תיקון מעלית שלא בשעות העבודה

לפני כחודש התקלקלה מעלית הבנין בשעות הערב. בואתו זמן ישבנו שבעה על מות אבינו ומספר המשתמשים במעלית שבאו לנחמנו היה רב. מספר אנשים נתקעו בתוכה והמתינו לחילוץ. בלית ברירה הזמנו את שירות המעליות מהחברה. נדרשנו לשלם עבור השירות סך 280 ש"ח. וועד הבית טוען כי אין חובת השתתפות בהוצאה זו עקב קריאה מיוחדת שלא בשעות העבודה ומסרב להשיב לנו את ההוצאה ולו היחסית שלנו כדירים בטענה שאפשר היה להמתין לשירות למחרת היום בשעות העבודה וללא תשלום. אבקש לדעת מה דעתכם המקצועית לבעיה זו.בתודה חיים יעקובוביץ
28-08-2006 01:59:00
אייל פלטק
עלות חילוץ ממעלית

חיים שלום.
יש להפריד בין חילוץ לתיקון.
חברות המעליות מחוייבות על פי התקנות לבצע חילוץ לכודים
ממעלית במהלך 24 שעות ביממה כולל שבתות וזאת ללא כל חיוב.
לעומת זאת תיקון מעליות שלא בשעות העבודה מחוייב בדרך כלל בתשלום של 250 ש"ח – 350 ש"ח.
במידה והזמנת את חברת המעליות לחילוץ בלבד, אין כל חובה עליך או על ועד הבית לשלם.
במידה ואמרת להם לתקן את המעלית, חובה על הטכנאי ליידע אותך כי התיקון עולה כסף.
אם יש בבניין מעלית אחת בלבד והמצב מחייב תיקון, על ועד הבית לשאת בתיקון המעלית.
אייל
28-08-2006 04:36:00
חיים יעקובוביץ
תודה איל

מודה לך מאד על תגובתך המהירה.
28-08-2006 04:38:00
ע ת
הטענה של הועד חסרת שחר

ברגע שאדם נתקע במעלית חובה לחלצו ואי אפשר לחכות עד הבוקר.
28-08-2006 04:55:00
חיים יעקובוביץ
האם קיים חוק המסדיר את הבעיה בצורה מפורשת?

אשמח לקבל הפנייה לחוק או תקנה שמטפלת בבעיה זו שהעלתי. ותודה למשיבים
28-08-2006 14:13:00
ע ת
אומר זאת כך, יונית:

אם אדם נתקע במעלית שלכם ואתם נותנים לו להירקב עד הבוקר, הוא יכול לתקוע לכם תביעת נזיקין רצינית.
28-08-2006 18:10:00
אייל פלטק
מעלית

1. עליך לעיין בהסכם ההתקשרות עם חברת המעליות, קיים שם סעיף המחייב את חברת המעליות לבצע חילוץ במשך 24 שעות ללא תמורה.
2. מצ"ב התייחסות של אגף הפיקוח על המעליות.

מידע לבעל מעלית חדשה
המעלית הנה אמצעי תחבורה נוח ובטוח – בתנאי שמתחזקים אותה ובודקים אותה כנדרש בחוק. זוהי מערכת מורכבת למדי, ותקלה בה עלולה להביא למצבים מסוכנים. לכן מפורטים בחוק תקנים לבנייתה, נהלים לבדיקתה, ולקבלת שירות שוטף. בעמוד זה נפרט את עיקרי חובותיו וזכויותיו של בעל המעלית על מנת לעזור לו ולהנחות אותו כיצד לפעול, כדי להבטיח תפעול אמין ובטוח של המעלית ומניעת תאונות ותקלות.

מידע לבעל מעלית חדשה

כל מעלית שנבנית בישראל חייבת לעמוד בתקן ססרים ישראלי רשמי מס´ 24 – מעליות נוסעים ומשא, וחלה עליה חובת תו תקן (את התקן ניתן לרכוש במכון התקנים הישראלי. רק חברה בעלת תו תקן רשאית להרכיב מעלית. מעלית שלא עומדת בדרישות התקן לא תותר לשימוש.

לפי הוראות החוק – פקודת הבטיחות בעבודה (נוסח חדש), התש"ל – 1970 סעיף 59א ו- 60, כל מעלית חדשה חייבת להיבדק בדיקה ראשונית כדי לוודא שהיא אכן בנויה לפי דרישות הפקודה והתקן ושכל המערכות הבטיחותיות במעלית עובדות. ללא בדיקה זו המעלית אסורה לשימוש.

מכון התקנים בודק את תקינות המעלית ואת מידת התאמתה להוראות תקן 4. יצרן המעלית חייב לשלם עבור בדיקה זו, כיוון שבשלב זה המעלית עדיין באחריותו.

בשנה הראשונה לפעולת מעלית בבנין מגורים, מתקין המעלית נושא באחריות לפעולתה התקינה, לפי צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (התקנת מעליות ומתן שירות למעליות), התשמ"ד – 1984. אחריות זו מכסה תיקונים וחלפים וניתנת ללא תשלום מאת דיירי הבית, בתנאי שנחתם הסכם שירות בין הדיירים לבין מתקין המעלית בתוך 60 יום מיום הבדיקה הראשונה של הבודק המוסמך.

בדיקה תקופתית

על פי החוק חובה לבצע בדיקת בטיחות של המעלית אחת לשישה חודשים. אי ביצוע בדיקה כזו מסכן את המשתמשים במעלית ואף מהווה עבירה פלילית. האחריות על הזמנת הבדיקה ועל התשלום עבורה היא על בעל המעלית.

הבדיקה מתבצעת על ידי בודק מוסמך למעליות, אשר קיבל את הסמכתו ממשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. רשימת הבודקים המוסמכים מתעדכנת מידי פעם ורק אנשים המופיעים ברשימה זו רשאים לבצע את הבדיקה התקופתית.

את תוצאות הבדיקה מציין הבודק בדו"ח שנקרא "תסקיר בדיקה". דוח זה נשלח לבעל המעלית ולמשרד העבודה העורך מעקב על ביצוע הבדיקות התקופתיות ועל ביצוע התיקונים הנדרשים בתסקיר.

בעל המעלית אחראי להזמין אנשי שירות למעליות לצורך תיקון כל הליקויים שפירט הבודק. כאשר מוצא הבודק ליקויים שעלולים לסכן את המשתמשים במעלית, יש להשבית את המעלית מיד, ולדאוג לכל הסידורים האפשריים על מנת למנוע שימוש במעלית.

משרד העבודה והרווחה מוציא במקרה כזה צו בטיחות האוסר את המשך פעולת המעלית, עד לתיקונה ובדיקתה מחדש. הפעלת מעלית בניגוד לצו, אסורה בהחלט. הפעלת המעלית מחדש תאושר על ידי מפקח עבודה, רק לאחר שהבודק המוסמך בדק את המעלית, ואישר כי הליקויים הבטיחותיים תוקנו לשביעות רצונו, ולא נשקפת עוד סכנה למשתמש במעלית.

שירות מעליות

כדי להבטיח את פעולתה התקינה של המעלית, נדרש גם טיפול שוטף, הכולל החלפת רכיבים בלויים, שימון וכיוון המערכות השונות וזאת מעבר לבדיקות החצי שנתיות.

למטרה זו, חייב כל בעל מעלית להתקשר עם אחת החברות בעלות רישיון למתן שירות למעליות.
משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה נותן את הרישיון לחברות לשירות למעליות ומחייב שכל מעלית תהיה בטיפול שוטף על ידי אחת החברות המאושרות. אי קיום חוזה שירות למעלית מהווה עילה לא לאשר הפעלתה.

חילוץ נוסעים לכודים ממעלית

לעתים קורה, שמעלית נתקעת בעת נסיעתה עקב תקלה כלשהי (למשל הפסקת חשמל). בדרך כלל דיירי הבניין יכולים לחלץ את הלכודים ללא סיוע. לשם כך קיימות בחדר המכונה הוראות חילוץ מפורטות, ומתקין המעלית חייב לקיים הדרכה לדיירים, בה מציגים ומתרגלים חילוץ נכון. רק מי שהודרך רשאי לבצע את החילוץ.

חשוב מאוד לבצע את החילוץ לפי ההוראות. כל דרך אחרת מהווה סכנה, ולכן אסורה בתכלית האיסור. אם מסיבה כלשהי לא מצליחים לחלץ את הנוסעים לפי ההוראות, יש להתקשר לחברת השירות ולבקש עזרה. חברת השירות מקיימת כוננות 24 שעות ביממה. מספרי הטלפון לחרום רשומים ליד המעלית.

שימוש נכון במעלית

בכל מעלית רשומות הוראות השימוש אותן יש לקיים. בנוסף, יש להקפיד על קיום ההוראות הבאות:

אין להעמיס על המעלית מעל המותר.
יש להדריך ילדים כיצד לנהוג בזהירות: לא להשתולל בתא בזמן נסיעה, ולא להכניס חפצים שיכולים להיתפס ולהפריע לנסיעה תקינה של המעלית.
חילוץ נוסעים מן המעלית יעשה בהתאם להוראות החילוץ במדויק. רצוי שמספר רב ככל האפשר של דיירים יעברו הדרכה מאת מתקין המעלית על חילוץ נכון של לכודים.

אם מבחינים בדבר חריג (כגון שמשה שבורה בדלת המעלית, רעשים חריגים) יש לדאוג מיד ליציאת הנוסעים מן המעלית, להשבתת המעלית וניתוק החשמל על ידי הורדת ידית המפסק הראשי בחדר המכונה. יש להודיע מיד לחברת השירות.

אם מבחינים שדלת פיר המעלית אינה נעולה כאשר המעלית לא נמצאת מולה, יש להשבית מיד את המעלית כאמור לעיל, ובנוסף להגיף את הדלת. אם הדבר אינו ניתן, לחסום את הדלת על ידי ספסל, קרש וכד´ ולהעמיד שומר לידה, עד לבוא הטכנאי.

יש להתייחס לכל הערותיו של הבודק בבדיקה החצי שנתית ולתקנן כנדרש.

יש לבדוק את פעולות החברה אתה נחתם חוזה השירות. יש לדרוש מהחברה המתחזקת דיווח עדכני על ביצוע טיפול שוטף כל 4 – 5 שבועות.

אסור לטלטל את התא במהלך הנסיעה.

יש למנוע כניסת מים לפיר המעלית, במהלך שטיפת הרצפה בקומות. אין לשפוך מים בתוך תא המעלית.

מומלץ לבדוק מדי פעם את תקינותו של פעמון האזעקה בתא. במידה שהפעמון אינו תקין, יש לדווח על כך לחברת השירות.

יש לדאוג לגישה נוחה אל חדר המכונה. אין לאחסן בחדר המכונה חפצים , והוא חייב להיות נעול.

שימוש נכון במעלית וקיום טיפול שוטף ובדיקה חצי שנתית, יבטיחו פעולתה הבטוחה, ללא תקלות.

תנאי שימוש – אודות האתר – צור קשר

© כל הזכויות שמורות 2006. מדינת ישראל. © Copyright 2006. State of Israel. All rights reserved.

28-08-2006 21:24:00
תמר יובל
אני בספק אם הוא יוכל-פיסית-לתבוע…

29-08-2006 03:44:00
חיים יעקובוביץ
אתם אחלה והכל הסתדר

המון תודה, לא ידעתי על קיום הפורום עד אמש. נפגשתי עם וועד הבית מצוייד בתשובות שקבלתי כאן. בשיחה ברוח טובה ופייסנית הכל הסתדר לשביעות רצון כל הצדדים. תבואו על הברכה
29-08-2006 18:04:00
פלוני אלמוני
מעלית

אם כבר מצאת וועד נחמד, אולי כדאי שתיעץ לרענן את הסכם השרות, כי בהחלט אפשר לעבור לצורת חוזה המחייב את בספק לשרות בכל שעה. אולי זה שווה ת´כסף
29-08-2006 18:09:00
עפר שחל
ציון לשבח לעונים בפורום

עקבתי באופן פאסיבי אבל בעניין רב על הדיון בשאלה ובתשובות שניתנו ע"י אייל ואחרים.
זו דוגמא מצויינת למעורבות משיבי הפורום לטובת שואל וסיוע יעיל לפתרון בעיה.
כל הכבוד.
29-08-2006 22:54:00
תמר יובל
הצל"ש בדרך?…

שירות אישי לוועדי בתים - איתור בעלי מקצוע

המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות.
מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ 

    דיונים נוספים:

    בבניין קיימים מעל ל-5 דיירים החייבים מיסי ועד, האם ניתן לתבוע את כולם בתביעה אחת או יש לתבוע אינדבידואלי, אם כן כיצד זה ניתן לבצוע...

    הדייר בדירה שמעלי ערך שיפוצים בדירתו שכתוצאה מהם נגרם נזק לצנרת המשותפת, אחת הדירות בבניין הוצפה ונגרם לה נזק רב. האם העובדה שהנזק נגרם לצנרת...

    בבית משותף, הוחלט לפני 20 שנה שכל דירה תשלם סכום זהה לוועד הבית. לפני כשנה הורחבו רוב הדירות. בעלי הדירות שלא הורחבו דורשים לשלם ע"פ...

    שלום, אני מחפש קובץ של "הקם ועד שכונה – למתחילים" האם קיים משהו בסגנון? האם יש מדריך להקמת ועד שכונתי? אני לא יודע לאיפה לפנות...

    מזה כ-10 שנים אני גר בבית משותף (12 דיירים) אשר לא מגודר מכיוון דרום (קיימת אפשרות שהיתה גדר לפני שהגעתי). חלק מהדיירים רוצים לבנות גדר...

    אני גר בבית משותף בו לכל דייר יש חנייה ספציפית פרטית שלא רשומה בטאבו (קומת עמודים), זאת עפי הסכם ישן מאוד בין הדיירים (לפני יותר...

    לעו"ד עפר שחל שלום, אנא ראה את שאלתי ואת תשובת האגודה לתרבות הדיור: השאלה: היכן מעוגנת בחוק זכותו של דייר המשלם מיסי ועד בית, לקבל...

    לעו"ד עפר שחל שלום בכל ארגון, כאשר יש סיבה לחשוב כי ענייני הכספים אינם מתנהלים כשורה עולה שאלת הביקורת. בחינה מעמיקה של דו"ח כספי לא...

    רציתי לדעת האם ישנה דרך חוקית להתנגד לשיפוצי הבית על ידי אביו של ועד הבית תמורת סכומים כפולים מאלה המוצעים על ידי דיירים אחרים או...

    בוקר טוב עו´ד שלח קראתי שכבר דנתם בנושא כאוב זה אך לצערי אני חדשה בפורום לכן אבקש לשאול אותך מה החוק אומר לגבי הכספים שהוועד...

    שירות אישי לוועדי בתים!
    איתור בעלי מקצוע

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ:

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לניהול ועד בית אשר יהפוך את ניהול הבית המשותף לחוויה מהנה ופשוטה ויחסוך לך זמן רב ועלויות בתחזוקת הבניין!

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לשיפוץ בניינים אשר יחסוך לך אלפי שקלים בשיפוץ בניין המגורים!

      קטגוריות עסקים

      אדריכלות
      איטום גגות
      אינטרקום
      אינסטלציה
      ארונות מתכת
      בדק בית
      ביטוח ועד בית
      בישום בניין
      גביית ועד בית
      גגות סולאריים לייצור חשמל
      גז
      גינון ועיצוב גינות
      גנרטורים
      דלתות כניסה לבניין
      דפיברילטור
      הדברה
      הנדימן
      הרחקת יונים
      התחדשות עירונית
      חברות ניהול בתים משותפים
      חברות ניקיון בתים משותפים
      חיטוי מאגרי מים
      חשמל
      כיבוי אש
      מיגון תא מעלית
      מימון תביעות משפטיות
      מכולות אוטומטיות
      מנעולן
      מעליות
      מערכות Wi-Fi
      מערכות אזעקה / מצלמות
      מערכות סולאריות
      משאבות מים
      סימוני חניות
      עורכי דין / נוטוריונים
      עיצוב לובי וחדר מדרגות
      עמדות טעינה חשמליות
      פוליש
      פיקוח ובניה
      צביעת חדרי מדרגות
      קבלני שיפוצים לבתים משותפים
      קונסטרוקטור
      שיפוץ מבנים
      שיפוצים בסנפלינג
      שערים ומחסומים
      תיבות דואר

      וועדי בתים ודיירים

      הצטרפו עכשיו לקבוצת הפייסבוק הגדולה בישראל הנותנת מענה לבעיות הדיור בבית המשותף!!!

      להצטרפות לחצו על התמונה או על הכפתור ושלחו בקשת הצטרפות בדף הקבוצה

      דילוג לתוכן