לפני חודשיים לערך, פנתה אליי נציגת וועד הבית בזמנו על מנת שאראה נזק שנגרם לתקרה שלה בעקבות נזילה מהגג. היא הראתה לי מספר הצעות מחיר לתיקון הנזק. חשוב לציין שהיא קראה לי על מנת שלפחות בעל דירה אחד בבניין יראה את הנזק ויפקח על העובדה שנציגת הוועד משתמשת בכספי הוועד לתיקון נזק בדירתה.
לפני שבוע מוניתי לוועד הבית של הבניין. לפני מספר ימים פנה אליי בעל הדירה הסמוכה לזו של וועד הבית הקודמת וטען שגם הוא עשה לפני כשנה תיקון דומה לגג בדירתו, אך לא חשב לערב בעניין זה את הוועד. לאחר שראה ששכנתו עשתה כך, הוא רוצה לקבל החזר על התיקון.
שאלתי: כיצד היית מייעץ לי לפעול? מצד אחד הנזק כבר תוקן מבלי שערבו את וועד הבית בהצעת המחיר – אולי הוועד יכול היה למצוא הצעת מחיר זולה יותר? מצד שני הנזק שתוקן באמת נגרם בעקבות דליפה בגג ולכן ראוי שהוועד יכסה את ההוצאה.
אשמח לתגובתך, אבישירי
לכן אני הייתי כועד מאשר החזר תשלום ובלבד שהתשלום היה סביר ולא חריג (אם התשלום היה גבוה וחריג ניתן לאשר החזר חלקי בלבד) והייתי מחתים את הדייר על מסמך לפיו הדבר נעשה לפנים משורת הדין וחרף העובדה שזהו נוהל לא תקין לאשר בדיעבד.
בסוף השנה באסיפת דיירים הייתי נותן על כך דיווח ומזכיר לכולם מה הנוהל הנכון.