שלום רב,
אני חיה בבית משותף שיש בו ארבעה דיירים, שניים בקומה א ושניים בקומת קרקע.
כל הדירות הורחבו במהלך חמש השנים האחרונות בהליך תקין מול העירייה.
אחד השכנים העליונים, החליט שהוא רוצה לחדש לגמרי את חדר המדרגות הקיים ולהחליפו באחד חדש לגמרי.
לא כונסה ישיבה בנושא, לא נשאלנו באופן ישיר על הנושא, לא ביקשו את רשותנו, הדבר היליד שנעשה הוא שהשינוי הוכנס לתכניות ההרחבה הכלליות שלו והוא החתים את כולנו.
אני חיה בבית משותף שיש בו ארבעה דיירים, שניים בקומה א ושניים בקומת קרקע.
כל הדירות הורחבו במהלך חמש השנים האחרונות בהליך תקין מול העירייה.
אחד השכנים העליונים, החליט שהוא רוצה לחדש לגמרי את חדר המדרגות הקיים ולהחליפו באחד חדש לגמרי.
לא כונסה ישיבה בנושא, לא נשאלנו באופן ישיר על הנושא, לא ביקשו את רשותנו, הדבר היליד שנעשה הוא שהשינוי הוכנס לתכניות ההרחבה הכלליות שלו והוא החתים את כולנו.
עכשיו, בלי שום סיכום מראש, הוא הגיע אליי כי אני גם דיירת בקומה עליונה, ודורש 50% מהעלות.
שתי שאלות:
א.האם ללא סיכום ואישור מראש של כל הדיירים מותר לדייר אחד להחליט שהוא מוביל מהלך כזה?
ב.האם על שאר הדיירים להשתתף בעלויות השיפוץ הנ"ל? למרות שלא נשאלנו באופן ישיר ו/או יודענו שנצטרך לשלם?
ג.האם רק מי שמתגורר בקומה א ומשתמש במדרגות באופן שוטף צריך להשתתף בעלויות או כל הדיירים המתגוררים במבנה, גם אלה שגרים בקומת קרקע?
06-06-2012 20:18:00
נחמיה פלוטקין
א. לא, ב. לא, ג. …..
07-06-2012 10:28:00
פזית סביון מרם
אודה לקבלת תשובה משפטית מנומקת על שאלותיי
