בבניין בו אני גר יש מספר דירות ומחסן שאינו בבעלות אף אחת מהדירות אלא שייך לאדם אחר ואף רשום על שמו בטאבו. האם לבעל המחסן יש קול באסיפת דיירים בבניין? בין אם כן ובין אם לא, היכן ניתן לראות זאת בחוק?
תודה.
25-08-2011 16:43:00
תומר שניר
כן, הוא בעל דירה לכל דבר
ראשית, הגדרת "דירה" בסעיף 52 לחוק המקרקעין מגדירה גם מחסן עצמאי (דהיינו תת חלקה נפרדת בטאבו) כדירה.
וממילא כל הסעיפים העוסקים בחובות וזכויות תופסים גל לגביו, ובכללם הסעיפים העוסקים באסיפה ובזכות ההצבעה.
כך למשל סעיף 13 ב לתקנון המצוי "(ב) בהצבעה זכאי בעלה של כל דירה לדעה אחת. "
וממילא כל הסעיפים העוסקים בחובות וזכויות תופסים גל לגביו, ובכללם הסעיפים העוסקים באסיפה ובזכות ההצבעה.
כך למשל סעיף 13 ב לתקנון המצוי "(ב) בהצבעה זכאי בעלה של כל דירה לדעה אחת. "
מיוק המקרקעין:
52. הגדרות
בפרק זה, וכן בסימן ד´ לפרק ט´ –
"בית" – מבנה של קבע, ובכלל זה הקרקע שעליה נבנה;
"דירה" – חדר או תא, או מערכת חדרים או תאים, שנועדו לשמש יחידה שלמה ונפרדת למגורים, לעסק או לכל צורך אחר;
"בית משותף" – בית שיש בו שתי דירות או יותר והוא נרשם בפנקס הבתים המשותפים;
"בעל דירה" – לגבי דירה שהוחכרה לדורות – החוכר לדורות או חוכר-המשנה לדורות, לפי הענין, זולת אם נקבע בחוזה החכירה שלענין פרק זה לא יראו אותם כבעלי-דירה;
"רכוש משותף" – כל חלקי הבית המשותף חוץ מן החלקים הרשומים כדירות, ולרבות הקרקע, הגגות, הקירות החיצוניים, המסד, חדרי המדרגות, מעליות, מקלטים, וכן מיתקני הסקה או מים וכיוצא באלה המיועדים לשמש את כל בעלי הדירות או מרביתם
