שלום, רציתי לשאול האם ועד בית יכול לכפות החלטה על בעלי הדירות הנוגעת לחלוקת החזקה ברכוש המשותף (במקרה הנדון, חלוקת חזקה בשימוש במחסנים), אם דרוש רוב, באיזה רוב ? הבסיס לשאלה הוא כי לכל בעל דירה חלק בלתי מסוים ברכוש המשותף, בבניין שלי ועד הבית השתלט בעצמו על מחסן ספציפי מתוך ה 3 הקיימים וטוען להגנתו שהוא רשאי להחליט על חלוקת החזקה ברכוש המשותף ובתוך כך, ניכס לעצמו יחד עם עוד שוכר המתגורר בבניין את אחד המחסנים. האם ניתן לכפות את ההסדר ? האם אני יכול לבקש סעד הצהרתי מן המפקח אשר יקבע כי אין לאף בעל דירה זכות לעשות שימוש ייחודי בחדרי הרכוש המשותף ? האם המפקח מוסמך לתת סעד הצהרתי, בהינתן שכבר הגשתי נגד ועד בית תביעה לצו סילוק יד ? בתודה….
29-06-2014 13:11:00
זמי זילברמן
בודאי שצריך אסיפה והחלטה של כולם
כל שינוי בשימוש ברכוש המשותךף דושר אסיפה והחלטה של כל הדיירים.
אסור לפגוע בזכות של דייר ברכוש המשותף ומה שאתה מתאר זו בהחלט פגיעה בזכות.
אם הועד פעול כך הוא פועל בניגוד לחוק וצריך להתריע בפניו ואם לא ישנה התנהגותו ממליץ לדרוש ממנו לכנס אסיפה שלא מן המניין, אם יסרב-לאסוף שליש חתימות ולכנס אסיפה בלעדיו ונראה לי שמן הראוי שיפסיק להיות ועד. זכרו שועד נבחר מחדש כל שנה.
אם לא תשיגו שליש ניתן לפנות למפקח בתביעה.
אין מה לבקש סעד הצהרתי כי החוק ברור כאן.
פרט לגבי התביעה שהיגשת לצו סילוק יד.
אסור לפגוע בזכות של דייר ברכוש המשותף ומה שאתה מתאר זו בהחלט פגיעה בזכות.
אם הועד פעול כך הוא פועל בניגוד לחוק וצריך להתריע בפניו ואם לא ישנה התנהגותו ממליץ לדרוש ממנו לכנס אסיפה שלא מן המניין, אם יסרב-לאסוף שליש חתימות ולכנס אסיפה בלעדיו ונראה לי שמן הראוי שיפסיק להיות ועד. זכרו שועד נבחר מחדש כל שנה.
אם לא תשיגו שליש ניתן לפנות למפקח בתביעה.
אין מה לבקש סעד הצהרתי כי החוק ברור כאן.
פרט לגבי התביעה שהיגשת לצו סילוק יד.
29-06-2014 13:12:00
זמי זילברמן
מציע לבדוק בתשריט הבית המשותף
ולוודא שאכן מדובר ברכוש משותף.
