בעל הפנטהאוז בק´ העליונה תיקן נזילות בגג שלו. המצב הוא שכבר לפני עשרות שנים דייר זה בנה על הטרסה (מרפסת גדולה) שלו חדר רביעי, כך שהגג של 3 החדרים המקוריים שלו הוא רכוש משותף, אבל הגג של החדר הרביעי הנוסף שייך לו. למרות עובדה זאת הוא מבקש להטיל את התיקון של נזילה בגג זה על וועד הבית בטענה ו"בשביל מה אחרת אני משלם דמי וועד הבית עבור החדר הרביעי?"
מי משלם עבור התיקון בגג הפרטי ולמה?
בתודה.
23-12-2013 10:26:00
נחמיה פלוטקין
מי אמר שהגג פרטי? כיצד הוא רשום בטאבו?
נכתב פה לא אחת שגג של תוספת בנייה הוא משותף.
23-12-2013 14:41:00
גימס לובנשטיין
ברור שהגג של החדר הרביעי (סלון) שייך רק לו
נכתב ברור ש"כך שהגג של 3 החדרים המקוריים שלו הוא רכוש משותף, אבל הגג של החדר הרביעי (=סלון) הנוסף שייך לו"; ז.א., אין ויקוח על הסטאטוס הפרטי של הגג של הסלון, וגם בעל הדירה מודה שזה שייך לו. הוא רק חושב שתיקוני הנזילות של הגג הפרטי הזה על ועד הבית, היות והוא משלם ועד בית לפי חישוב של כל 4 החדרים, כולל הסלון (עם הגג הפרטי)
23-12-2013 17:53:00
נחמיה פלוטקין
לא ברור, אך אקווה שאתה צודק
לא ברור לי מניין הציטוט שהבאת ומה מעמדו החוקי.
מה שחשוב וקובע זה הרישום [תשריט] בטאבו.
על כל פנים, מיסי הוועד מחושבים לפי שטח פנים הדירה מקיר לקיר
ואין כל קשר לגג שעליהם ולבעלות עליו. "המחיר" זהה בין אם הגג משותף ובין אם הגג פרטי.
23-12-2013 18:21:00
גימס לובנשטיין
OK, אבל מי משלם עבור תיקונים על גגו הפרטי?
תודה. עכשיו חזרה לשאלתי המקורי: הוא תיקן נזילות באותו חלק של הגג שהוא שייך לו – פרטי.
מי צריך לשלם?
23-12-2013 18:26:00
נחמיה פלוטקין
אם הגג שלו, אז הוא.
בדיוק כמו על המכונית שלו שחונה ליד המכונית שלך.
23-12-2013 18:37:00
גימס לובנשטיין
רב תודות על התשובה המפורטת
