הוא 5מ"ר ( חנות בקומת קרקע).
החלק ברכוש המשותף שבבעלות משרד (בעלת שטח זהה לשלי) הממוקם בקומה 3 הוא 10מ"ר.
האם ניתן לקבוע כי המשרד בקומה 3 ישלם כפול ממני דמי ניהול . תודה וחג שמח
בכל מקרה מה שקובע הוא או התקנון או התחייבות זו או אחרת שחתמו עליה מחזיקי הנכסים.
האם מה שנקבע בחוזה הרכישה לא חופף בעצם להתחייבות שחתמו עליה בעלי הנכסים והאם העובדה שהחנויות לא מקבלות שירותי ניהול משנה את גובה הסכום שעליילשלם.
תודה ואנא תגובתך בהקדם
האם מה שנקבע בחוזה הרכישה לא חופף בעצם להתחייבות שחתמו עליה בעלי הנכסים והאם העובדה שהחנויות לא מקבלות שירותי ניהול משנה את גובה הסכום שעליילשלם.
תודה ואנא תגובתך בהקדם
תודה ואנה תגובתך
לעניין דמי הניהול- זה כבר תלוי רק בחוזה, אולם אם החוזה קובע תשלום לפי חלק ברכוש המשותף יש לשלם לדעתי לפי החלק היחסי, כלומר לפי המצב כפי שצריך להיות, ולא לפי הרישום בחוזי המכירה.
אם יש תשלומים נוספים שאינם חלק מהתשלומים השוטפים לחברת הניהול, לצורך אחזקת הרכוש המשותף, החלוקה היא לפי החלק היחסי שצריך להיות, כמו דמי ועד.
אכן בית משותף יכול שיהיה לא רק בית מגורים אלא גם בית משרדים. זוהי אפשרות שהחוק התיר, שכן הוא הגדיר "דירה" גם כאשר יעודה הוא לעסק ולא למגורים.
וכן: ניתן לדבר על "בית משותף" גם כאשר הבית טרם נרשם בפנקס הבתים המשותפים. גם על בית כזה חלים דיני הבתים המשותפים, בשינויים מחוייבים.
יחד עם זאת אני לא שמעתי ממך באופן ברור וחד משמעי שאכן עסקינן בבית משותף אלא רק ש"זה על תקן בית משותף" והוא טרם נרשם לדבריך. גם המונחים שאתה משתמש – דמי ניהול; הגדרת החלק ברכוש המשותף וכו´ – אינם מדוייקים ואינם מעידים על בית משותף אבל אני שם בצד את השאלה הזו למרות שהיא השאלה הראשונית והבסיסית ביותר ואצא מתוך הנחה – לצורך הדיון בלבד – שאכן מדובר בבית משותף. אך ראוי שתבדוק שאלה זו ביתר רצינות ועפ"י מסמכים.
ואמנם על בית משותף שטרם נרשם חל התקנון המצוי. כל
בית משותף כזה מתנהל על פי התקנון המצוי המסדיר את היחסים בין בעלי הדירות/המשרדים/החנויות ואת זכויותיהם וחובותיהם בקשר לבית המשותף.
האם היו בבית החלטות שהינן בגדר שינוי התקנון? זו שאלה מכרעת. רק החלטה שנתקבלה ברוב של בעלי הדירות ששני שלישים של הרכוש המשותף צמודים לדירותיהם יכולה להוות שינוי תקנון. האם היתה החלטה כזו שקבעה שינוי בחלוקת דמי הועד החודשיים? האם הוגדרו דמי ניהול בהבדל מדמי ועד והםא נעשתה אבחנה בדמי ניהול בין חנויות למשרדים?
אוסיף ואומר: כאשר אתה מציין חלק ברכוש משותף אינך יכול לציין X מ"ר אלא עליך לציין יחס של מ"ר מכלל השטח המשותף, כלומר נניח 3 חלקים מתוך 24 או 5 מתוך 72.
זאת ועוד: אתה משווה בין משרד בקומה 3 לבין החנות שלך וטוען שהשטחים זהים, אלא שאתה בוחן קרוב לוודאי את השטח "הנראה לעין" וזו אינה הדרך: יתכן שלאותו משרד מוצמדים מחסן או חניה או שטח אחר שהוצמד מהרכוש המשותף ואז למרות שנראה לך כי החנות והמשרד זהים בגודלם אין זה כך.
לסיכום: אם זהו בית משותף ולמרות מה שכתוב בחוזה שלך אתה זכאי לברר מדוע דמי הועד/הניהול אינם לכאורה מתחלקים עפ"י שטח רצפת הדירה ומדוע אתה משלם כמו משרד שחלקו ברכוש המשותף הוא פי שלושה.
תעביר את הנטל אל הצד השני שישיב לך על אותן שאלות שאני שאלתי.
חוק ה מקרקעין תשכ"ט 1969