שלום רב,
יש לי שתי שאלות הנוגעות לניהול ענייני ועד הבית .
א.אני מכהנת ועד הבית מזה כחודשיים- שלושה. התברר לי כי אחד הדיירים נוהג כאורח קבע לשלם אחת לשלושה חודשים רטקואקטיבית, כלומר , רק בחלוף שלושה חודשים , ובסיומן . הדבר מקשה ביותר שכן, באופן שכזה , למעשה דיירי הבית ממננים אותו למשך שלושת החודשים הללו , וכן עלול להיווצר מצב בו יחזרו המחאות שנתתי לגופים שונים , או הוראות קבע – מה ניתן לעשות בנידון ?
יש לי שתי שאלות הנוגעות לניהול ענייני ועד הבית .
א.אני מכהנת ועד הבית מזה כחודשיים- שלושה. התברר לי כי אחד הדיירים נוהג כאורח קבע לשלם אחת לשלושה חודשים רטקואקטיבית, כלומר , רק בחלוף שלושה חודשים , ובסיומן . הדבר מקשה ביותר שכן, באופן שכזה , למעשה דיירי הבית ממננים אותו למשך שלושת החודשים הללו , וכן עלול להיווצר מצב בו יחזרו המחאות שנתתי לגופים שונים , או הוראות קבע – מה ניתן לעשות בנידון ?
ב. יש לנו מספר שכנים , שמתגוררים לא בבנין שלנו, אלא בבנין הסמוך ואינם שייכים לבניין , ונוהגים לזרוק את הזבל שלהם ,לעיתים בעל נפח גדול לפח הזבל שלנו . ( אותם דיירים הם מאותו הבניין – בניין שכן ) . איך ניתן לטפל בבעיה זאת ?
תודה – הרי .
22-04-2011 14:38:00
צוות הפורום
טיפול פסיכולוגי
השאלות הם פחות בנושא ניהול ועד הבית ויותר עניין של פסיכולוגיה.
לסעיף א:
יש לפנות לדייר באופן הרגוע ביותר ולהסביר לו שחברת החשמל גובה את התשלום במועד מסויים מאוד וכן חובת ועד הבית לשלם שכר למנקה עד מועד מסויים וכן הגנן המעלית וספקים נוספים. תשלום מספר חודשים רטרואקטיבי, משאיר את חשבון הבנק ללא מזומנים וחוסר יכולת לשלם לספקים ולתפקד. אם ימשך מצב זה שנקרא "תזרים מזומנים" כלומר יש כסף בחשבון אך יש בעיה של תזרים המזומנים, תאלצו להעלות את תעריף מיסי ועד הבית כדי שיאפשר לכם "להתגלגל". מצד שני לשאול את הדייר מדוע הוא עושה זאת ומקשה בכך על ניהול תקין של ועד הבית ושאר הדיירים המשלמים.
אני בטוח כי עשיתם כבר את כל האמור לעיל, אך זה מה שיש לעשות פחות או יותר – לפנות אל ליבו (אם יש כזה).
אם הדייר הוא בסך-הכל חיובי ומשלם, לא הייתי נכנס איתו לעימותים נוספים.
באשר לשאלה ב´:
כאן הבעיה היא יותר גדולה, אך גם בתחום הפסיכולוגי, רק לפנות לדייר/ים שזורקים את הזבל ולבקש מהם בעדינות הראוייה להפסיק לעשות זאת מסיבה כזו וכזו. במדינתנו המזרח-תיכונית, אין יותר מידי כלים להתמודד אם מצב זה.
לסעיף א:
יש לפנות לדייר באופן הרגוע ביותר ולהסביר לו שחברת החשמל גובה את התשלום במועד מסויים מאוד וכן חובת ועד הבית לשלם שכר למנקה עד מועד מסויים וכן הגנן המעלית וספקים נוספים. תשלום מספר חודשים רטרואקטיבי, משאיר את חשבון הבנק ללא מזומנים וחוסר יכולת לשלם לספקים ולתפקד. אם ימשך מצב זה שנקרא "תזרים מזומנים" כלומר יש כסף בחשבון אך יש בעיה של תזרים המזומנים, תאלצו להעלות את תעריף מיסי ועד הבית כדי שיאפשר לכם "להתגלגל". מצד שני לשאול את הדייר מדוע הוא עושה זאת ומקשה בכך על ניהול תקין של ועד הבית ושאר הדיירים המשלמים.
אני בטוח כי עשיתם כבר את כל האמור לעיל, אך זה מה שיש לעשות פחות או יותר – לפנות אל ליבו (אם יש כזה).
אם הדייר הוא בסך-הכל חיובי ומשלם, לא הייתי נכנס איתו לעימותים נוספים.
באשר לשאלה ב´:
כאן הבעיה היא יותר גדולה, אך גם בתחום הפסיכולוגי, רק לפנות לדייר/ים שזורקים את הזבל ולבקש מהם בעדינות הראוייה להפסיק לעשות זאת מסיבה כזו וכזו. במדינתנו המזרח-תיכונית, אין יותר מידי כלים להתמודד אם מצב זה.