האם ניתן לתבוע החזרת כספי הציבור ופיטוריה ואיך לעשות כן.
בהנחה שחל עליכם התקנון המצוי (אם אין לכם תקנון מוסכם), הרי שעל פי סעיף 16(ד) לתקנון המצוי:
"הגזבר יפקיד את ההכנסות בחשבון בנק על שם הבית המשותף."
כלומר, כל ההכנסות חייבות להיות מופקדות בחשבון הבית המשותף בבנק, ולכן ברור שכל ההוצאות חייבות להיות משולמות רק מחשבון הבנק של הבית המשותף.
לתקנון המצוי – בקישור הזה:
אם יש חשש שחברת ועד הבית לא נוהגת כשורה עם כספי ועד הבית, צריך לאסוף חתימות של 1/3 מבעלי הדירות לצורך כינוסה המיידי של אסיפת הדיירים, ולבחור ועד בית חדש, במקום ועד הבית הקיים. אין דבר כזה "שהיא מסרבת לפנות את מקומה" – פשוט עושים שתי הצבעות באסיפת הדיירים, האחת על הדחת חברת הבית הנוכחית, והשניה על בחירת חבר חדש לועד בית במקומה, וזהו.
זכותכם על פי התקנון המצוי לעיין בכל עת סבירה במסמכי ועד הבית, ולבדוק בדיוק את החשבונות, הקבלות, דפי הבנק וכו´, והכל צריך להיות שם ברור ומסודר, כיוון שועד הבית חייב על פי התקנון לקבל קבלה על כל הוצאה ולתת קבלה על כל הכנסה.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
