עופר שלום
ברצוני לבדוק עניין משפטי :
הנני גר בקומה ראשונה עורפית בבנין בן 3 קומות , בצד שלי יש גינה גדולה דשא בשלושת כיווני אויר ( צפון , מזרח , דרום ) מזה 30 שנה .לכל דייר יש חניה אחת רשומה בטאבו אך מכיוון שכל אחד יש לו יותר ממכונית אחת יש מצוקת חנייה והדיירים רוצים לבטל את הדשא ולהפוך את הצד המזרחי לחניון .
דבר זה יגרום לי רעש ומטרד וירידה של ערך הדירה ( הנני קומה ראשונה נמוכה יחסית ) . אני אהיה הסובל העיקרי משינוי זה .
דבר זה יגיע לאסיפה ביום שישי הקרוב וברצוני לשאול מה אוכל לעשות במידה ויהיה רוב לנושא ?
האם אוכל להתנגד ( במידה ויש רוב ) ולפנות למפקחת בעניין זה ? האם דרושים אישורים מהעירייה לנושא זה .
תודה מראש
עופר
אנא ממך אבקש תשובה מהירה מכוון שיש אסיפה ביום שישי הקרוב .
31-10-2011 14:40:00
עפר שחל
ת
הפיכת הגינה לחניה דורשת הסכמה מצד כל דיירי הבית, ללא קשר לאסיפה. תוכל לטרפד את המהלך.
לשיקולך האם לחשוב על תכנית חלקית שתוכל להסכים לה, כלומר רק חלק מהדשא לחניה. אבל לא מחובתך להסכים.
לשיקולך האם לחשוב על תכנית חלקית שתוכל להסכים לה, כלומר רק חלק מהדשא לחניה. אבל לא מחובתך להסכים.
31-10-2011 19:33:00
אורחת פורחת
האם הפיכת גינה לחניה בתמ"א 38 גם יש אפשרות
להתנגדות ?
01-11-2011 01:18:00
עופר בורשטין
שאלה נוספת בנושא למר שחל
מר שחל תודה .כיצד ניתן לטרפד ? האם בזה שאני לא מסכים זה מספיק ואז הם לא יכולים לעשות כלום ?כלומר כדי להסכים צריך רוב גורף של הדיירים ולא מספיק רק 2/3? תודה
01-11-2011 09:06:00
עפר שחל
ת
התמא היא מסלול חריג לעקרון שציינתי.
במסגרת התמ"א וכחלק מהיתר הבניה שמגישים מכוח התמ"א, נדרשים היזמים/הקבלנים להסדיר חניות ליחידות החדשות שנבנות על הגג. רק במקרה בו אין אפשרות מעשית/פיזית לייצר חניות יוסדר הענין בכופר.
מאחר והתמ"א יכולה לעבור גם ברוב של שני שליש בכפוף לאישור מפקח על המקרקעין וקיום הליך התנגדויות בועדה המקומית, הרי שיתכן מצב בו יכפו הקמת מקומות חניה בחצר הבית הקיים גם ללא רוב מוחלט.
במסגרת התמ"א וכחלק מהיתר הבניה שמגישים מכוח התמ"א, נדרשים היזמים/הקבלנים להסדיר חניות ליחידות החדשות שנבנות על הגג. רק במקרה בו אין אפשרות מעשית/פיזית לייצר חניות יוסדר הענין בכופר.
מאחר והתמ"א יכולה לעבור גם ברוב של שני שליש בכפוף לאישור מפקח על המקרקעין וקיום הליך התנגדויות בועדה המקומית, הרי שיתכן מצב בו יכפו הקמת מקומות חניה בחצר הבית הקיים גם ללא רוב מוחלט.
01-11-2011 09:07:00
עפר שחל
צריך רוב מוחלט, הסכמה מכולם
01-11-2011 11:43:00
עופר בורשטין
שאלה לעוד עופר שחל
בתרבות הדיור אמרו שאם מדובר בהוספת חניה פרטית צריך רוב מוחלט אבל אם מדובר בחניה משותפת לא חייב רוב מוחלט .
הצגתי להם את הכתבה שלך בנושא .
הצגתי להם את הכתבה שלך בנושא .
האם זה נכון ?
תודה
