופיל הפיננסי שלכם ,לקנות
דירה במצבכם הפיננסי תהיה טעות .
לשאלתך ,כמובן שלקיחת סכום משכנתא נמוכה יותר
עדיפה מאשר הגדלתה .
2.תשובות בפורום ,יש לבצע פרופיל פיננסי ואז אוכל
להמליץ לך .
דירה במצבכם הפיננסי תהיה טעות .
לשאלתך ,כמובן שלקיחת סכום משכנתא נמוכה יותר
עדיפה מאשר הגדלתה .
2.תשובות בפורום ,יש לבצע פרופיל פיננסי ואז אוכל
להמליץ לך .
בברכה
רמי טוטאי
