הייתי שמחה לדעת מהו הסטנדרט המקובל בחברות השירות למעליות – לגבי חילוץ אנשים ממעלית תקועה.
האם מוגזם לצפות לחילוץ ע"י טכנאי מטעם החברה תוך עד חצי שעה מרגע הקריאה – או שזה רגיל ומקובל שהמוקדן בחברה יתעקש להפעיל קודם כל מיני שכנים טובים, כדי לנסות לחסוך לו שליחת טכנאי?
על מה כדאי (וניתן) להתעקש בעת חתימת חוזה שירות עם חברת המעליות?
האם יש חברות שכדאי להיזהר מהן,
האם יש חברות שהתרשמתם מהן לטובה?
האם מוגזם לצפות לחילוץ ע"י טכנאי מטעם החברה תוך עד חצי שעה מרגע הקריאה – או שזה רגיל ומקובל שהמוקדן בחברה יתעקש להפעיל קודם כל מיני שכנים טובים, כדי לנסות לחסוך לו שליחת טכנאי?
על מה כדאי (וניתן) להתעקש בעת חתימת חוזה שירות עם חברת המעליות?
האם יש חברות שכדאי להיזהר מהן,
האם יש חברות שהתרשמתם מהן לטובה?
בתודה מראש-
דפנה
בשם וועד הבית
05-09-2006 18:10:00
צוות הפורום
סל השירותים של חב´ המעליות
שאלתך רחבה מאוד, ובתשובה אפשר לכתוב ספר.
אענה לגופו של עינין.
בחוזה השירות החברות מתחייבות לחילוץ תוך שעתיים, בד"כ הם מגיעים בזמן קצר יותר אך זה מה שהם יכולים להתחייב על הנייר.
בפועל, כאשר יש להם קריאת חילוץ הם חייבים להוציא טכנאי מיד. נכון הוא ואף מחוייב המציאות. שנציגות מקרב הדיירים, יעשה קורס חילוץ, (לא קשה ולא מסובך) שכן תוכלו לצאת מתא הנוסעים תוך מספר דקות ולא להמתין לבוא הטכנאי.
(אין מחיר להוצאת ילד רך או אדם מבוגר מתא נוסעים דחוס, וכל דקה שעוברת אליהם בתא נראית כמו נצח).
על מה כדאי להתעקש בהסכם השירות ?
זה לא עניין של התעקשות אלא של מקצועיות, המעלית צריכה ליסוע כל עונות השנה ולשרת את הדיירים ללא תקלות. חברה טובה תדע לבצע טיפולים מונעים לשימור המעלית. בד"כ החברות הגדולות והוותיקות הן חברות טובות אולם הם גם יקרות יותר. קיימים אלפי חברות קטנות מחציתן חאפרים חלקם חברות קטנות אך טובות שרוצות לגדול ולהצליח חלקן סכנת נפשות.
אנו לא נוהגים להמליץ או להכפיש מעל גלי הפורום אולם אם תכתבי באיזו עיר מדובר, אולי יהיה מי שימליץ לך או יזהיר אותך בנושא.
הסכם השירות מתחלק לשירות כולל חלפים או ללא חלפים, אינני יודע לומר לך מה עדיף זה תלוי מאוד בתוצרת המעלית, שנת הייצור ועוד פרמטרים.(אם תדעי לפרט – נדע לייעץ).
אענה לגופו של עינין.
בחוזה השירות החברות מתחייבות לחילוץ תוך שעתיים, בד"כ הם מגיעים בזמן קצר יותר אך זה מה שהם יכולים להתחייב על הנייר.
בפועל, כאשר יש להם קריאת חילוץ הם חייבים להוציא טכנאי מיד. נכון הוא ואף מחוייב המציאות. שנציגות מקרב הדיירים, יעשה קורס חילוץ, (לא קשה ולא מסובך) שכן תוכלו לצאת מתא הנוסעים תוך מספר דקות ולא להמתין לבוא הטכנאי.
(אין מחיר להוצאת ילד רך או אדם מבוגר מתא נוסעים דחוס, וכל דקה שעוברת אליהם בתא נראית כמו נצח).
על מה כדאי להתעקש בהסכם השירות ?
זה לא עניין של התעקשות אלא של מקצועיות, המעלית צריכה ליסוע כל עונות השנה ולשרת את הדיירים ללא תקלות. חברה טובה תדע לבצע טיפולים מונעים לשימור המעלית. בד"כ החברות הגדולות והוותיקות הן חברות טובות אולם הם גם יקרות יותר. קיימים אלפי חברות קטנות מחציתן חאפרים חלקם חברות קטנות אך טובות שרוצות לגדול ולהצליח חלקן סכנת נפשות.
אנו לא נוהגים להמליץ או להכפיש מעל גלי הפורום אולם אם תכתבי באיזו עיר מדובר, אולי יהיה מי שימליץ לך או יזהיר אותך בנושא.
הסכם השירות מתחלק לשירות כולל חלפים או ללא חלפים, אינני יודע לומר לך מה עדיף זה תלוי מאוד בתוצרת המעלית, שנת הייצור ועוד פרמטרים.(אם תדעי לפרט – נדע לייעץ).
05-09-2006 19:29:00
דפנה שרתיאל
תודה על התשובה! (אבל החילוץ דווקא כן קשה ומסובך:
השאלה שלי נשאלה כמי שעברה "קורס חילוץ" כזה, ואף נאלצה בתקופה האחרונה לחלץ גם ילד רך ומבוהל, וגם מבוגר לחוץ – תוך השקעת אנרגיות פיזיות ורגשיות רבות – (הדקות נראות כמו נצח גם למי שעל כתפיו הבלתי מיומנות מונח נטל החילוץ!).
(וזה לא כ"כ פשוט לחלץ לבד: צריך לתמרן בין לעלות ברגל לגג ולבצע את הפעולות הטכניות הנכונות, תוך כדי הרגעת התקועים המבוהלים, לרדת ברגל קומה קומה לחפש איפה המעלית, לנסות לפתוח את הדלת בכח, לא להצליח, להזעיק טכנאי שיפתח, ועדיין להרגיע את המבוהלים… עניין ארוך ומתיש ביותר!)
דווקא משום כך, ובשל התקרבות מועד חידוש חוזה השירות –
רציתי לברר לעומק את הסוגיה הזו –
מדוע לא ניתן לדרוש מטכנאי חברת המעליות שיקחו אחריות מלאה על טיפול במקרים האלה.
מדוע הם יכולים להתחמק מאחריותם תוך ניצול טוב ליבם של הלקוחות שלהם.
(מישהו מחברת המעליות העלה על דעתו לפצות אותי על אובדן זמני היקר, או על נזק שנגרם לי?)
(וזה לא כ"כ פשוט לחלץ לבד: צריך לתמרן בין לעלות ברגל לגג ולבצע את הפעולות הטכניות הנכונות, תוך כדי הרגעת התקועים המבוהלים, לרדת ברגל קומה קומה לחפש איפה המעלית, לנסות לפתוח את הדלת בכח, לא להצליח, להזעיק טכנאי שיפתח, ועדיין להרגיע את המבוהלים… עניין ארוך ומתיש ביותר!)
דווקא משום כך, ובשל התקרבות מועד חידוש חוזה השירות –
רציתי לברר לעומק את הסוגיה הזו –
מדוע לא ניתן לדרוש מטכנאי חברת המעליות שיקחו אחריות מלאה על טיפול במקרים האלה.
מדוע הם יכולים להתחמק מאחריותם תוך ניצול טוב ליבם של הלקוחות שלהם.
(מישהו מחברת המעליות העלה על דעתו לפצות אותי על אובדן זמני היקר, או על נזק שנגרם לי?)
בתודה,
דפנה
05-09-2006 22:40:00
צוות הפורום
חילוץ ממעלית תקועה
אין ספק כי כל האחריות וקבלת השירות היא מחברת המעליות בלבד !!! הם חייבים לתת שירות חילוץ ואף אחד לא פותר אותם מכך. בכל חילוץ הם חייבים (גם עפ"י הסכם השירות) לשלוח טכנאי ומיד.
כוונתי לחילוץ ממעלית כאשר אמרתי שזה לא מסובך כל כך, התכוונתי לפעולות שיש לעשות, ולידע הנרכש הנדרש לצורך ביצוע החילוץ. אין כל ספק כי בזמן אמת, כאשר יש אנשים לחוצים ועצבניים במעלית, לעיתים נעשים הדברים תוך כדי הפסקת חשמל, אכן לעלות מספר רב של קומות ברגל, ולבצע את הפעולות הדרושות – אכן לא פעולות פשוטות במצבי לחץ. אולם יחד עם זאת, ניתנות לביצוע ושוב אם נחסוך מהלכודים כמה דקות לפני בא הטכנאי – עזרנו במשהו.
להזכירך ניתן גם לקרוא לכיבוי אש לביצוע החילוץ אך הם גובים על כך תשלום, יש לשקול זאת במקרים מסויימים, הם בד"כ מגיעים לפני הטכנאי……
כוונתי לחילוץ ממעלית כאשר אמרתי שזה לא מסובך כל כך, התכוונתי לפעולות שיש לעשות, ולידע הנרכש הנדרש לצורך ביצוע החילוץ. אין כל ספק כי בזמן אמת, כאשר יש אנשים לחוצים ועצבניים במעלית, לעיתים נעשים הדברים תוך כדי הפסקת חשמל, אכן לעלות מספר רב של קומות ברגל, ולבצע את הפעולות הדרושות – אכן לא פעולות פשוטות במצבי לחץ. אולם יחד עם זאת, ניתנות לביצוע ושוב אם נחסוך מהלכודים כמה דקות לפני בא הטכנאי – עזרנו במשהו.
להזכירך ניתן גם לקרוא לכיבוי אש לביצוע החילוץ אך הם גובים על כך תשלום, יש לשקול זאת במקרים מסויימים, הם בד"כ מגיעים לפני הטכנאי……
24-11-2006 02:18:00
אבי בר
מס´ חברות לשרות מעליות
קבל תיקון קיימים לפי רישומי משרד העבודה ומספרי רישוי לחברות כ 100 חברות למתן שרות ואחזקה והתקנה ומי שאין לו רשיון לא מעיז לנגוע במעלית בנוגע לחפרים שאתם מציינים ( החברות הגדולות מכנות את הקטנות חפרים כי הם לא יכולות להתמודד עם מחירי השרות שמציעות החברות הקטנות ,) הכי קל זה להכפיש ולהגיד חאפר ים