רמי שלום רב
לפני שנתיים לקחתי שתי הלוואות כדלקמן:
1.הלוואה דולרית בסך 100,000 ש"ח 22500$ )צמודה לליבור-סך הריבית הייתה אז 3.5%.
היתרה כיום כ95,000 ש"ח (20,700$) ל18 שנה בריבית של לייבור +1.65=5.9%
2.יתרת הלוואה נוספת שברשותי היא המשלימה בסך 294000 בריבית קבועה בסך 5% לעוד 18 שנה.
לפני שנתיים לקחתי שתי הלוואות כדלקמן:
1.הלוואה דולרית בסך 100,000 ש"ח 22500$ )צמודה לליבור-סך הריבית הייתה אז 3.5%.
היתרה כיום כ95,000 ש"ח (20,700$) ל18 שנה בריבית של לייבור +1.65=5.9%
2.יתרת הלוואה נוספת שברשותי היא המשלימה בסך 294000 בריבית קבועה בסך 5% לעוד 18 שנה.
שאלתי היא האם עפ"י הריביות הקיימות היום בשוק יש מקום לבדוק כדאיות מיחזור לשתי הלוואות הנ"ל?
אני יודע שבעוד שנתיים נפתחת לי קרן השתלמות בסך כ 70,000 ש"ח כיצד אני יכול להתייחס לכך במיחזור.
תודה רבה על תשובתך
25-10-2005 22:01:00
רמי טוטאי
תגובה
כמובן שעליך לבצע מיחזור וכמה שיותר מהר כך טוב (הריביות במגמת עלייה ).
ממליץ לך לקחת הלוואה בריבית משתנה כל שנתיים ע"ס 60,000 ש"ח (בתקווה לסילוק לאחר שנתיים ולא להמשיך עימה ) .
את היתרה בקבועה .
בהצלחה.
ממליץ לך לקחת הלוואה בריבית משתנה כל שנתיים ע"ס 60,000 ש"ח (בתקווה לסילוק לאחר שנתיים ולא להמשיך עימה ) .
את היתרה בקבועה .
בהצלחה.
