האם רוב באסיפת דיירים יכול לחייב את המיעוט לממן מריחה ״קוסמטית״ שתכסה נזק קונסטרוקטיבי שנגרם לעמודי הבניין כשהמיעוט דורש לעשות עבודת תיקון מועילה ולא קוסמטית?
11-07-2014 17:12:00
עפר שחל
ת
הרוב קובע. דרך הצגת השאלה מלמדת שאתה המיעוט במקרה זה. נסה לשכנע בעמדתך.
12-07-2014 17:50:00
חגית מנדלביץ
האם רוב יכול לכפות טיפול לא-ראוי בבניין?
מגיבה לשאלה כי טכנית לא מצליחה להגיב לתשובה של עוד שחל.
מדבריך מובן כאילו רוב יכול לבחור טיפול לא-ראוי לבניין ולחייב את המיעוט בתשלום עבורו?
מהן מיגבלות החוק על הרוב?
אתה צודק. אני מיעוט. הרוב אינו מעוניין לשמוע את המיעוט ומובן שלא אצליח לשכנע. בבית המשפט אמור (למיטב ידיעתי) הצדק להכריע לטובת הצודק ולא לטובת הרוב
מדבריך מובן כאילו רוב יכול לבחור טיפול לא-ראוי לבניין ולחייב את המיעוט בתשלום עבורו?
מהן מיגבלות החוק על הרוב?
אתה צודק. אני מיעוט. הרוב אינו מעוניין לשמוע את המיעוט ומובן שלא אצליח לשכנע. בבית המשפט אמור (למיטב ידיעתי) הצדק להכריע לטובת הצודק ולא לטובת הרוב
14-07-2014 01:13:00
חגית מנדלביץ
האם בבימה״ש יידרש המיעוט לשלם על עבודה לא ראויה?
אחרי תשובת עוד שחל, שואלת בתימהון.
האם רוב (רוב קבוע, בגלל ריבוי דירות ששייך לאדם יחיד) יכול לכפות תשלום עבודות שניתן להוכיח שאינן לתועלת הבניין?
האם רוב (רוב קבוע, בגלל ריבוי דירות ששייך לאדם יחיד) יכול לכפות תשלום עבודות שניתן להוכיח שאינן לתועלת הבניין?
14-07-2014 20:51:00
עפר שחל
ת
כאשר אנו מדברים על רוב אוטומטי, כלומר בעלים אחד שמחזיק ברוב הדירות, ניתן לדבר על מצב בו אין טעם ממשי בקיום אסיפה ודיון "פתוח". זה מצב מובנה שמרוקן מתוכן במידה רבה את מוסדות הבית המשותף, אסיפה וועד.
במקרים אלה תהיה למפקח נטיה גדולה יותר להתערב בעד המיעוט.
אם במקרים רגילים מפקחים נותנים משקל רב ובצדק לעמדת הרוב, כאן זה מוחלש.
במקרים אלה תהיה למפקח נטיה גדולה יותר להתערב בעד המיעוט.
אם במקרים רגילים מפקחים נותנים משקל רב ובצדק לעמדת הרוב, כאן זה מוחלש.
