שלום רב,
שלחתי מייל ורק אח"כ ראיתי שיש פורום. מתנצל.
שלחתי מייל ורק אח"כ ראיתי שיש פורום. מתנצל.
ולשאלתי,
בחוק להגנת הצרכן כתוב שאסור להטעות צרכן בנוגע ל-"כמות הטובין שבמלאי מסוג נושא העסקה"
השאלה שלי היא: האם מלכתחילה מותר למוכר לסרב למסור לי את הפרט הזה ?
למשל, אני גר בירושלים ורוצה לנסוע לדרום לחנות מיוחדת לקנות מוצר מסוים.
אבל אני מפחד שהמוצר לא יהיה במלאי.
האם הספק מחויב למסור לי (טלפונית למשל) אם הטובין קיימים במלאי ?
ואם מדובר בחנות שמוכרת בכמויות, שאז לא מספיק לי לדעת אם המוצר קיים או לא קיים,
אלא אני חייב לדעת גם כמה מוצרים קיימים (בכדי לעשות הערכה) אם כדאי לי לסיוע במיוחד לצפון …
האם הספק מחויב למסור לי את כמות הטובין שבמלאי ?
תודה,
25-10-2007 16:23:00
איל ד
אם אתה מתקשר עימו בעסקה
אז הוא לכאורה חייב למסור לך פרט זה,לא בשביל ידע כללי.יותר פשוט בשבילך לשאול האם יש לו הכמות שאתה מבקש (הכוונה בסעיף הפוכה מזו שאתה מכוון אליה,הסעיף בא למנוע מצב שיוצג בפני הצרכן מצג שהכמות במלאי מוגבלת או נמוכה כדי ליצור תחושה שהמוצר מבוקש).
26-10-2007 10:50:00
עפר שחל
שני דברים שונים
הטעיית צרכן היא מעשה חמור ואקטיבי יותר מאשר אי גילוי של מידע כללי.
אני יכול לראות מצב בו עוסק אינו רוצה לספק תשובות כלליות בענין המלאי שלו או לערוך בדיקות וזה אינו מהווה הטעיה לפי החוק.
אני יכול לראות מצב בו עוסק אינו רוצה לספק תשובות כלליות בענין המלאי שלו או לערוך בדיקות וזה אינו מהווה הטעיה לפי החוק.
27-10-2007 22:55:00
רביב הלוי
תודה