בכל זאת הייתי רוצה לשמוע חוות דעת לפני שאני עושה צעד נמהר.
לפני מספר שבועות רכשתי מחשב מתצוגה, את הפרטים על המחשב קבלתי מאתר הרשת. המחשב הוגדר כחדש ומומלץ לרכישה. רכשתי אותו ולצערי סמכתי על החנות ולא בדקתי את הטובין שהתגלו כפגומים. המחשב לא נדלק, הסוללה הייתה מקולקלת והמקלדת היה בשפה הצרפתית כמו כן יתר מפרט המחשב. לצערי בצאתי מהחנות השלכתי את האריזה לפח והכנסתי את המחשב לתיק שרכשתי עם המחשב.
בהתחלה החנות התכחשה לאחריותה, בשל השלכת האריזה. לאחר ששלחתי מכתב רשום הם החליטו לקבל את המחשב חזרה. לאחר העסקה הכושלת הזו אני לא סומך על החנות, ואני מעוניין שישיבו לי את כספי. אולם הם מסרבים.
רציתי לדעת עם בפנייה לערכאות משפטיות אקבל את כספי בחזרה.
תודה סטף שרון
זו עיסקה ישירה בחנות ואינה מזכה בביטול עפ"י נוסח החוק הקיים נכון להיום.
זו גם עיסקה בה לקחת סיכון מודע מראש שמן הסתם היה לו גם ביטוי במחיר זול יותר – קניה מתצוגה מחייבת את הקונה בבדיקה מוגברת והסיכון הוא גדול יותר.
לטעמי יש עילה כלשהי לביטול העיסקה רק אם ניתן להוכיח שהם היטעו אותך, הציגו מצגי שווא וכד´. זה לא קל להוכחה.
לצורך כך, ראה כתבה זו:
לגבי הוכחת הונאה. האם העובדה שהמקלדת בשפה זרה וכן מערכת ההפעלה והעובדה שהמחשב מקולקל וגם הסוללה. לא מספיקות כדי להוכיח שנמכר מחשב פגום? ונוצלה תמימותי??? כל אחד חייב לדעת לרכוש ולעמוד על דעותיו מחשש לרמייה??? אכן למדתי את הלקח שלי ובפעם הבאה ארד לעמקו של עניין. אבל הטעויות שלי נעשתו בנאיויות בעוד החנות סרבה לקחת אחריות לאחר המכירה, רק לאחר שאיימתי הם התייחסו לענייני וגם זה בצורה מבישה. מה גם שריבוי התקלות מסירה את התמימות שהחנות יכולה להתבצר מאחוריה, הם הרי הצהירו קבל עם ועדה שהמחשב כחדש ומומלץ לרכישה. על איזה בסיס הם הצהירו זאת?
צריך להפריד בין כל מה שקורה מסביב, שמלחיץ אותך – לבין הצד המשפטי.
זכותך להחזיר את המוצר על פי הקבוע בחוק הגנת הצרכן.
החוק הזה מחייב כל בעל עסק להודיע במודעה בולטת לעין מהי מדיניות החזרת המוצרים שאותם הוא מוכר. מה שנאמר באותה מודעה – זה מה שמחייב. גם אם אין מודעה כזו, החנות חייבת לקבל את המוצר ולהחזיר לך את כל כספך כפי שנאמר בחוק.
תקרא בעיון את סעיף 4ב. לחוק הגנת הצרכן, בקישור זה:
לאור טיב השירות שציינת, מומלץ לך לשלוח אליהם מכתב רשום שבו תפרט מה שקרה ביניכם, תאריכים, ודרישתך הברורה מהם, כדי שתהיה לך אסמכתא בכתב.
אני מציעה לך שוב פעם, להפריד בין היחס הבוטה וגס הרוח, לבין הדרך המשפטית שעליך לפעול בה.
כמו כן, ובנוסף להחזרת המוצר וקבלת התמורה, אתה רשאי וזכאי לתבוע אותם לדין על הנזקים הכספיים שנגרמו לך על ידם מכך שהמוצר היה פגום, ומכך שאיבדת זמן יקר לצורך הליך ההחזרה, וכמו כן, לתבוע עוגמת נפש. התביעה יכולה להחות במסגרת בי"מ לתביעות קטנות.
ואם אתה רוצה גם ללמד אותם לקח, אתה יכול לפנות לאירגוני צרכנים, כגון, המועצה הישראלית לצרכנות, ו/או רשות הצרכן בהסתדרות.
המון המון תודה, נראה לי שלא נותרה ברירה אלא לגשת לבית משפט לתביעות קטנות. כמו כן אפנה גם לאגודות הצרכנות השונות. גם על כך שהם סרבו להזדהות ולמסור את פרטי העסק.
תודה 🙂