אני מתלבט בדבר האפשרויות הבאות בלקיחת משכנתא:
אני זקוק ל-400 אלף ש"ח ומעריך את אחוז הריבית בכ-5% לשנה.
ההתלבטות היא האם לקחת משכנתא ל-10 שנים בהחזר חודשי של 4,260 ש"ח כל חודש. או לקחת משכנתא ל-20 שנה בהחזר חודשי של 2,600 ש"ח (כאשר ה- 2000 ש"ח הפנויים שישארו לי כל חודש יושקעו באפיקי השקעה המניבים בין 10-15 אחוז מידי שנה).
חשוב לציין, כי אני ואישתי משתכרים נכון להיום 11,000 ש"ח, ואנו ללא ילדים.
אני זקוק ל-400 אלף ש"ח ומעריך את אחוז הריבית בכ-5% לשנה.
ההתלבטות היא האם לקחת משכנתא ל-10 שנים בהחזר חודשי של 4,260 ש"ח כל חודש. או לקחת משכנתא ל-20 שנה בהחזר חודשי של 2,600 ש"ח (כאשר ה- 2000 ש"ח הפנויים שישארו לי כל חודש יושקעו באפיקי השקעה המניבים בין 10-15 אחוז מידי שנה).
חשוב לציין, כי אני ואישתי משתכרים נכון להיום 11,000 ש"ח, ואנו ללא ילדים.
ההתלבטות נובעת מכך שבכוונתי לאחר 5-6 שנים לבצע החזר מלא של המשכנתא (נפתחת לי קרן השתלמות בסכום של 120 אלף ש"ח), ולפי חישובים שערכתי, לכאורה באופציה השניה אני אומנם משלם בעיקר ריביות ומעט מאוד מהקרן, אולם מאידך אני חוסך כ-25 אלף ש"ח מידי שנה כשלסכומים הנחסכים מתווספת ריבית שהינה גבוה מן הרבית שאני משלם מידי שנה לבנק.
רמי מה דעתך על תכנון זה ואגב כמה עולה אצלך יעוץ ו/או ליווי בלקיחת המשכנתא.
16-06-2006 15:20:00
רמי טוטאי
תשובה
מעניין מה הם אפיקי ההשקעה שמניבים 10%-15% בחודש
ואני מניח שאפיקים אלה בטוחים ?????.??..
לדעתי אם אין תשובה חדה ובטוחה במאות אחוזים לעניין התשאות אז בלי ספק שהכדאיות גבוהה יותר לתקופה של 10 שנים .
בעניין הייעוץ פנה אליי באישי עם מספר טלפון .
ואני מניח שאפיקים אלה בטוחים ?????.??..
לדעתי אם אין תשובה חדה ובטוחה במאות אחוזים לעניין התשאות אז בלי ספק שהכדאיות גבוהה יותר לתקופה של 10 שנים .
בעניין הייעוץ פנה אליי באישי עם מספר טלפון .
