היום נשאלה שאלה בפורום בנושא חיוב התקנת מעקה בטיחותי ותשובת עו´´ד שחל הייתה שזו תוספת ואין לחייב את המתנגדים. מבקשת לדעת האם תשובה זו תקפה גם לבניית שער בתוך החצר [הכוונה להצבת שער בחצר המפרידה את הגינה האחורית מיתר הרכוש המשותף לבקשת בעלת דירת קרקע] הרי כבר יש שער בחזית החצר, והשער הזה – זה תוספת. מה גם שלא היה שער במקום הזה בעת גמר בניית הבניין. מבקשת תשובת עו´´ד שחל. תודה.
21-01-2014 17:37:00
זמי זילברמן
האם החצר רכוש משותף?
אסור להפריד ולהצמיד חלק מהרכוש המושתף לאחד מהדיירים ללא קבלת החלטות והסכמה 100$ באסיפה.
21-01-2014 18:05:00
מיכל כהן
החצר היא רכוש משותף, לא מדובר בהצמדה
כל הרכוש הוא רכוש משותף אין הצמדות בבית המשותף. באספת דיירים ההצעה לבניית השער בחצר האחורית אושר. זו תוספת. יש שער בחזית החצר. השאלה האם מי שמתנגד גם צריך לשלם עבור השער הזה?
22-01-2014 17:06:00
זמי זילברמן
סתירה
כתבת שהכל משותף , ומצד שני כתבת שהשער מפריד בין גינה אחורית לשאר הרכוש המשותף לבקשת בעלת דירה בקומת קרקע. בכל מקרה כל הוצאה שהוסכם לגביה באסיפה חוקית מחייבת את הכל,
השאלה אם יש כאן הצמדה בפועל של רכוש משותף לאחד מהדיירים וזה כבר סיפור אחר.
השאלה אם יש כאן הצמדה בפועל של רכוש משותף לאחד מהדיירים וזה כבר סיפור אחר.
22-01-2014 17:32:00
מיכל כהן
זו לא סתירה
השער מפריד פיסית, בעצם היותו שער. אני התנגדתי להצבת השער אז לא נתתי הסכמתי להצבת השער באספת הדיירים. הקביעה לחיוב בהוצאה, היא לא אם זה אושר באספת הדיירים. אלא האם זה שיפור או שיפוץ?.
אתה מבלבל אותי.
אתה מבלבל אותי.
22-01-2014 18:00:00
זמי זילברמן
אם כך את שואלת- שיפוץ.
אבל זה אושר באסיפה, לא? אז מה משנה אם זה שיפור או שיפוץ? אם הוסכם לעשות, זה מחייב.
ועד יכול לשפר ללא אסיפה ואם הביא לאסיפה חזקה עליו פי כמה וכמה.
ועד יכול לשפר ללא אסיפה ואם הביא לאסיפה חזקה עליו פי כמה וכמה.
22-01-2014 18:19:00
מיכל כהן
יש הבדל בין שיפור או שיפוץ
שיפוץ זה החזקה תקינה.
שיפור זה שדרוג, זו לא פעולה הנדרשת לשמירה על הקיים או ליקוי שמצריך לתקן. יש הבדל.
לשדרוג צריך הסכמה פה אחד.
בגלל זה אני העליתי את השאלה בפורום, כדי שעו´´ד שחל, יבהיר – האם הצבת שער בתוך החצר, בנוסף לשער המקיף את החצר הקיים, זו תוספת דהיינו שיפור או שיפוץ?
מה אני צריכה שער בתוך החצר שלי?
תגיד לי אתה!
ברור שבעלת דירת הקרקע רוצה להשתלט על החצר האחורית – אני לא תמימה.
אבל מכיוון שבאספת הדיירים אושר הצבת השער כי היה רוב, אז לכאורה יש לה אישור. אבל זה לא מחייב אותי לשלם עבור זה.
שיפור זה שדרוג, זו לא פעולה הנדרשת לשמירה על הקיים או ליקוי שמצריך לתקן. יש הבדל.
לשדרוג צריך הסכמה פה אחד.
בגלל זה אני העליתי את השאלה בפורום, כדי שעו´´ד שחל, יבהיר – האם הצבת שער בתוך החצר, בנוסף לשער המקיף את החצר הקיים, זו תוספת דהיינו שיפור או שיפוץ?
מה אני צריכה שער בתוך החצר שלי?
תגיד לי אתה!
ברור שבעלת דירת הקרקע רוצה להשתלט על החצר האחורית – אני לא תמימה.
אבל מכיוון שבאספת הדיירים אושר הצבת השער כי היה רוב, אז לכאורה יש לה אישור. אבל זה לא מחייב אותי לשלם עבור זה.
23-01-2014 01:52:00
זמי זילברמן
טעות- צריך להיות שיפור.
24-01-2014 01:07:00
דני קריו
אתה טועה ומטעה
24-01-2014 01:51:00
נחמיה פלוטקין
האם אתה מוכן להסביר לי את המשפט הבא?
"ועד יכול לשפר ללא אסיפה".
24-01-2014 03:14:00
מיכל כהן
קריו – תסביר בבקשה
25-01-2014 23:25:00
דני קריו
צפוסר כבר הסביר
ועד בית אינו יכול לאשר שיפוץ(רק אסיפת דיירים שכונסה כדין יכולה לאשר זאת) ובודאי לא שיפור.במקרה שלך,כפי שאת מתארת אותו,כדאי לך לקבל יעוץ לגבי אופן מניעת העבודה(שעלולה להביא ל"סיפוח" החצר המשותפת לדירה פרטית),לא רק לגבי אי השתתפות בתשלום עבורה.
26-01-2014 01:04:00
מיכל כהן
כבר שאלתי בפורום את עו´´ד עופר שחל לגבי צו מניעה
והא ענה בשלילה. אבל לי יש פסק דין תקדימי וחורג מהדין, שפסקה המפקחת לגבי הבית המשותף שבו אני מתגוררת ובכוונתי להשתמש בו כדי למנוע את בניית השער בתוך החצר. זו פשוט פעולה לא הגיונית.
אני מודה לך. התשובות שלך בפורום מאד עוזרות ולעניין.
אני מודה לך. התשובות שלך בפורום מאד עוזרות ולעניין.
