שלום רב ..!!
נכנסתי לגור בבנין שבשביל הכניסה לדלת לבנין אליו מורכב מנוע מזגן ישן מרעיש בגובה של חצי מטר והמדחס זורק אוויר במעבר וזה מטרד . הדיירים הוותיקים סיפרו לי שלא רצו לריב עם הדייר שזה מעבדה רפואית וככה הם חיים , ידוע לי שיש תקן שמזגן במעבר חייב להיות מורכב 2.2 מטר בגובה בגלל האוויר הנזרק ע"י המדחס , השאלה אם אחרי שנים של הסכמה בעצם של הדיירים למצב מאחר ולא פעלו כפי שהגיון אומר , אני יכול לדרוש מבחינה משפטית כדייר חדש בבית להעביר את המזגן למקום אחר בהתאם לתקן ..?
נכנסתי לגור בבנין שבשביל הכניסה לדלת לבנין אליו מורכב מנוע מזגן ישן מרעיש בגובה של חצי מטר והמדחס זורק אוויר במעבר וזה מטרד . הדיירים הוותיקים סיפרו לי שלא רצו לריב עם הדייר שזה מעבדה רפואית וככה הם חיים , ידוע לי שיש תקן שמזגן במעבר חייב להיות מורכב 2.2 מטר בגובה בגלל האוויר הנזרק ע"י המדחס , השאלה אם אחרי שנים של הסכמה בעצם של הדיירים למצב מאחר ולא פעלו כפי שהגיון אומר , אני יכול לדרוש מבחינה משפטית כדייר חדש בבית להעביר את המזגן למקום אחר בהתאם לתקן ..?
האם אפשר לפנות לעיריה כדי שתשלול ממנו רשיון עסק מאחר והוא פעל בניגוד לתקן ? או שתדוש ממנו להעביר המזגן ?
בתודה מראש למשיבים
31-10-2012 16:20:00
יצחק לסלאו
תמונה של המזגן
31-10-2012 22:09:00
מתן חנס
לפי התמונה שצרפת המזגן מצוי בנישה ולא במעבר!
איפה ראית שיש תקן שמזגן צריך להיות בגובה של 2.2 מטר?
מי אמר שהמזגן הותקן בניגוד לתקן (איזה תקן)?
העירייה לא תשלול שום רישיון עסק בגלל התקנה כאמור. אם ברישיון העסק כתוב שיש להתקין את המזגן בגובה 2.2 מ´, העיריה אולי תעשה למעבדה נו-נו-נו. אחרת היא לא תעשה דבר. אם המזגן אכן מרעיש – יש לך "קייס", אבל רעש מזגנים יש לבדוק בתוך דירה ולא במעבר. מדידה כזו קצת מסובכת כי הרעש חייב להימדד בתחילה כאשר אין שום מקורות רעש ואח"כ רק כשהמזגן פועל, והיא חייבת להיעשות ע"י מודד רעש מוסמך.
מי אמר שהמזגן הותקן בניגוד לתקן (איזה תקן)?
העירייה לא תשלול שום רישיון עסק בגלל התקנה כאמור. אם ברישיון העסק כתוב שיש להתקין את המזגן בגובה 2.2 מ´, העיריה אולי תעשה למעבדה נו-נו-נו. אחרת היא לא תעשה דבר. אם המזגן אכן מרעיש – יש לך "קייס", אבל רעש מזגנים יש לבדוק בתוך דירה ולא במעבר. מדידה כזו קצת מסובכת כי הרעש חייב להימדד בתחילה כאשר אין שום מקורות רעש ואח"כ רק כשהמזגן פועל, והיא חייבת להיעשות ע"י מודד רעש מוסמך.
01-11-2012 00:02:00
יצחק לסלאו
השאלה שאלה משפטית ..!!
האם העובדה שהמזגן כבר שנים שם מונעת ממני בעת הזאת לבקש הסרתו עקב זה שהוא מפריע ,האם העובדה שבעבר לא התנגדו מונע ממני לבקש הסרתו גם אם אני אוכיח שהוא מהווה מטרד ?
לגבי תגובתך :
הנישה היא בעומק 30 ס"מ המעבר צמוד לקיר ורוחבו 120 ס"מ , זה בית ישן ככה בנו בשנות הארבעים , מי שעובר מרגיש טוב את האוויר מהמדחס על גופו וזה מה שקובע .
לגבי התקן :
לת"י 994 ( תקן חדש בן שנתיים )
. המזגן יותקן במקום שבו הוא לא יהיה מטרד עקב פליטת אוויר או טפטוף מים מהחלק שמחוץ למבנה.
במקומות המיועדים למעבר אנשים, יותקנו החלק החיצוני הבולט של המזגן או היחידה החיצונית של
המזגן בגובה 2.2 מ´ לפחות
01-11-2012 00:50:00
מתן חנס
לא נראה לי שתקן בן שנתיים
יכול לחייב מזגנים שהותקנו לפני שאושר התקן.
אשר לשאלה המשפטית – אתה יכול להגיש תביעה על כל מטרד, אבל קיימת סכנה שביהמ"ש יחליט שמדובר ב"זוטי דברים". מה שברור זה שתצטרך לעשות זאת לבדך כי אף אחת מהרשויות לא תתערב בנושא שכזה.
אשר לשאלה המשפטית – אתה יכול להגיש תביעה על כל מטרד, אבל קיימת סכנה שביהמ"ש יחליט שמדובר ב"זוטי דברים". מה שברור זה שתצטרך לעשות זאת לבדך כי אף אחת מהרשויות לא תתערב בנושא שכזה.
02-11-2012 20:23:00
זמי זילברמן
אם עד היום היה בסדר אז מה השתנה?
אם המזגן מרעיש יותר מהרגיל או מרעיש כך שהוא עובר על תקנון מטרדי הרעש על פי החוק אתה יכל לפעול. אויר חם זה לא מטרד לדעתי, לכל היותר הוא יכול לשים מחיצה מפרידה.
אתה כמובן יכול להודיע לועדה המקומית לתכנון כי עקרונית מזגן דורש התר בנייה מצומצמת אבל זו התחלה של מלחמה לא נעימה, אתה תלשין על מזגן שלו והוא ילשין על מזגן.שלך או על גגון פלסטיק שבנית להגנה נגד גשם, זה לא נגמר ולא שווה. דברו אתו בטוב.
אתה כמובן יכול להודיע לועדה המקומית לתכנון כי עקרונית מזגן דורש התר בנייה מצומצמת אבל זו התחלה של מלחמה לא נעימה, אתה תלשין על מזגן שלו והוא ילשין על מזגן.שלך או על גגון פלסטיק שבנית להגנה נגד גשם, זה לא נגמר ולא שווה. דברו אתו בטוב.
02-11-2012 21:30:00
משה משה
לא נכון/ לא מסכים עם הוד
תקן חדש מחייב גם מה שהיה לפני, אלה אם כן נרשם בתקן בפרוש שהתקן מתיחס להתקנת מזגנים חדשים בלבד.
אם המזגן רועש המשטרה, העיריה (אם יש חוק עזר עירוני) וכמובן בית משפט יכולים לעזור.
מטרדים כלולים בפקודת הנזיקין ולכן ניתן לקבל פיצוי בגלל זה!
אם המזגן רועש המשטרה, העיריה (אם יש חוק עזר עירוני) וכמובן בית משפט יכולים לעזור.
מטרדים כלולים בפקודת הנזיקין ולכן ניתן לקבל פיצוי בגלל זה!
02-11-2012 23:52:00
מתן חנס
ניכר שאין לך ניסיון עם המערכות הביורוקרטיות בארץ!
אף רשות לא תטפל בזה למרות שבאופן תיאורטי, פי החוק, את צודקת! יגידו לו שזה "זוטי דברים" ושאם הוא רוצה לטפל בזה שיגיש תביעה בעצמו או שילך להתלונן על כך שמסרבים לעזור לו. בבית המשפט כל הסיכויים שידחו את תביעתו בגין "זוטי דברים". אני אומר זאת מניסיון של 73 שנות חיים בארץ (מצד שני, פעם נתתי עדות מומחה בקשר למזגן שפלט אויר חם לתוך פיר והמפקח הורה להזיז את המזגן אבל במקרה ההוא היה מדובר בפליטת האויר החם לפיר איוורור עם גג והמזגן חימם את הפיר ואויר חם נכנס לחדרי האמבטיה בבית ולא היה מדובר במזגן הפולט אויר חם לאויר הפתוח כמו במקרה של השואל).
03-11-2012 08:20:00
משה משה
יש לי הרבה נסיון
לי העיריה עזרה, והמשטרה עזרה , אול אויר שנפלט ממזגן זה זוטות רעש ממזגן זה בהחלט מטרד ואני מכיר מספר פסקי דין שנקבעו גם פיצויים נגד המטריד!!!!!!!!!