שלום,
לקראת סוף השנה החלטנו בוועד על גבייה חד פעמית שנועדה לתקן את הגבייה המקורית לשנת 2013 מכיוון שגילינו שיש לנו הוצאות גדולות יותר מהצפוי. בדצמבר גילינו כוועד חדש שגם הסכום הזה לא הספיק ולכן ביקשנו גבייה נוספת. שתי הגביות המדוברות הוצגו באסיפות דיירים ואושרו.
לקראת סוף השנה החלטנו בוועד על גבייה חד פעמית שנועדה לתקן את הגבייה המקורית לשנת 2013 מכיוון שגילינו שיש לנו הוצאות גדולות יותר מהצפוי. בדצמבר גילינו כוועד חדש שגם הסכום הזה לא הספיק ולכן ביקשנו גבייה נוספת. שתי הגביות המדוברות הוצגו באסיפות דיירים ואושרו.
כעת יש לנו כמה דיירים שאינם מוכנים לשלם, בעיקר דייר אחד שטוען שמכיוון שהוא קנה את הדירה באמצע השנה, הוא צריך לשלם רק חצי מהסכום.
השאלה שלי, היא א. האם הוא צודק? ב. מי צריך לפנות לבעל הדירה הקודם.
הדייר החדש מפנה אותנו לבעלים הקודמים והבעלים הקודמים טוען שכשהוא מכר את הדייר הוא לא היה מודע לגביות עתידיות ולכן הוא לא מחויב לשלם אותם.
אשמח לתשובה שאוכל להציג לשניהם.
14-01-2014 16:12:00
רון שטיין
תשובה
מבחינתך מי שחייב הוא בעל הדירה הנוכחי.
הוא קנה את הדירה על זכויותיה וחובותיה , כמו שאם היה בקופה עודף כספים הוא היה נהנה ממנו אז אם יש חוסר אז הוא "נהנה" גם ממנו.
ייתכן שיש לו קייס מול המוכר, אבל זה על סמך חוזה המכירה (שהועד אינו צד לו ולא יכול לתבוע לפיו) והוא זה שצריך לסגור את זה מול המוכר.
לעומת זאת עילת התביעה שלכם היא על פי החוק וזה קובע שבעל הדירה צריך לשלם.
הוא קנה את הדירה על זכויותיה וחובותיה , כמו שאם היה בקופה עודף כספים הוא היה נהנה ממנו אז אם יש חוסר אז הוא "נהנה" גם ממנו.
ייתכן שיש לו קייס מול המוכר, אבל זה על סמך חוזה המכירה (שהועד אינו צד לו ולא יכול לתבוע לפיו) והוא זה שצריך לסגור את זה מול המוכר.
לעומת זאת עילת התביעה שלכם היא על פי החוק וזה קובע שבעל הדירה צריך לשלם.
אגב, שורש הבעיה הוא בהגדרתכם את התשלום כרטרואקטיבי ולא ברור לי למה זה מוגדר כך , המצב הוא שיש עכשיו חוסר בקופה, תגדירו את זה כתשלום עכשווי לכיסוי החוסר ופתרתם את הבעיה.
15-01-2014 13:33:00
עופר רגב
תודה ועוד שאלה
תודה רבה על התשובה. העברתי מייל לדייר ונקווה שזה ייגמר שם.
דבר נוסף,
ישנם דיירים שחתמו בחוזה מול היזם כי הם משלמים ועד בית מיום כניסתם לדירה או החל מאכלוס של 50% מהדירות.
האם אנחנו יכולים לדרוש מהיזם כסף עבור ועד בית של דירות שלא קיבלו טופס 4 מיום קבלת השטחים הציבוריים?
19-01-2014 14:47:00
עפר שחל
ת
צריך לקרוא בעיון רב את החוזה מול היזם או הקבלן. צריך להיות בו סעיף שמתייחס לתשלומי היזם בגין דירות שלא מכר.
