בבניין משותף בן 8 דירות, ועד הבית יצר קשר עם קבלן ששולח/מביא פעם-פעמיים בשבוע עובד נקיון.
ועד הבית טוען שמכיוון שבינו לבין העובדי ניקיון יש קבלן, לא מוטלת על ועד הבית החובה לשלם דמי ביטוח לאומי+בריאות אלא על הקבלן.
1) האם זה נכון שהקבלן צריך לשלם את דמי הביטוח? (ומה קורה אם הוא לא משלם?)
2) מי (ועד הבית או הקבלן) יכול וצריך להוציא פוליסה לביטוח חבויות מעסיקים? (ידוע לי שזה ביטוח שאינו חובה)
תודה מראש.
22-04-2009 16:24:00
עמיר בר עוז
ביטוח עובדי קבלן
באם הקשר בין הועד והקבלן מעוגן בכתב אז אכן הקבלן הינו המעסיק של עובדי הניקיון ועליו לשלם את כל התשלומים על פי החוק (ביטוח לאומי, פיצויים וכו´..)
הקבלן אמור לקנות פוליסת חבות מעבידים עבור עובדיו בעסק.
הקבלן אמור לקנות פוליסת חבות מעבידים עבור עובדיו בעסק.
22-04-2009 16:52:00
a x
תודה על התשובה המהירה (-: